Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 21:02
Met mijn zoektocht naar een bijbaan/vakantiebaan stuitte ik op de volgende vacature:

Wat ga je zoal doen?

Pensioenafspraken.com levert al 5 jaar op een succesvolle manier pensioen/ uitvaart/ hypotheek en aov-afspraken aan diverse assurantiekantoren. Je benadert particulieren om na te laten kijken of hun pensioensituatie goed geregeld is. Vervolgens adviseer je deze particulieren om een afspraak te maken bij een assurantiekantoor. Je kunt mensen hiermee dus echt helpen en er wordt uitdrukkelijk niets verkocht. Het werk wat je gaat doen wordt gedaan met een team van allemaal gezellige collega's.

Wat bieden wij?

* Super gezellige werksfeer met allemaal leuke collega's,
* Flexibele werktijden,
* Goed salaris van 8,50 euro netto per uur,
* Leuke bonussen zonder targets.

Klinkt goed, toch? En dat is nou waar bij mij de twijfel toeslaat, het klinkt voor mijn doen een beetje te goed. Voor iemand van mijn leeftijd, 17 jaren oud, is €8.50,- netto een erg hoog loon. Daarom open ik hier een topic, om te peilen of er toevallig iemand hier is met ervaring met deze instantie, of verdere tips heeft.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

job

Lijkt me een standaard telemarketing gebeuren.
8.50 is nou niet zo heel veel, ja voor een 17 jarige wellicht.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 30-05-2010 19:28 ]

• Armada.
Inderdaad, voor een 17 jarige is dat veel.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor een callcenter is € 8,50 niet bijzonder veel volgens mij, daar wordt vaak relatief goed betaald omdat ze moeilijk mensen kunnen krijgen. Als ik het verhaaltje zo lees is het gewoon een normaal callcenter alleen verkoop jij zelf niets, wat logisch is aangezien je een pensioen niet zo even telefonisch regelt. Jij moet ze overhalen om een afspraak met een adviseur die ze vervolgens het pensioenplan aan gaat smeren. Dat 'echt mensen helpen' zou ik maar met een flinke korrel zout nemen.

Maar indien jij het geen probleem vind om voor een outbound-callcenter te werken, het geen probleem vind om mensen ongewenst lastig te vallen en er tegen kan om vaak bot behandeld te worden dan is het een prima vakantiebaan natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 30-05-2010 19:31 ]

Verwijderd

8,50 netto is echt wel veel voor een callcenter. Heb zelf bij een aantal callcenters gewerkt en verdiende altijd rond de 9 euro bruto als 20-23 jarige. Verkijk je overigens niet op bruto-netto, als je maar een aantal uren per week werkt is daarin geen verschil.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21
Ja ja, strikt genomen verkoop je zelf niks.

Maar als je nog met jezelf kunt leven en het trekt om dat soort werk te doen, moet je dat zeker doen :P

• Armada.
Nee, heb daar niet echt problemen mee, om eerlijk te zijn. Het is iets als dit, of werken in een supermarkt voor de helft van het geld. En daarnaast, ik heb al ervaring in de telefonische hulpverleningssector. Al was dat wel van hele andere aard, ik was toen telefonisch medewerker bij een juridische instantie.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Sick Nick

Drop the top!

* Leuke bonussen zonder targets

En hoe bepalen ze dan of je je bonus krijgt? Als de zon schijnt heb je mazzel, regent heb je pech? Beetje vaag. Maar goed, is niet echt een hoog salaris voor dat soort call-center werk. Het is niet direct verkopen idd maar wel een afspraak 'verkopen'. Gewoon verstand op 0, bellen met die hap en uren maken. Werk = werk uiteindelijk.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Armada. schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:32:
Nee, heb daar niet echt problemen mee, om eerlijk te zijn. Het is iets als dit, of werken in een supermarkt voor de helft van het geld. En daarnaast, ik heb al ervaring in de telefonische hulpverleningssector. Al was dat wel van hele andere aard, ik was toen telefonisch medewerker bij een juridische instantie.
Die paar euro minder lijkt mij anders niet veel geld voor het behoud van je eigenwaarde en respect. En niet verkopen? Niet direct nee, maar uiteindelijk ben je wel de eerste schakel daarin.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als ik zou moeten afgaan op het aantal taal- en spelfouten op hun website, dan schat ik de professionaliteit van die club niet al te hoog in.

ik heb nu geen zin om voorbeelden te gaan copy-pasten

• Armada.
Roenie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:22:
[...]
Die paar euro minder lijkt mij anders niet veel geld voor het behoud van je eigenwaarde en respect. En niet verkopen? Niet direct nee, maar uiteindelijk ben je wel de eerste schakel daarin.
Ik doe geen dodenvluchten of zo. :') Je kunt ook overdramatiseren.
Henk007 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:29:
Als ik zou moeten afgaan op het aantal taal- en spelfouten op hun website, dan schat ik de professionaliteit van die club niet al te hoog in.

ik heb nu geen zin om voorbeelden te gaan copy-pasten
Dat viel mij ook al op. Hmm, nog maar even goed over na gaan denken.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ach, wat heb je te verliezen. Normaal gesproken staat in je arbeidsovereenkomst een proeftijd, als het niet bevalt kun je er binnen die proeftijd gewoon mee ophouden :)
Persoonlijk zou ik dat werk niet willen doen, alleen al de indruk die ik van die mensen (van een ander callcenter) had als ze mij opbelden met de vraag 'Of ik mijn pensioen goed had geregeld?' ..

