Hallo,
Ik heb vandaag Fedora 13 geinstalleerd. Het werkt allemaal prima. Ik heb tijdens de installatie een nieuwe gebruiker aangemaakt met een andere gebruikersnaam zodat niet al mijn oude config files gebruikt worden. Dus ik mag heel mijn desktop weer opnieuw gaan stylen naar zoals hij was.
Hoedanook, de desktop effecten krijg ik niet werkend met OpenGL. Enkel als ik Xrender gebruik. Wanneer ik ze aanzet met openGL krijg ik de error:
Als ik op die error melding google krijg ik weinig oplossingen. Enkel dat ik in mijn Xorg.conf file de modulePath naar de nvidia extensie moet zetten in de File sectie. Dit heb ik gedaan zonder resultaat.
Iemand die me hier mee verder kan helpen?
Mijn xorgfile: http://pastebin.com/ncbkc9TZ
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben einde raad.
Nog wat extra info:
//edit
Na lang zoeken kom ik er ineens achter dat ik 3 modulePaths toe moest voegen in plaats van 2.
GLX werkt, desktop effecten werken met openGL, problem opgelost dus.
Ik heb vandaag Fedora 13 geinstalleerd. Het werkt allemaal prima. Ik heb tijdens de installatie een nieuwe gebruiker aangemaakt met een andere gebruikersnaam zodat niet al mijn oude config files gebruikt worden. Dus ik mag heel mijn desktop weer opnieuw gaan stylen naar zoals hij was.
Hoedanook, de desktop effecten krijg ik niet werkend met OpenGL. Enkel als ik Xrender gebruik. Wanneer ik ze aanzet met openGL krijg ik de error:
GLXinfo geeft deze output:Failed to activate desktop effects using the given configuration options. Settings will be reverted to their previous values.
Check your X configuration. You may also consider changing advanced options, especially changing the compositing type.
Dit lijkt mij ook niet het gewenste resultaat.. Maar ik heb geen idee wat hier fout gaat of hoe ik dat moet fixen.[WernerL@wernerPC ~]$ glxinfo | grep render
Error: glXCreateContext failed
Iemand die me hier mee verder kan helpen?
Mijn xorgfile: http://pastebin.com/ncbkc9TZ
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben einde raad.
Nog wat extra info:
Dat is wat ik nu geinstalleerd heb staan.[WernerL@wernerPC ~]$ rpm -qa |grep nvidia
nvidia-xconfig-1.0-2.fc13.i686
xorg-x11-drv-nvidia-libs-195.36.24-1.fc13.i686
nvidia-settings-1.0-4.fc13.i686
xorg-x11-drv-nvidia-195.36.24-1.fc13.i686
kmod-nvidia-195.36.24-1.fc13.6.i686
kmod-nvidia-2.6.33.4-95.fc13.i686-195.36.24-1.fc13.6.i686
//edit
Na lang zoeken kom ik er ineens achter dat ik 3 modulePaths toe moest voegen in plaats van 2.
code:
1
2
3
| ModulePath "/usr/lib/xorg/modules/extensions/nvidia" ModulePath "/usr/lib/xorg/modules/extensions" << die was ik vergeten ModulePath "/usr/lib/xorg/modules" |
GLX werkt, desktop effecten werken met openGL, problem opgelost dus.
[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 30-05-2010 23:00 . Reden: Heb een oplossing gevonden ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.