[X360] Stuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Beste mensen,

Ik ben sinds het verkrijgen van GRID haastig op zoek naar een nieuw stuur. Ik heb al het een en ander rondgekeken op internet en kwam tot de conclusie dat er maar een gering aantal sturen beschikbaar zijn. Daarom heb ik een aantal vragen.

De officiele stuur van Microsoft is het Wireless Racing Wheel. Ik heb ten eerste al gehoord dat het tamelijk crap is en dat je dus beter andere sturen kan halen. Maar, een frappant gegeven is dat het stuur nergens meer normaal in de winkel verkrijgbaar zijn en dat MS de sturen ook niet meer bijmaakt. Dit omdat de zogenaamde rechten bij andere eigenaar terecht is gekomen.
Mijn vraag hierbij is waar blijft dat stuur? Niks vernomen van nieuws over een daadwerkelijk stuur dus ik vind het erg vreemd.

Een tweede vraag is welk stuur blijft er dan nog over. Je hebt zogenaamde third parties suppliers maar dat is (correct me if i'm wrong) meestal crap. Is er dan om de een of andere reden totaal geen fatsoenlijk stuur te verkrijgen?

Mede omdat de koning van de sturen (G25 en G27) niet op de 360 werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
De Fanatec Porsche 911 Turbo S is hedentendage volgens mij je enige keus nog.
http://fanatec.de/html/index.php?id=250&lang=en

En dat stuur is mijns inziens beter dan een G25 of G27. heb beide Logitechs in huis gehad en de jongere en oudere broer van de Turbo S ook :). Alleen werken die niet op de X360.

De Logitech DriveFX wordt niet meer gemaakt. En andere merken zijn erg obscuur.

En ja, het officiële MS wheel is geen toonbeeld van fantastisch vakmanschap. het werkt, maar dat is t wel.

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 30-05-2010 19:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Het ms wireless stuur is veel leuker om mee te spelen dan de controller. het is waarschijnlijk niets vergeleken met de fanatec porsche 911, maar daarvoor betaal je dan ook paar honderden euros.

Als je 2e hands een ms force feedback stuur wilt kopen dan zal het je ongeveer 40 euros kosten. De reviews van het ms stuur is goed voor de lage prijs. Maar als je de bouwkwaliteit en functies vergelijkt met de fanatec dan is het een verschil van hemel en aarde. Het ligt maw aan je budget die je wilt uitgeven.

Dit zijn momenteel echter de enigste 2 sturen die je kan kopen voor x360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Zuttasoxx schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:45:

Als je 2e hands een ms force feedback stuur wilt kopen dan zal het je ongeveer 40 euros kosten. De reviews van het ms stuur is goed voor de lage prijs.
Ik disagree. Voor de PC en de PS2/3 heb je veel betere sturen voor hetzelfde bedrag. Ik noem bv de Logitech Driving Force GT. Werkt prima op zowel pc als PS2/3. De Thrustmaster F430, ook een prima ding. Als je het X360 stuur afzet tegen deze twee stuurtjes verliest het X360-stuur behoorlijk. Het X360 stuur is te vergelijken met pc-stuurtjes van +/- 50/60 euro, zoals de Logitech Formula Force EX, Saitek R660 etc. (Dit is wel als nieuw product bedoeld.)

En op mp kan ik geen X360 stuur vinden van 40 euro. Allemaal zitten ze rond de 60 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 30-05-2010 20:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west