Ik wil het volgende doen met een camera gekoppeld aan mijn computer:
1. videobloggen en deze filmpjes opladen op youtube tbv mijn weblog
2. gebruiken voor videoconferencing met collega's en klanten
Als eerste ging mijn aandacht uit naar de nieuwere HD video camcorders met solid state geheugen, daarna naar een HD of SD 3CCD miniDV camcorder en ten slotten dankzij een post van Chris Perillo
weer naar een HD webcam zoals de FaceVision FV TouchCam N1 of Logitech 9000
Budgettair viel door een eerdere financiele miskleun de eerste optie af en rest mij slechts de twee laatste opties. Maar hoe bruikbaar is nu een miniDV cam voor stationair videobloggen en videoconferencing.
Een HD webcam, is dat uberhaupt mogelijk - HD in webcam format. Waar zit het addertje.
Kan iemand mij vertellen wat voor een of voor het ander spreekt.
Ik zal voornamelijk Skype gaan gebruiken icm een van beide oplossing (videocam of dedicated webcam)
1. videobloggen en deze filmpjes opladen op youtube tbv mijn weblog
2. gebruiken voor videoconferencing met collega's en klanten
Als eerste ging mijn aandacht uit naar de nieuwere HD video camcorders met solid state geheugen, daarna naar een HD of SD 3CCD miniDV camcorder en ten slotten dankzij een post van Chris Perillo
weer naar een HD webcam zoals de FaceVision FV TouchCam N1 of Logitech 9000
Budgettair viel door een eerdere financiele miskleun de eerste optie af en rest mij slechts de twee laatste opties. Maar hoe bruikbaar is nu een miniDV cam voor stationair videobloggen en videoconferencing.
Een HD webcam, is dat uberhaupt mogelijk - HD in webcam format. Waar zit het addertje.
Kan iemand mij vertellen wat voor een of voor het ander spreekt.
Ik zal voornamelijk Skype gaan gebruiken icm een van beide oplossing (videocam of dedicated webcam)
[ Voor 5% gewijzigd door DocSnuggels op 31-05-2010 00:38 ]