extreme hoge ping & jitter onder Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 13:05
Ik heb last van een extreme slechte wireless internet verbinding sinds ik geswiched ben naar windows 7 64x in combinatie met het veranderen van mn Ziggo abbo naar Z1.

Heb meerdere keren de windows troublesshooters doorlopen en ook Ziggo gebeld, echter deze hebben het probleem niet opgelost. Er zijn meerdere wirelss netwerken in de buurt en heb ook verschilende channels gechecked, hielp ook niet en ook wanneer ik geen andere netwerken zie is de verbinding slecht.

Heb een wrt54gs router icm een WMP54G pci kaart. Aangezien er geen W7 drivers bestaan voor de WMP54G gebruik ik onofficiele Ralink drivers, mede daarom verdenk ik dat dit kaartje wel eens het probleem kon zijn.

Echter voordat ik naar de winkel ga en weer geld ga uitgeven vroeg ik me af of dit wel de oplossing is, iemand nog een goede suggestie?

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/17910043.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het ligt toch voor de hand dat dit best weleens bij je draadloze kaart kan zitten? Al helemaal omdat het ding inderdaad niet ondersteund wordt. Daarnaast heeft Ziggo bellen dan ook geen effect, daar het probleem bij jou ligt en niet bij hen ;)

Je kunt proberen een Linux Live CD te proberen om je OS uit te sluiten, dan weet je eigenlijk genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
ok, heb mn kaartje verwisseld voor een andere echter geen verschil... Ook met mn laptop 1 meter van mn router af krijg is nog steeds een hele hoge ping & jitter. Ik begin nu mn router te verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Test je alleen met dat pingtest.net? Wat is je latency als je je router pingt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
ping 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=12ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 12ms, Average = 3ms

Lijkt me wel ok, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yep, dat is prima (voor wireless). Wat als je pingt naar google.nl of nu.nl? Anders zou ik die gewoon niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Martini, als het goed is heeft microsoft (via windows update) de windows 7 drivers voor dat kaartje.

Daar kun je sowieso wel even achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb je direct op het modem met een kabel ook zo'n ping/jitter? Als je dat niet hebt, doe dan ook eens via een kabel op je router die pingtest nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Begin eerst eens uit te sluiten waar het probleem zit..
Dus niet meteen van je laptop naar internet, maar eerst je interne netwerk uitsluiten voordat je een test op internet doet. Die pingtest.net zegt maar weinig want voor hetzelfde geld hebben zij een probleem op hun server.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 31-05-2010 19:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
DukeBox schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:23:
Begin eerst eens uit te sluiten waar het probleem zit..
Dus niet meteen van je laptop naar internet, maar eerst je interne netwerk uitsluiten voordat je een test op internet doet. Die pingtest.net zegt maar weinig want voor hetzelfde geld hebben zij een probleem op hun server.
Heb het hele huis overhoop gehaald maar kan gvd niet zo'n #%^&! cat5 kabel vinden, echter als ik mn router ping lijkt er niks aan de hand en als ik met m'n laptop naast mn wireless router sta en nog steeds een slechte verbinding heb, dan kan ik toch mn interne netwerk uitsluiten, of zie ik dat fout?

@Vanx: ik heb die driver ook geprobeerd echter voor mn gevoel was dat nog slechter dan de Ralink driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een #%^&! cat5 even lenen bij de buren ?

je kan zelf ook even tweakers.net pingen, die is wel fatsoenlijk te doe'
ping www.tweakers.net

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 31-05-2010 21:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Word er gebruik gemaakt van Google Chrome? Zoja, probeer IE even. Had ook het zelfde probleem.
Pagina: 1