Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe autoradio, aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor mijn Alfa 156 uit 1999 wil ik een nieuwe radio kopen. Er zit nu een Clarion radio/cd in met de volgende aansluitingen, zie foto: http://i46.tinypic.com/28b8znq.jpg

Als ik nu een nieuwe radio koop, past dit dan op deze aansluitingen, of moet ik er een verloopje bij hebben? Ik heb wel de handleiding gedownload van een radio die ik evt. wil gaan kopen en daarin wordt vermeld dat er een verloopje bij zit van 2x8 pins naar de radio-specifieke aansluiting, maar het is mij nog niet duidelijk of die 2x8 pins dezelfde aansluitingen zijn als die ik heb.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:54

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik kan het niet goed zien, maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.allesvoorindeauto.nl/catalog/images/RAC_5600.jpg

De aansluiting van je nieuwe radio zal voor 99% zeker de linkse zijn. Dat is de standaard aansluiting voor autoradios. De rechtse zou in je auto moeten zitten, is dit niet het geval, heb je een verloopje nodig.

De Nederbelg !

• Palomar
  • Niet online
Ik had oa. deze radio op het oog: http://www.kenwood.nl/pro...usb_receivers/KDC-4047UA/

In de handleiding (blz. 67) wordt wel gesproken over een (naar wat ik begrijp) meegeleverde kabel van (in jouw plaatje) de linker naar een (Kenwood-specifieke?) aansluiting. Dat zou dan toch gewoon moeten passen?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10
Ja past waarschijnlijk wel, hooguit ff de rode en gele draad wisselen als de zenders er niet in blijven staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Master__R op 30-05-2010 19:11 ]

• Palomar
  • Niet online
Ok thnx, dan weet ik genoeg :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
En zo'n verloopje kost de kop ook niet, €8 ofzo bij de Automat

• Palomar
  • Niet online
Net een nieuwe radio gehaald (die Kenwood van hierboven maar dan nieuwer model) en die 2 stekkers passen idd prima in de stekkers die uit de radio komen :) Alleen de aansluiting voor de antenne in mn auto was iets anders dan die aan de radio (een soort diepe plug), maar daar had de Mediamarkt wel een verloopje voor van 3 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 31-05-2010 22:33 ]

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Laat nog even weten of jij ook zo'n kracht uit moet oefenen om hem erin geklikt te krijgen. Bij mijn 156 uit 98 moest ik m'n voeten tegen de achterbank zetten en dan volledig afzetten om mijn autoradio door te duwen tot hij klik zei. Alle kabels werden door twee schoonbroertjes aan de passagiers en bestuurderskant van achter het dashboard naar de zijkant gehouden maar de radio was té diep.

DIN my ass...

btw. Hij zit nu wel en heb er veel spass van ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hayfork op 01-06-2010 10:46 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1