Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 11:28
Het valt niet mee om, als je ergens een aantal jaren uit bent (zoals op computergebied of hedendaags telefoongebied), weer binnen enkele dagen 100% bij te zijn.

Nu na 3 jaar heeft de SE p1i het begeven.
Dit is veruit de "beste" telefoon die ik in jaren heb gehad. De nokia 3310 kan daar een puntje aan zuigen zegmaar. Zo'n beetje alle telefoons die ik heb gehad zijn, wanneer ze "over datum" zijn, ook echt over datum en zelfs nauwelijks als reservetoestel te gebruiken.
Nee ik gooi er niet mee, ze maken gewoon veel mee ;)

En ja, dit topic is helaas een beetje in de trant van : Welke telefoon is voor mij de beste? , maar ik zie door de bomen simpelweg het bos niet meer :s

Ik heb al wat modellen op het oog, (maar mezelf kennende kan dat vrij vlot omslaan :X , ) maar ook de vele reviews die ik heb doorgenomen geven mij niet de informatie die ik nodig heb, namelijk :
"kunnen ze tegen een stootje?" .
En waar kun je dit beter vragen dan hier?

Het mooiste zou zijn als er een P1i in een nieuw jasje beschikbaar is (waar gewoon ook films op gekeken kunnen worden).

Op de voorlopige lijst staan de SE X2 en de X10 en mogelijk de N900.

Eisen:

Ik bel vaak, sms heel veel (een qwerty bordje is bijna noodzaak, tenzij er met bijvoorbeeld de X10 bijvoorbeeld gewoon makkelijk smsjes te vervaardigen zijn in vrij korte tijd - > Meestal de "kortaf-smsjes" ivm werk/druk).
Films kijken (nachtdienst veel tijd).
Fotocam moet van minimaal redelijke kwaliteit zijn
OS maakt weinig uit
Internetten doe ik alleen via Wlan.

Voorderest : ik heb nu een T-mobile sim-only. Hoeveel het kreng kost maakt niet superveel uit.

Iemand die mij wat meer kan vertellen over in ieder geval de X2 en de X10 (neig erg naar de laatste, maar het ontbreken van een fysiek qwerty bordje doet me twijfelen).

Hoop op wat reacties waar ik wat mee kan :)

Gegroet.

Verwijderd

Van de N900 zul je geen spijt krijgen. Films kijken gaat perfect. 800x480 beeldscherm (16:9), Mediaspeler die uitbreidbaar is met alle codecs, subtitles etc. En er zit 32GB geheugen in (ook nog uitbreidbaar met micro-sd) en een TV-out dus je kunt ook nog op een TV kijken als die in de buurt is (gewoon met 3 tulp-stekkers).
MSN en internetten werkt ook allemaal perfect, er zit flash op (youtube!). Enige nadeel is de accu, die moet je echt iedere dag opladen als je hem een beetje veel gebruikt. Maar er zijn genoeg reviews te vinden over de N900 dus ik hoef het niet allemaal te herhalen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 17:25 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Om het iets duidelijker te maken even een wijziging in de titel :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
I-mate, ik dacht dat ze niet meer bestonden!

Als je tel tegen een stootje moet kunnen en je niet te hogen hardware eisen heb zou ik je een goedkoop instap model met android os aanraden. 250 euro en je bent klaar. Zijn licht toestellen dus als ze vallen gaan ze niet zo hard naar de grond en mocht er iets stuk gaan dan ben je niet meteen 500 euro armer :+

Ik zou zou niet te veel toeters en bellen er op willen zoals een uitschuifbaar mobo, die gaan het eerst defect.