[ Voor 36% gewijzigd door Henk007 op 31-05-2010 00:15 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55
Sick Nick schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:33:
* Leuke bonussen zonder targets

En hoe bepalen ze dan of je je bonus krijgt? Als de zon schijnt heb je mazzel, regent heb je pech? Beetje vaag. Maar goed, is niet echt een hoog salaris voor dat soort call-center werk. Het is niet direct verkopen idd maar wel een afspraak 'verkopen'. Gewoon verstand op 0, bellen met die hap en uren maken. Werk = werk uiteindelijk.
Je kunt toch een bonus krijgen als de opdrachtgever aan het einde van de rit tevreden is? Of als je jezelf netjes aan de kwaliteitseisen hebt gehouden? Dan is dat opzich natuurlijk nog steeds een target, maar niet een harde X-aantal sales eis.

• Roenie
  • Niet online
Armada. schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:32:
Ik doe geen dodenvluchten of zo. :') Je kunt ook overdramatiseren...
Voor jou misschien 'overdramatisch', maar voor mij gewoon enst hoor. Zo denk ik erover en ik ben echt niet de enige. Maar dat merk je wel als je begint met bellen :)

Maar het is maar een mening natuurlijk. Jij weet zelf het beste tot hoever je ethiek reikt ;)

• Armada.
Roenie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:35:
[...]
Voor jou misschien 'overdramatisch', maar voor mij gewoon enst hoor. Zo denk ik erover en ik ben echt niet de enige. Maar dat merk je wel als je begint met bellen :)

Maar het is maar een mening natuurlijk. Jij weet zelf het beste tot hoever je ethiek reikt ;)
Kijk, en daar ga je de fout in. In je eerste drie zinnen blijf je beleefd en politiek correct, maar daarna laat je jouw perceptie van wat acceptabel is gelden als de norm voor ethiek. Dat vind ik raar, door iets met ethiek en zo. Het is niet dat ik geen zelfrespect heb als ik deze baan zou hebben, daarom eindigt deze discussie hier en nu.

Ik ga denk ik toch maar solliciteren, niets te verliezen. :) Het is overigens ook erg dichtbij. Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Armada. schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:41:
[...]

Kijk, en daar ga je de fout in. In je eerste drie zinnen blijf je beleefd en politiek correct, maar daarna laat je jouw perceptie van wat acceptabel is gelden als de norm voor ethiek. Dat vind ik raar, door iets met ethiek en zo. Het is niet dat ik geen zelfrespect heb als ik deze baan zou hebben, daarom eindigt deze discussie hier en nu.

Ik ga denk ik toch maar solliciteren, niets te verliezen. :) Het is overigens ook erg dichtbij. Ik hou jullie op de hoogte.
@Armada: Je hebt imho groot gelijk, jij bent de enige die kan bepalen wat jij voor jezelf ethisch wel of niet vindt kunnen en het zijn inderdaad geen dodenvluchten ;), al ervaren sommige mensen dit soort telefoontjes wel als irritant. Er zijn veel ergere dingen in de wereld, zoals bijv. je pensioen niet goed geregeld hebben en daar achteráf pas achter komen ;).
Bovendien, blijkt het allemaal toch niet zo netjes te gaan daar, dan kun je altijd nog zo weg, en anders heb je een (voor een 17-jarige) lekker zakcentje verdiend met je vakantiewerk!

@Roenie: neem me niet kwalijk, ik ken je verder niet persoonlijk, maar ik vind dat je wel heel erg hard op de persoon speelt, beetje lullig om mensen zo dominant een hoek in te dwingelanden alleen omdat dat jouw overtuiging is. Sorry, ik had ook iets beter tussen de regeltjes moeten lezen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 09:15 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21
Zolang ze zich aan het bel-me-niet register houden zou ik zeggen dat alles in orde is. Tegen dat er gewerkt begint te worden met buitenlandse callcenters om die wet te omzeilen zou ik voor mezelf toch een grens trekken. Maar tot dat punt OK, en het verdient ook zeker wel goed voor een 17-jarige.

• Roenie
  • Niet online
@ Armada. en Kuiltje, misschien had ik mijn knipoogsmilie nog iets dikker moeten aanzetten ;)

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Ik blijf het bijzonder vinden hoe callcenters hun werkzaamheden zodanig verkopen dat het lijkt alsof je de wereld gaat redden als je voor ze werkt. Ik bedoel, dat moet je ze toch nageven :D

Verder denk ik dat het aantal botte reacties in dit soort opdrachten wel zal meevallen - een afspraak is geen productverkoop en ik hoop dat mensen dan wat milder zijn (en nog steeds 'nee' zeggen - pensioen is i.h.a. toch altijd via de werkgever geregeld?)
Zolang het bedrijf het BelMeNietregister maar opvolgt. Ik zou niemand aanmoedigen callcenterwerk te gaan doen, heb er een hekel aan om gebeld te worden en ik weet uit ervaring hoe zwaar het is om producten aan te smeren, zelfs als het maar om 'afspraken maken met' gaat.

Zelf ga ik liever broodjes inpakken in ploegendienst dan callcenterwerk doen, maar that's me.

Maar daar ging het natuurlijk niet om, je wilde weten of het bedrijf een beetje koosjer was. Wat ik al zei: ze verkopen het waanzinnig leuk aan je (dat is nu eenmaal ook hun werk!) Maar als je langs gaat zul je waarschijnlijk vanzelf ontdekken dat het allemaal niet zo mooi is als het lijkt (en dat die bonussen pas komen bij een bepaald aantal afspraken). Het is aan jou of je dan akkoord gaat :)

If you can't write, there is nothing left.

Pagina: 1