Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn abonnement is afgelopen en het wordt tijd voor een nieuwe telefoon.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb enkele toestellen gevonden die mij bevallen, alleen weet ik niet welke nou de betere keuze voor mij is, hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen aan de hand van eventuele ervaringen met de toestellen.

Allereerst valt mij op: de Sony Ericsson X10, een mooi snel toestel, waarvan de integratie met sociale netwerken mij goed aanspreekt.

Verder viel mijn oog op: de nokia N900, de HTC HD2 en de iphone.

De nokia N900 bevalt me wel, vanwege de simpele zakelijke interface. Echter hoe bevalt het linux besturingssysteem? is dit qua apps een beetje te vergelijken met android en de iphone? Mooi aan dit toestel is ook het qwerty toetsenbord, alleen nou vraag ik me af of dit wel gemist wordt op een toestel met een groot scherm als bijv. de x10?

De HTC HD2, een mooi toestel, maar zijn er echt zoveel problemen met windows mobile?

En natuurlijk de iphone, er wordt vaak geroepen dat dit een van de betere telefoons is.. jammer is alleen dat je hem zovaak ziet.

Ik zal het toestel voornamelijk gebruiken voor internet, films(youtube), games/apps en natuurlijk bellen/sms.

Ik heb momenteel een samsung Touchwiz, welke vrij vaak niet reageert of vasthangt, ook echt iets wat niet mag voorkomen bij een nieuwer toestel.

Misschien ook een optie, wachten op windows mobile 7?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik ga nu me zelf voor me kop slaan

Maar als je ook wilt game dan is een iphone een mooie game toestel.

Voor al het anderen blijf ik bij windows mobiel.
En tja ik heb een android toestel gehad maar was niet mijn ding.
Internet was wel lekkerder dan bij windows mobiel .

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 01:01:
Ik ga nu me zelf voor me kop slaan

Maar als je ook wilt game dan is een iphone een mooie game toestel.
Klopt. Maar Android komt ook steeds meer op qua games.

OT.
Dit hangt echt puur van jezelf af. Je noemt 4 telefoon's met 4 verschillende besturingssystemen. Ik zou, als ik jou was, me eerst verdiepen in de verschillende OS'en voordat ik een keuze zou maken.

(Heb zelf overigens de X10 en bevalt zeer goed!)

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik ben van een iPhone overgestapt op een HTC TD2 (met WiMo dus).
En dat bevalt me erg goed.

De iPhone was/is een prima toestel, maar zo gesloten. Ik houd wel van het tweak-gehalte van een (mobiel) OS.
Op mijn huidige gsm kan ik ook Android draaien, voorlopig nog niet 100% stable. Maar de ontwikkelingen daarachter zijn erg leuk.

Voor de rest kunnen wij echt niet beslissen in jouw plaats. Wat ik een voordeel vind, is voor jou misschien een groot nadeel...

Klik: .joeri. !

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Al een HTC Desire onder de loep genomen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de verschillende OS'en vergeleken, en mijn gevoel gaat het meeste uit naar android.
Het gesloten idee van de iphone bevalt me niet, alhoewel persoonlijk vind ik qua uiterlijk de iphone nog altijd het mooist.
Als ik het goed begrepen heb heeft Android meer apps tot zijn beschikking dan windows mobile. Ook hoor ik vaak slechte dingen over windows mobile, traag, vasthangen ed. Iemand hier ervaring mee?
Ook lijkt het me dat android de meeste potentie heeft, het is zich momenteel goed aan het ontwikkelen. En alhoewel windows met windows phone 7 komt eind dit jaar, weet niemand hoe dat zich gaat ontwikkelen.
De N900 ziet er leuk uit, maar qua apps is het toch beter geregeld bij android.