[ Voor 11% gewijzigd door Gallant op 31-05-2010 01:02 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Misschien is de HTC Legend wat, die is volledig uit alluminium gemaakt, maar heeft geen qwerty-toetsenbord.
Ik heb zelf een X10, en ik denk niet dat ie zo goed tegen een stootje kan. Dit komt doordat hij echt een enorm scherm heeft (4") en dat lijkt me niet je-van-het als hij valt. Ik heb ook wel eens een X1 in handen gehad, en die voelde wat dat betreft een stuk zwaarder, en degelijker aan (niet dat de bouwkwaliteit van de X10 slecht is, integendeel). Ik zou dus eens kijken naar de X2 als ik jou was :).

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:20

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Ik ben niet echt naar een robuuste telefoon op zoek geweest maar was wel blij met de n900 stresstesten op youtube van tehkseven. Dit geeft mij vertrouwen dat de n900 een val, een beetje (veel) krassen en een heftig waterballet overleefd.

Misschien vindt je in de nieuwsberichten van tehkseven nog meer items over andere telefooons. Ik ben erg tevreden over de n900, zeker na de laatste nieuwe software, versie 1.2.
Oh ja, die batterij, dat is wel een minpuntje. Maar daar weegt voor mij t gemak van de telefoon heel erg tegen op.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Verwijderd

Als degelijkheid belangrijk is zou ik een Nokia E71 aanraden. De opvolger E72 is net uit dus de prijzen zakken, heeft een volledig toetsenbord en is zeer degelijk gebouwd, daar moet je echt mee gaan gooien (of zwemmen) om hem kapot te krijgen.

Nadeel van touchscreens is dat als ze een full keyboard hebben, dit altijd uitschuifbaar is, en (dus) vrij gevoelig en kwetsbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 11:11 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 11:07
Koop een willekeurige telefoon samen met een dik rubberen hoesje?

Homey — Critics are those without skills to create.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
WeeJeWel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:12:
Koop een willekeurige telefoon samen met een dik rubberen hoesje?
Dat snap ik nooit, dan heb je een mooie telefoon, en dan heb je continu zo'n lelijke hoes eromheen....

• KaWaReZ
Oeh, hier zit zeker wat bij waar ik wat mee kan :)

Met mijn nachtwerk ben ik gewoon lekker een uur of 8 bezig minimaal, waarbij ik pak m beet als het enigszins rustig is een film of 2 zou kunnen kijken :+ (wel elke 3 minuten een minuut pauzeren, bij wijze van).
Lange levensduur batterij is wel een vereiste.. (kan wel lader meenemen, maar is weer vrij omslachtig).
Evt grotere batterij (n900)? :+

Een hoesje gaat er sowieso omheen (ben zuinig met zulke spullen, ook ivm stof en andere ongein). Een toestel heb ik ook niet zozeer om de mooiigheid, maar voor de functie :+ 99% van de tijd zit ie in mn zak, tanktas, binnenzak, ergens in de tuin, tussen het gereedschap... verzin het maar :P ).
De p1i vertoefde zelden zonder hoes (of wat je nu nog hoes kunt noemen)

HTC legend heb ik ook over na zitten denken (schoot me later pas binnen), uit een billet alu... dat is wel verrekte mooi/klinkt heel stevig.

Die 810f..... is eigenlijk precies dat wat ik zoek, waarbij ik dan een losse mp4speler ofzo aan moet schaffen voor films enz (prijs is wel aan de hele forse kant/niet aan te komen :/ )
Is er geen fokker die die dingen met een n900/htc legend kan kruisen ofzo? neem ik wel een welpje mee :+

Allen dank voor de reacties.... ben me weer aan het verder inlezen :+

[ Voor 6% gewijzigd door KaWaReZ op 31-05-2010 13:19 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:24:
Van de N900 zul je geen spijt krijgen. Films kijken gaat perfect. 800x480 beeldscherm (16:9), Mediaspeler die uitbreidbaar is met alle codecs, subtitles etc. En er zit 32GB geheugen in (ook nog uitbreidbaar met micro-sd) en een TV-out dus je kunt ook nog op een TV kijken als die in de buurt is (gewoon met 3 tulp-stekkers).
MSN en internetten werkt ook allemaal perfect, er zit flash op (youtube!). Enige nadeel is de accu, die moet je echt iedere dag opladen als je hem een beetje veel gebruikt. Maar er zijn genoeg reviews te vinden over de N900 dus ik hoef het niet allemaal te herhalen denk ik.
Eensch.

