CMS Made Simple, Smarty Tag probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:20
Hallo,

Omdat het blijkbaar niet op prijs wordt gesteld dat ik topics open met deze vraag, zal ik wat van mijn probeersels erbij zetten (vreemd dat mijn topic niet helemaal gelezen wordt, maar goed). Ik heb wat hulp nodig met het volgende probleem: in CMS Made Simple is het naar mijn weten niet simpel mogelijk om op elke pagina een andere afbeelding in een kolom te plaatsen. Daarom had ik het volgende bedacht:
Ik plaats een Smarty Tag in de template. Dit wordt dan vervangen door de link naar het plaatje dat moet worden getoond. Nu heb ik dit gevonden:
Hide News SideBar on News Page

The last little thing I wanted to do was to hide the news content in the sidebar when I was viewing the news page. I didn't think the same data needed to be listed twice.

This was actually a complication in 1.4 from previous versions of CMS Made Simple. In previous verious you could just add an {assign} statement into the metadata area on the options tab of the edit content page for the particular page you wanted to edit. However, since 1.4 processes the <head> section after the <body> section this solution wasn't going to work.

In 1.4 there is now a new text area on the options tab entitled "Smarty data or logic that is specific to this page". I placed {assign var='hide_news' value='1'} into this textarea when editing the News and hit submit.

I then modified the page template in two ways. Firstly, I added {process_pagedata} to the very top of my page template (directly above the doctype tags). I then changed the area where news was called in the sidebar to this:

{if !isset($hide_news)}
<!-- Start News --><div>
{news number='3' detailpage='news'}
</div> <!-- End News -->
{/if}

After hitting submit, then reloading the News page, the news sidebar was gone. Excellent.
Ik had het idee dat ik dit wel kon verbouwen naar een klein scriptje dat de een tag vervangt door een afbeelding. Dat is mij niet gelukt. Ik weet niets van PHP, ik ken en kan alleen maar html en css.

Ik heb op de site van Smarty wel gevonden dat ik de {html_image} tag moet gebruiken. Nu dacht ik zo slim te zijn om bij de in te vullen code gewoon {html_image} in te vullen en dan de desbetreffende code in het sjabloon. Dit bleek dus niet te werken. Via bovenstaande quote kwam ik er achter dat ik blijkbaar variabelen moet gebruiken. Alleen heb ik het gevoel er een te kort te komen. Ik heb value en var. Bij var vulde ik de link naar het plaatje in, maar dit werkt niet. Hier loop ik dus vast. Waar moet ik het vervangende invullen en waar de variabele?

Ik heb zeker twee uur op internet gezocht, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb nog veel meer geprobeerd, maar dat heb ik telkens weer een stukje vervangen of verwijdert, ik hoop dat dat me vergeven wordt.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 19:49
Ik zie niet echt in wat je nu toegevoegd heb in deze TS. Ik zou je aanraden om eerst eens te beginnen met het lezen van smarty tutorials: google Begin eerst met het maken van simpele dingen, zodat je in ieder geval snapt wat je nu eigelijk aan het doen bent. Ga daarna eens kijken of je zulke scripts kan aanpassen, programmeren leer je nu eenmaal niet in een middagje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:09
Japsuh schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:58:
Omdat het blijkbaar niet op prijs wordt gesteld dat ik topics open met deze vraag,
Waarom doe je het dan toch? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Japsuh schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:58:
Omdat het blijkbaar niet op prijs wordt gesteld dat ik topics open met deze vraag, zal ik wat van mijn probeersels erbij zetten (vreemd dat mijn topic niet helemaal gelezen wordt, maar goed).
Ik stel voor dat je Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! even doorleest. Evenals in je vorige topic mis ik hier relevante code of een testcase. Zonder een stukje relevante code is het voor ons gokwerk.

@apokalypse: Policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 31-05-2010 00:43 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.