Dan moet er nog een android telefoon uitgekozen worden.
Momenteel ben ik aan het kijken naar de Xperia X10 en de Desire. Iemand ervaring met beide telefoons?
Als ik het goed heb begrepen ligt de xperia een beetje achter met ze'n 1.6, brengt dit veel nadelen met zich mee, en worden deze opgelost met de update eind dit jaar?
Misschien heeft iemand nog een idee voor een andere telefoon dan deze 2? (mss ook iets wat nog gereleased moet worden)

Overigens, een toestel zonder qwerty toetsenbord is dat een groot gemis? Hoe is jullie ervaring daarmee, ik typ nu op een relatief klein scherm, maar ik kan me voorstellen dat met een groot scherm een toetsenbord helemaal niet nodig is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 01:26 ]

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Nickalicious schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:28:
Al een HTC Desire onder de loep genomen?
Of een samsung galaxy S (als je budget het toe laat) Schijnt vooral grafisch heel goed te zijn. En als je al een samsung gewend bent is dit verreweg de overzichtelijkste interface.

De Desire is inderdaad ook een leuk toestel en een van de voordelen is dat HTC vergeleken met de rest goede support biedt. Het ding heeft een iets slecheere gpu dan de galaxy S, maar is ook goedkoper en heeft een iets groter scherm.

En als je voor design gaat kun je ook nog de Legend van HTC overwegen.

• N1ckk

N1ckk

Ik verkoop die dingen en als ik een Desire naast een X10 leg dan zou ik zelf even overwegen wat ik zelf zou willen.

Vind ik belangrijk:
- Snel(ler)
- AMOLED
- Betere ondersteuning vanuit de fabrikant
- Goede toegankelijke USB port, oftewel als je hem veel in de auto gaat gebruiken of hem ooit in een cradle wilt zetten
- Meer mooie widgets en mooie interface -> HTC Sense

Dan zou ik voor de HTC Desire kiezen.

Maar vind je het volgende belangrijk:
- Goede camera (8.1MP)
- Groter scherm
- Mooier design (naar mijn mening)

Dan is de X10 wellicht wel iets voor je.

En dan heb je ook nog de Samsung Galaxy S, maar ik heb zelf helemaal geen vertrouwen (meer) in Samsung. Kijk alleen al naar de support die ze niet bieden op hun oudere Android modellen. En ik vind persoonlijk hun interface niet zo mooi.

Tevens vind ik persoonlijk Mediascape en Timescape eigenlijk geen toegevoegde waarde, dit is natuurlijk ook mijn persoonlijke manier van gebruiken maar het lagged en er zijn genoeg (weliswaar iets minder mooiere) alternatieven voor. Android heeft bijvoorbeeld op social media vlak prima apps, denk aan Twitter en Facebook bijvoorbeeld. Echter Hyves is iets minder, maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.

Dus als je voor Android gaat heb je eigenlijk de volgende keuzes:
- HTC Desire: prima toestel, laat niet de wensen over
- Sony Ericsson Xperia X10: laat dus wel de wensen over op softwarevlak, en het heeft bijvoorbeeld al geen AMOLED scherm. Daarmee suggereer ik niet dat het scherm lelijk is, maar wel minder.
- HTC Legend: super strak en mooi design (beetje Macbook Pro achtig), alleen je hebt wel een veel lager geklokte CPU.
- Samsung Galaxy S: Heel duur, zo'n 600 euro. Maar wel Super-Amoled (nog niet gezien, maargoed Samsung kennende zal het wel mooi zijn), groot scherm alleen IK vind de interface niet mooi.

En de andere keuzes die je hebt zijn:
- iPhone: komt (zeer) waarschijnlijk en binnenkort een nieuwe aan, en in principe is dat natuurlijk een perfect toestel. En wat wil jij meer 'open' zien aan een OS? Als met OS 4.0 ook nog multitasking op een juiste manier wordt ondersteund zou ik niet meer weten wat jij nog meer wilt gaan doen. Op illegale apps installeren na dan wellicht, daar is altijd nog een Jailbreak voor.
Om dit te kunnen bij Android moet je ook eerst je toestel rooten, dus zo raar is het niet van Apple.

- N900: Ik vind dit echt een flop. Ik kan het nu wel helemaal gaan onderbouwen maar daarvoor zit ik toch echt op het verkeerde forum :P. Maar als jij ervan houdt om onderdelen van je telefoon die nog niet werkend zijn binnen je telefoon even zelf te programmeren is dit je ding.

