Toon posts:

pc freezed en beeldscherm gaat op standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn pc op internet kon ik niks vinden wat er op leek.
Als ik mijn pc opstart gaat alles nog goed maar als ik een spel wil opstarten blijft mijn pc hangen en gaat het beeldscherm uit en zegt hij is zo'n blauw vierkantje dat er geen stroom naar de monitor gaat , maar blijven de fans wel draaien en na een tijdje start de pc weer normaal op.
het rare is dat als ik de pc ga stresstesten hij gewoon goed blijft. ik denk zelf dat het aan de voeding ligt maar als ik bijv een hardeschijf eraf haal of minder ram hij blijft gewoon weer hetzelfde doen.
er zit ook een stroom connector naar de videokaart, maar als ik daar een andere in doe maakt het niet uit het blijft nog steeds crashen.

pc specs
moederbord: asus A7V8X-X
voeding: sweex 400watt
videokaart: nvidia 7600gs
processor: amd athlon xp 2600 barton

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 13:46
Memtest al gedraaid? Ik denk dat je geheugen kapot is.

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
Ik had echt exact hetzelfde probleem als jij!

En aangezien je net z'on flut voeding (no offence) als ik had ligt het hoogswaarschijnlijk daar aan, want toen ik die van mij had vervangen door een nieuw A-Merk voeding was het hele probleem verholpen.

Succes ;)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ik Heb nog wel een 300w aopen voeding liggen zou dat genoeg zijn??

bedankt voor de snelle reacties

• Spekker
Dat gaat waarschijnlijk niet werken, want dat is ook niet een kwaliteits voeding.

Waarschijnlijk zal hij met die voeding helemaal niet opstarten.

Als je zeker weet dat je een nieuwe voeding wil kopen, dan verwijs ik je naar dit topic > Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Zij kunnen jou zo precies vertellen welke voeding jij nodig hebt.

Edit : Al zou ik zelf hier niet te veel geld meer in steken, omdat de reperaties bijna meer kosten dan heel het systeem bij elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Spekker op 30-05-2010 21:34 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Waarschijnlijk is die Aopen voeding van 300 watt nog beter als die Sweex die je er nu in hebt zitten, het is het proberen waard in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hetzelfde probleem met de 300wat voeding.
maar als ik bij de link van spekker kijk(waar ik al vaker heb gekeken ) staat er ook een link in van extreme power supply calculator en daar staat dat ik 271watt voeding nodig heb onder full load dus 300wat moet wel voldoende zijn. dus ik denk zelf nu met aan de extra aansluiting op de videokaart dat die niet goed is.

• Spekker
Maar omdat het een B-Merk voeding is kan hij bijna nooit de geleverde energie leveren die op de voeding staat. omdat hij geen goed rendament heeft.

Een 300 Watt voeding A merk met 80 + certificaat zou dat bijvoorbeeld wel kunnen.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Harrie

NederVlaming

Aopen voedingen zijn toch helemaal niet zo slecht? Kdenk dat je nu wat overdrijft. DIe 300Watt Aopen voeding zou dat systeem volgens mij perfect aan moeten kunnen.

De memtest suggestie van adyta lijkt me indaad een goede suggestie!

[ Voor 17% gewijzigd door Harrie op 30-05-2010 22:14 ]

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:50
Bij voedingen is het ook belangrijk of ze wel genoeg ampères op de 12 voltlijn kunnen leveren... Misschien is dit ook handig om mee te nemen.

Memtest was ook mijn eerste gedachte :)

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

De aangegeven vermogens van 300W en 400W zijn fictief. Deze zouden alleen gehaald kunnen worden onder ideale omstandigheden.
Vanwege weerstand en dergelijke wordt dit nooit gehaald.

Een redelijke voeding dezer dagen heeft een 80+ certificering en zal 80% van het aangegeven vermogen leveren.

Sweex en A-Open staan al niet bekend om hun kwaliteit. De voedingen die jij hebt liggen zullen misschien max 75% halen of nog minder. En dan hebben we het nog niet eens over de continuiteit en stabiliteit.

Als je gaat Gamen gaat je videokaart extra vermogen vragen die je PSU niet kan leveren.

Als ik jou was zou ik maar eens een betere voeding aanschaven.
Voor een paar tientjes heb je al een 80+ certified PSU van een degelijk merk.

Edit : foute uitleg van de theorie

[ Voor 4% gewijzigd door YVG op 02-06-2010 21:59 ]

• YVG

YVG

En je hebt over een stress test ? Wat voor programma gebruik je dan. De meeste algemene programma's stressen je geheugen en CPU. Niet je GPU

Als je je videokaart wilt stressen moet je dit gebruiken.

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Verwijderd

Topicstarter
Ok de pc is nu bezig met memtest.
als die klaar is ga ik de videokaart stressen. Ik denk zelf nog steeds dat het aan de extra stroomconnector licht want mijn beeldscherm gaan dan ook direct op standby maar kan daar de niet meer uit komen behalve als ik laang wacht of hem zelf opnieuw opstart. maar als ik daar vanuit ga, dan past het probleem van: als ik snel veel programma's opstart crasht crasht hij ook. en dan denk ik weer aan het ram.

EDIT: memtest geeft geen errors aan ga nu de videokaart stressen
EDIT2: ik kan furmark niet eens opstarten dan crasht hij al. Maar als ik opstart met 1gig ram (1 stickje) en 2hdd(40 en 80 gb) en de videokaart en de cpu dan crasht hij ook dus hoe kan het dan aan de voeding liggen??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het trouwens aan de voeding liggen als ik de cpu underclock en 1 reepje geheugen en 2hhd's hij nog steeds niet werkt.
Het gebeurt nu ook als ik gewoon internet dus niks zwaars verder

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 19:57 ]

• YVG

YVG

Misschien dat de desbetreffende voeding nu helemaal overleden is.

Als je nu die andere voeding weer terugzet , wat gebeurt er dan ?

Mocht je nu weer meer kunnen dan alleen boot-en, dan lijkt het mij duidelijk.
Pagina: 1