Toon posts:

atx 12v connector bus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zaklamp printplaat wil ik graag een paar soldeerbare connector bussen voor de hogere stromen.
Een ideale stekker zou voor mij de bekende atx 12v connector zijn.
Nu het probleem.

Ik kan echt nergens atx 12v connector bussen/headers vinden. Ik kan ze hooguit van wat mobo's afsolderen, maar ik heb er meer nodig, en wil ze gewoon los kopen.
Ook de connectors met losse pinnen om zelf de kabels te kunnen maken.

Op conrad kan ik niets vinden, zelfs ebay helemaal niets. Misschien gebruik ik niet de juiste zoektermen, maar ik heb echt al uren gezocht. Ik begrijp er niets van. Iedereen heeft die pluggen en bussen in gebruik, maar eraan komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet, ik wil niet de grote mobo connector. Ik wil de 12v 2 of 4 pin, zoals die ook op grafische kaarten word gebruikt. Of cpu power input.

Ik heb een 6pin gevonden, maar geen webshop, een ebay item helaas.
Zoiets zoek ik, maar hoeft niet een liggend model te zijn...

http://cgi.ebay.com/6-WAY...es_ET&hash=item3355c6c504

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Gewone 12-0-0-5 molex goed? Een PCI-E connector moet te vinden zijn, die zitten zo veel bij nieuwe videokaarten (2x molex, 1x 6-pin 12-12-12-0-0-0 PCI-E), en een standaard P4-connector (4- of 8pin) moet ook te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
De stekker op pci-express is volgens mij de molex microfit. Daar zou je genoeg resultaten op moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat zoeken kwam ik uit bij deze:
http://www.display.nl/Con...recht-Molex/5566.04A.html
Let niet op het plaatje want dat geeft een verkeerde aantal pinnen aan.

Volgens mij is de 5566 minifit serie van molex de atx connector in 2, 4, 6, 8, 16, 24 pins uitvoering, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 15:40
IDD electronics heeft ze.

[ Voor 2% gewijzigd door Xiphalon op 31-05-2010 08:27 . Reden: urltag deed 't niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 08:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De meeste casemodshops hebben die dingen ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal super!

Display.nl en idd hebben ze inderdaad. Zelf de 2 en 4 pins.
Ik heb me echt rot gezocht, kende deze shops niet.
TOP!

Wel zie ik dat het best dure onderdelen zijn, je zou zeggen, een 8 polige plug kost maar 61 cent, maar de pinnen die er nog in moeten kosten 31 cent per stuk! Komt er toch 2,50 bij voor 1 connector.
Zou je misschien zelf die pinnen uit voeding kabels kunnen halen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is de Deans Ultra Plug wat?

Ik heb juist een setje besteld, omdat het ideaal is in m'n onderdelenbak. Af en toe loop ik er tegenaan dat ik zoiets nodig heb, en dan wil ik ze gewoon hebben.

Mag ik dit topic even "kapen" met een aanvullende vraag? Ik heb op zoek naar wat rolletjes draad, 2,5 mm2 zwart/rood, en ook een wat dunnere. De 2 onderdelen zaken die ik kende (in Leiden) bestaan niet meer, ik heb er nu alleen nog een waar ze het per meter verkopen. Iemand enig idee waar ik zoiets gewoon per rolletje (10-25 m) kan kopen, zodat ik niet de per-meter-prijs betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop mijn rolletjes draad bij Conrad.
Het is voor mij wel altijd lastig om in te schatten wat voor draad het precies is. Daarom noteer ik meteen als ik een goede draad gekocht heb waar ik fijn mee werk.
Ik heb hier drie soorten draad liggen, decoder draad, heel dun, medium en een "dikke" draad die ik voor hogere stromen gebruik.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Loop eens langs een modelbouwwinkel, de Deans pluggen zijn daar in overvloed te vinden als ook andere pluggen voor hoge stromen. Ook mooie soepele siliconendraden in div. diktes.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
siliconendraden? Nooit van gehoord.

Ik heb twee dean pluggen besteld in geval ik die nodig heb voor de lipo's.
Maar ik heb een nette niet al te grote pcb socket nodig voor de aansluitingen, en dean pluggen heb ik niet gezien als soldeerbaar op een pcb. Die 12v power plugs wel, maar ik moet nog even kijken of ik die op mijn pcb krijg gezien de inafstanden en de hoogte van de bus met plug.

Wat ik in ieder geval zou kunnen gebruiken zijn de standaard pin headers. Maar dan gebruik ik bv. 2 of 4 pins in vierkant formatie om grote stromen te transporteren. Dat moet ook werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 16:25 ]

Pagina: 1