- Windows Mobile: is al lang gepasseerd. Windows Phone 7 series kan ik uiteraard je nog niks over vertellen, maar verwacht niet te veel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nickalicious schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:58:
Dus als je voor Android gaat heb je eigenlijk de volgende keuzes:
- HTC Desire
- Sony Ericsson Xperia X10
- HTC Legend
- Samsung Galaxy S
Motorola Milestone - Deel 4 ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt.. het wordt een desire.

Ik ben gister even de stad in geweest om de dingen in het echt te bekijken. Ik vindt de desire best mooi en zelfs mooier als de legend. De Xperia is idd iets mooier maar dit scheelt niet veel. Als ik het me goed herriner is de desire zelfs iets platter, iig hij lag wat fijner in de hand.
dat verschil van 0,3 inch in het scherm zal ik niet zo mee zitten denk ik. Het scherm van de desire is groot genoeg.

Snelheid vindt ik het belangrijkst. Het apparaat moet gewoon alles soepel kunnen uitvoeren.
Met ondersteuning vanuit de fabrikant bedoelen jullie als er iets mis gaat?

Ik ben overigens zelf niet zo weg van samsung dus dat wordt em al niet, al helemaal niet als ie 200€ duurder is. De interface vindt ik zelf ook niet mooi!

Overigens, groot voordeel aan de xperia is de hyves integratie, welke ik dus wel veel gebruik. Maargoed ik zal er wel uitkomen.. een hyves app zal ook al wonderen doen.

Was ik wel even aan het twijfelen over de iphone, zeker leuk, maar de interface is redelijk saai. Het leuke aan android en sense is dat je alles naar eigen smaak kunt zetten.
Is het misschien verstandig te wachten op de 4g? Deze zal natuurlijk ook weer een stuk duurder worden neem ik aan?

Ik zag laatst dat er in engeland door orange een zwarte versie van de desire verkocht wordt, weten jullie of zoiets ook voor Nederland verwacht wordt?

En dan mijn laatste vraag, is het verstandiger om via een webshop te bestellen(mss aanradingen?) of is het net zo goedkoop in de winkel?

Alvast bedankt!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:04:
Hmm ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt.. het wordt een desire.

Ik ben gister even de stad in geweest om de dingen in het echt te bekijken. Ik vindt de desire best mooi en zelfs mooier als de legend. De Xperia is idd iets mooier maar dit scheelt niet veel. Als ik het me goed herriner is de desire zelfs iets platter, iig hij lag wat fijner in de hand.
dat verschil van 0,3 inch in het scherm zal ik niet zo mee zitten denk ik. Het scherm van de desire is groot genoeg.

Snelheid vindt ik het belangrijkst. Het apparaat moet gewoon alles soepel kunnen uitvoeren.
Met ondersteuning vanuit de fabrikant bedoelen jullie als er iets mis gaat?

Ik ben overigens zelf niet zo weg van samsung dus dat wordt em al niet, al helemaal niet als ie 200€ duurder is. De interface vindt ik zelf ook niet mooi!

Overigens, groot voordeel aan de xperia is de hyves integratie, welke ik dus wel veel gebruik. Maargoed ik zal er wel uitkomen.. een hyves app zal ook al wonderen doen.

Was ik wel even aan het twijfelen over de iphone, zeker leuk, maar de interface is redelijk saai. Het leuke aan android en sense is dat je alles naar eigen smaak kunt zetten.
Is het misschien verstandig te wachten op de 4g? Deze zal natuurlijk ook weer een stuk duurder worden neem ik aan?

Ik zag laatst dat er in engeland door orange een zwarte versie van de desire verkocht wordt, weten jullie of zoiets ook voor Nederland verwacht wordt?

En dan mijn laatste vraag, is het verstandiger om via een webshop te bestellen(mss aanradingen?) of is het net zo goedkoop in de winkel?

