Toon posts:

Dell Studio 17 grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ik heb afgelopen vrijdag mijn Dell Studio ontvangen Intel Core I7.
Zowel op de bestelbon als op de factuur staat als grafische kaart vermeld '1 GB ATI Mobility Radeon TM 560v"
Maar op apparaatbeheer staat bij beeldschermadapter "ATI Mobility Radeon HD 4650".
Dit zijn volgens mij toch niet dezelfde kaarten. Kan iemand mij vertellen wat de reden hiervan zou kunnen zijn ?
Is dit voor mij voordeliger . Bij mijn weten niet vermits hoger toch altijd beter is dacht ik.
En wat moet ik eventueel verder mee doen ?
Alvast bedankt,
Herman

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 17:16
560v is een rebrand van de hd4650..

Ik neem aan dat je er vanuit was gegaan dat het een 5650 is?
Die presteerdt beter, maar heel veel zal het denk ik niet schelen

edit: volgens benchmarks komt het neer op een verschil van 400 3d mark 06 punten uiteraard in het voordeel van de 5650

[ Voor 27% gewijzigd door Ambianz op 30-05-2010 22:46 ]

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:55

the mod man

iets van beeldmaker

First of all Groeten doen we niet aan op tweakers.

http://trendgadget.net/20...ty-radeon-hd-500v-series/

staat uitleg over de naamgeving.
Komt erop neer dat ATI de hd4xxx kaarten heeft hernoemd naar 5xxV. Je had dit vantevoren kunnen googlen. Dell valt niets te verwijten.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad reeds gelezen dat het een rebrand is. Wat dit juist inhoudt is voor mij onbekend.
Maar vermits ik betaald heb voor een 560v is het dan niet normaal dat er ook zo één in zit (of sla ik de bal volledig mis).
Ik heb de I7 besteld en krijg een 560v - De i5 die goedkoper is, is uitgerust met een 5650 ( die denk ik beter gerangschikt is). Is dit niet tegenstrijdig ?

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:48:
Beste,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad reeds gelezen dat het een rebrand is. Wat dit juist inhoudt is voor mij onbekend.
Maar vermits ik betaald heb voor een 560v is het dan niet normaal dat er ook zo één in zit (of sla ik de bal volledig mis).
Ik heb de I7 besteld en krijg een 560v - De i5 die goedkoper is, is uitgerust met een 5650 ( die denk ik beter gerangschikt is). Is dit niet tegenstrijdig ?
Het is Dell vrij om de configuratie te kiezen die zij graag zien. Tegenstrijdig of niet, het is zoals het is.
Je hebt voor een 560v betaald, en die krijg je ook. 4650 is een oude benaming voor de 560v.

Verwijderd

de 4650 is EXACT hetzelfde als de 565v, exact.

het hangt van de driverversie af of er precies "4650" of "565v" of zelfs "5160" op staat, voor de prestaties maakt het nul komma nul uit.

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een zorg minder.
Bedankt voor de verduidelijking. Item mag worden afgesloten.

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12 21:39
Beetje onderzoek had je al gezien dat er een lichtere grafische kaart in de I7 model geleverd wordt.
Ik snap best dat die rebranding je in de war heeft gebracht, maar dat is juist het hele verhaal van rebranding.

Als het je erg dwars zit kan je het altijd terugsturen en geld terug krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het zit mij niet zo erg dwars.
Maar als ik de I7 terugstuur ... ik veronderstel dat dit dan op mijn kosten dient te gebeuren. Maakt Dell er dan een probleem van dat ik een i5 bestel in de plaats. Wat de I5 is denk ik sneller voor alledaags gebruik. De i7 haalt zijn voordeel bij het gebruik van zwaardere programma's.

Wat is de practische werkwijze van het terugzenden, kosten, nieuwe bestelling plaatsen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:06:
Wat is de practische werkwijze van het terugzenden, kosten, nieuwe bestelling plaatsen ?
dell contracteren dat je je wilt beroepen op de wet kopen op afstand, dan komen ze hem ophalen/jij verzend hem

je krijgt je geld minus de verzendkosten naar dell terug

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 23:10 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 08:15

Barrycade

Through the...

Let wel: veel pc's zijn "custom made" en daarvoor geldt niet standaard het kopen op afstand verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik behoud dan maar gewoon mijn huidige laptop.

Verwijderd

littlejoannes schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:13:
Let wel: veel pc's zijn "custom made" en daarvoor geldt niet standaard het kopen op afstand verhaal.
Zo zwart-wit als jij het nu stelt is zeker niet het geval.

Dit is een quote uit een ander topic over het annuleren bij Dell. Recht op annuleren bij Dell?
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:39:
[...]

Dat is natuurlijk een grijs gebied. Je kunt in zijn algemeenheid wel stellen dat een standaardlaptop waar extra geheugen of een andere harde schijf in wordt geprikt, géén custom-made product is, alhoewel veel webshops die draai wel proberen te maken. Maar bij een PC die volledig from scratch en op jouw specificaties wordt gebouwd, kun je je afvragen of dat niet gewoon een custom-made product is.

Het argument is vaak dat er pas sprake is van custom-made producten als de zaak niet zomaar kan worden teruggenomen om aan een ander verkocht te worden, zoals bijvoorbeeld bij op maat gemaakte bruidsjurken. Maar je kunt natuurlijk ook van een custom-made PC zeggen dat die niet zomaar weer verkocht kan worden. De kans dat iemand precies díe configuratie wil is erg klein, en als de verkoper de onderdelen weer los wil verkopen dan lijdt hij daardoor wel schade (arbeidsloon voor disassemblage).

Het is dus een glijdende schaal en afhankelijk van aan welke kant je staat, kun je beide standpunten meestal prima verdedigen.

Verwijderd

littlejoannes schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:13:
jawel...

@hierboven
goed punt, maar dell maakt er over het algemeen geen probleem van

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 23:24 ]

Pagina: 1