Heb er mee gespeeld, zeer tevreden over. Het enige nadeel vind ik dat het toestel, met uitzondering van telefoonmode, alleen in landscape mode te gebruiken is (wordt opgelost met maemo 6)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• KaWaReZ
maemo 6 is neem ik aan gewoon erop te zetten zonder poespas?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

KaWaReZ schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:20:
maemo 6 is neem ik aan gewoon erop te zetten zonder poespas?
Dikke kans dat je dat gewoon via Nokia Software Updater er op kan zetten, ja, en anders bij een Nokia CarePoint.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• KaWaReZ
Ohja.. t vrouwtje heeft een N97 .. helaas moet ik dat minimaal overtreffen :+

zo maar even naar een gsm shop, prijsopgaaf aanvragen voor reparatie van huidige toestel (zucht, leuk verzekeraars )

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:07
McKaamos schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Dikke kans dat je dat gewoon via Nokia Software Updater er op kan zetten, ja, en anders bij een Nokia CarePoint.
Maemo 6 is samengevoegd met Moblin en heet nu MeeGo.
MeeGo komt niet officieel uit voor de n900, omdat MeeGo voor capacitive touchscreens wordt gemaakt en de n900 een resistive touchscreen heeft.
MeeGo zal zeer waarschijnlijk wel kunnen woden gebrukt maar verwacht geen ondersteuning van Nokia en verwacht ook niet dat je het met Nokia programma's erop zal kunnen zetten.

• KaWaReZ
Overigens....

Ben nu wat aan het rondkijken naar de N900's Schijnen een hoop "fakes" tussen te zitten...
Een handigheidje om te zien of ze echt of nep zijn?

(sowieso ga ik m ophalen, ik vertrouw niemand zegmaar :+ ... zeker geen "I'm in London, so please send the money to Nigeria" personen :P )

Eerst maar eens even zien wat de verzekeraar zegt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fakes? Ligt er aan waar je ze koopt. Als je nooit een N900 in je handen hebt gehad zou ik hem niet van Harry of Ali op Marktplaats kopen maar gewoon in een betrouwbare webshop.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KaWaReZ
Oh.... had er net eentje gezien voor een paar tientjes van Mustafa die me heel betrouwbaar leek :)
Maar jij zegt dus niet doen? :+

• KaWaReZ
Kleine update aan deze kant.

Na nog eens heel goed na te hebben gedacht (lees: impulsief als ik ben een 2e hands Archos 5 op de kop getikt), toch erachter gekomen dat een telefoon, zoals het model P1i toch wel voor mij een ideaal type is.
Waardoor ik dus toch meer in de richting van de e71/2 enz ga zitten.
(geen openklappen/groot geval, gewoon "simpel" en vlot enkelhandig een sms terug kunnen sturen).

multimedia enzo doe ik wel met de archos.

verzekeraar moet mn toestel nog krijgen, dus eerst maar eens even zien of ik uberhaupt wel een nieuw toestel zal mogen aanschaffen of dat mijn p1i wordt voorzien van bijna allemaal nieuw spul :+

en nogmaals dank voor de moeite om dit alles te lezen en erop te reageren :+

Verwijderd

Omdat je een p1i gewend bent.
Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/pics/sonyericsson/sonyericsson-p1-00.jpg
Een Blackberry bold?
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/reviews/groot-480/blackberry-bold-9700-01.jpg
Heb zelf een htc hero hoor.. hehe. Maar ik dacht hij lijkt er wel op en veel mensen vinden idd zulke soort mobieltjes prettig werken.

• KaWaReZ
was blackberry niet iets anders? Of maken ze nu ook gewoon gewone mobieltjes onder hun eigen naam :+
Pagina: 1