Alvast bedankt!
webshop is meestal goedkoper, maar dat ligt er een beetje aan of je een los toestel wilt kopen of met een abonnement. Abonnement zal ik in een fysieke winkel kopen. Los toestel gewoon online

Verwijderd

Als ik je zo hoor dan ben je iemand die veelvuldig apps zal gebruiken. Dat is wel degelijk het sterkste punt van de iPhone. Ik zou dus eerst eens kijken of Android wel voldoende biedt op dit gebied alvorens een keuze te maken.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom zou Android niet voldoende bieden? In mijn optiek heb je op het gebied van apps meer aan een Android telefoon dan een iPhone, júist omdat de Android Market in principe 'vrij' is. Verder geeft TS aan dat-ie het leuk vindt dat hij de telefoon naar zijn hand kan zetten, dan heb je aan een iPhone natuurlijk veel minder. Bovendien is de Desire een stuk goedkoper dan de iPhone.

Rail Away!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nickalicious schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:58:
<snip>
Maar vind je het volgende belangrijk:
- Goede camera (8.1MP)
- Groter scherm
- Mooier design (naar mijn mening)
<snip>
Dat scheelt toch niet zo veel ? 3,7" vs 4". Resolutie is gelijk.
Op illegale apps installeren na dan wellicht, daar is altijd nog een Jailbreak voor.
Om dit te kunnen bij Android moet je ook eerst je toestel rooten, dus zo raar is het niet van Apple.
Nee, dit klopt niet, op Android kun je alle software ongeacht de bron installeren, dmv een vinkje in de instellingen kun je aangeven dat ook software van andere bronnen geinstalleerd mag worden.

Verder een goede samenvatting !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik heb zelf de laatste tijd alleen ervaring met de iPhone. Ik heb vroeger HTC's gehad (toen 't nog QTEK heette) en eigenlijk toen met die WiMo alleen ruzie gehad. Heb hiervoor een SE M600i gehad waarvan helaas 't pennetje vrij snel kwijt was en 't scrolwieltje enorme kuren begon te vertonen.

De iPhone heb ik eerst een kwart jaar gehad zonder JB en eigenlijk ook getwijfeld of ik 't uberhaupt wel WILDE JB'en... want ik kon al alles wat ik wilde ermee... Tot ik hem geJB'd had. Je kan 't doen omdat je niet wilt betalen voor je software (rot excuus) ik heb 't vooral gedaan omdat je hele leuke dingen extra kan met je iPhone. Winterboard bv... prachtige themes heb je voor de iPhone.

Nouja, het is natuurlijk aan jou alleen hou in gedachte dat je iPhone gewoon geJB'd kan worden en 't daarna net zo open is als een Android toestel qua wat je kunt.

PS: ikzelf vind de SDK voor de iPhone ook prachtig :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dit brengt me toch wel aan het twijfelen.
In principe hebben ze toch wel veel gemeen, of zie ik dit verkeerd?

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:50:
Hmm dit brengt me toch wel aan het twijfelen.
In principe hebben ze toch wel veel gemeen, of zie ik dit verkeerd?
Ja, maar het zijn de verschillen die voor mij de doorslag gaven:

- ik wel zelf applicaties kunnen installeren, buiten de market/iTunes om.
- ik wil een SDK die het wél op mijn computer doet, dus platformonafhankelijk.(en ook geen registratie, of kosten of andere bullcrap)
- ik wil gewoon bestanden op mijn telefoon kunnen zetten zonder daar extra software voor nodig te hebben
- ik wil geen ca 50% meer betalen voor een apparaat met vergelijkbare specs.
- ik wil eigenlijk helemaal niets van Apple ;)

@Mad Marky hieronder,
Ja, maar dat is zo basic, dat het niet in mijn rijtje staat. Dat kan toch iedere telefoon tegenwoordig.....o wacht ... :o :+ 8)

[ Voor 12% gewijzigd door u_nix_we_all op 04-06-2010 16:15 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:24

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als toevoeging op u_nix_we_all:

- Ik wil SD-kaarten kunnen gebruiken om meer opslag te hebben als ik dat nodig heb
- Ik wil kunnen multitasken

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met applicaties installeren, buiten de market/itunes om?

