Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Na het aanschaffen van een nieuwe tv wil ik die nu net als mijn oude aansluiten op mijn pc.

Nu heb ik een dual monitor setup met 2x 19" tft schermen (vga).
Die zitten aangesloten op de DVI en vga uitgang van m'n Sapphire 4870.

Daarnaast was mijn oude tv via s-video + line-out van geluidskaart aangesloten.
Het nadeel ervan is dat ik elke keer de 2e monitor moest uitschakelen om op de tv een film te kunnen kijken.
Ik wil nu de tv samen met de 2 schermen kunnen gebruiken en dus mijn desktop over die 3 schermen extenden en op zowel de pc als op m'n tv hetzelfde geluid te horen.

Mijn gedachte is om er een goedkoop tweede kaartje bij te drukken en die via hdmi met mijn tv te verbinden. Bijv een ATI HD 5450.

Voor zover moet dit niet zo'n probleem zijn, alleen vraag ik me af of ik over hdmi hetzelfde geluid kan sturen als dat ik op dat moment op m'n pc zelf uit de analoge speakerset hoor?
Ik zie het niet zo zitten om telkens in de geluids configuratie van windows te moeten switchen tussen analoge output als ik achter m'n pc wat mp3's luister en digitale output via de videokaart als ik op m'n tv een film of serie aflevering wil kijken.

Huidige setup
#Product
1Club3D Theatron DD
2Samsung Syncmaster 940N
1Gigabyte GA-EP45-DS3
1Sony Bravia KDL-40EX500
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E
Bekijk collectie
Importeer producten

Dus mijn vraag is werkt dit zoals ik het wil, of is dat niet mogelijk en moet ik voor een andere oplossing gaan kiezen?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Volgens mij kan je maar één enkele audio output tegeljk hebben, ten minste, dat ik wat ik me van Win7 kan herinneren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik draai Windows 7 x64 inderdaad.
Het zou gewoon verrekte handig zijn als ik de gewone output zou kunnen door lussen naar HDMI of eventueel andersom o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is er verder niet iemand die zijn TV als 2e of 3e monitor gebruikt met audio output van zijn pc over hdmi?
Of heeft iedereen thuis een media streamer o.i.d. staan?