SDK zal ik overigens niet gebruiken denk ik :+

Maargoed, het wordt een desire dus.. Is het echt zo dat voor een abonnement er beter bij een fysieke winkel besteld kan worden?

En de zwarte versie van de desire, zou die ook naar Nederland komen?

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:40:

...
Met android kun je ook applicaties vanaf SD (of als je ze download vanaf een site o.i.d) gewoon installeren zonder je toestel te rooten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:40:

SDK zal ik overigens niet gebruiken denk ik :+

Maargoed, het wordt een desire dus.. Is het echt zo dat voor een abonnement er beter bij een fysieke winkel besteld kan worden?

En de zwarte versie van de desire, zou die ook naar Nederland komen?
Heb je zelf al gezocht? Wij gaan niet alles voor jou uitzoeken, we verwachten eigen inzet.

• N1ckk

N1ckk

u_nix_we_all schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:47:

[...]

Dat scheelt toch niet zo veel ? 3,7" vs 4". Resolutie is gelijk.

[...]

Nee, dit klopt niet, op Android kun je alle software ongeacht de bron installeren, dmv een vinkje in de instellingen kun je aangeven dat ook software van andere bronnen geinstalleerd mag worden.

Verder een goede samenvatting !
0,3 inch is toch een verschil van een dikke 8%. En het is wel degelijk een grotER scherm. En je hebt inderdaad gelijk over die apps, maar als ik kijk naar bijvoorbeeld 'hardere' dingen zoals bijvoorbeeld functionalitieit zoals Apps 2 SD of die blauwe interface weghalen bij de X10 dan moet je hem wel rooten. Maar inderdaad van de apps ben je vrij, dat wist ik ook wel maar ik begrijp nu ineens niet meer waarom ik dit heb getypt :P. Ik heb zelf ook Sygic op mn Desire gezet :/
Sorry :X, was ik idd vergeten in deze :$.

Verder @TS: De zwarte is in de winkel waar ik werk (Media Markt) niet door ons te bestellen, soms zie je dit wel terug in webshops dankzij de grijze import. De zilveren sinds afgelopen week wel, echter door een klein foutje in het bestelsysteem komt die iets later waardoor we hem binnen 3/4 weken verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het topic is ondertussen al een beetje oud, maar ivm. vakantie had ik besloten de kat uit de boom te kijken.. te wachten tot na de release van de iphone 4.

Ik ben deze week langs T-mobile geweest om het toestel te bekijken en ik vind hem echt schitterend, het design is mooi, hij is lekker snel, en het display mooi scherp.
Alleen een ding wat me dwars zit, voor eenzelfde toestel met vergelijkbare specs ben ik op 2 jaar, 300€ goedkoper uit. (Plus een betere provider)

Nou is mijn oog ook gevallen op de Galaxy S, die ik ook in mijn handen heb gehad deze week. Lekker groot scherm wat me goed bevalt, mooie kleuren(alhoewel ik meer waarde hecht aan de hogere resolutie van de iphone, jammer genoeg kan ik ze niet naast elkaar leggen) en hij reageerde ook erg snel.. ik had direct daarna een 3gs in mijn handen, en die voelde zowaar traag aan. Alleen hoor ik van veel mensen dat dit toestel wel eens vaker 'hangt'. Heeft iemand misschien hier ervaringen mee? Mijn vorig toestel was een Samsung Touchwiz, welke dus echt heel erg vaak vast hong, absoluut geen pretje en zou alleen samsung nog een kans willen geven als dit iig niet gebeurd.

Verder is er nog de desire die op mijn lijstje staat..

Maargoed, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen met de Galaxy S kun je gewoon in het desbetreffende ervaringentopic vinden, of in reviews. Probeer dat eerst eens.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten te zeggen, maar dat had ik dus al gedaan. Ik heb het een en ander gelezen over lagfixes voor de Galaxy S. Alleen is me nou niet duidelijk of het probleem hier echt 100% mee verholpen wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Oke over die lag ben ik nu wel uit. Morgen nog maar eens langs de winkel en dan een keuze maken.
Pagina: 1