Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Boot probleem eerste keer opstarten, erg vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb hier een beetje vaag probleem. Recentelijk verhuisd en daar mijn pc omgebouwd in een andere kast (Stacker naar Nox Media II). Alleereerst even de specs:

Asus P5B deluxe met Intel E6400
Nvidia Geforce 7600 GS
Creative Audigy 2
Hauppauge WinTVR-150
Samsung harddisk
Windows7 Ultimate X86

In de oude kast werkte het systeem als een zonnetje. Alles omgebouwd naar de nieuwe kast (paon in the ass om hierin te werken) en eerste keer opstarten. Alles sprong netjes aan maar vervolgens kreeg ik de melding dat er geen boot device gevonden was.

Hierna in de bios aan het kijken geweest, harde schijf prioriteit gegeven voor de dvd speler, save and exit. Systeem start netjes door en alles werkt.

Systeem uitgezet en later weer aangezet, krijg ik weer dezelfde melding van geen boot device gevonden. In de bios gekeken maar daar stond nog alles netjes zoals ik het had ingesteld. Save and exit dan maar en systeem start netjes door.

Nu blijkt dat ik elke keer als ik de pc wil opstarten ik eerst in de bios moet gaan, even save and exit moet ingegeven (zonder ook maar iets te veranderen) en dan start alles netjes op. erg vaag dus.

Ik heb al andere sata poorten geprobeerd, ga nog een andere kabel proberen. Meerdere voedingspluggen maar ook geen verbetering. Voor de rest is echt alles hetzelfde gebleven behalve een andere koeler op het mobo (zalman CNPS-7000 ipv scythe mugen vanwege de hoogte).

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast reuze bedankt!!!

Groeten,

Sven

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 17:14 ]

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ben hier een leek in, maar zou het kunnen dat je batterijtje van op je moederbord leeg is?
Je c-mos batterijtje of hoe noemt dat ding?
Kan totaal onzin zijn ook maar dacht dat door dat batterijtje dingen opgeslagen kunnen worden.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat jorben zegt kan zeker kloppen, wat je ook kan doen is de sata kabels omwisselen, dus dat de waar eerst de dvd drive in zat nu de harde schijf erin zit.

• jorben
Tnx voor bevestiging ;)

Verwijderd

Topicstarter
jorben schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:16:
Ik ben hier een leek in, maar zou het kunnen dat je batterijtje van op je moederbord leeg is?
Je c-mos batterijtje of hoe noemt dat ding?
Kan totaal onzin zijn ook maar dacht dat door dat batterijtje dingen opgeslagen kunnen worden.
Is wel een goede. Zal eens kijken of deze niet is losgegaan ofzo. Vage is wel dat voor de rest alle andere instelling wel bewaard blijven (C2D loopt ook een tikkie harder :P ).

Ooh ja, dvd speler zit nog ouderwets via IDE aangesloten (al een iets ouder beestje ;) )

• jorben
Jha is dan ook wel raar natuurlijk als de rest bewaard blijft...
Tis het proberen waart natuurlijk ;)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Vanuit koud starten, dan hd niet zichtbaar. Kijk of je hem in de bios ziet staan met opstarten(reclame van de bios uitzetten).
Doe eens direct opnieuw booten dmv ctrl alt delete, is dan de hd wel zichtbaar.
De f1 van samsung had dit problem bij bepaalde moederborden. oplossing de hd op sata 1 snelheid, zie samsung site voor de beschrijving hoe je dit kunt doen.

Indien je niks aan je hardware hebt gewijzigd, dan geld bovenstaande niet.

Dan moet je 1 voor 1 je hardware gaan verwijderen, en testen.
Moederbord goed ingebouwd?
Kortsluiting?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:48:
Vanuit koud starten, dan hd niet zichtbaar. Kijk of je hem in de bios ziet staan met opstarten(reclame van de bios uitzetten).
Doe eens direct opnieuw booten dmv ctrl alt delete, is dan de hd wel zichtbaar.
De f1 van samsung had dit problem bij bepaalde moederborden. oplossing de hd op sata 1 snelheid, zie samsung site voor de beschrijving hoe je dit kunt doen.

Indien je niks aan je hardware hebt gewijzigd, dan geld bovenstaande niet.

Dan moet je 1 voor 1 je hardware gaan verwijderen, en testen.
Moederbord goed ingebouwd?
Kortsluiting?
Helaas, ook vanuit koud starten is de hd gelijk goed zichtbaar. Qua harware is er niets veranderd behalve de nieuwe kast. Ga nog wle het systeem buiten de kast testen en dan onderdelen apart inbouwen en kijken wat er aan de hand is. De spullen hebben een aantal dagen los buiten de kast gelegen voordat ik een nieuwe had (dus ook zonder stroom). Wellicht dat de CMOS batterij het idd begegeven heeft.

Verwijderd

Topicstarter
het batterijtje van de CMOS vervangen en nu start het systeem gewoonn lekker door. Alleen balen dat de installatie van windows corrupted was en niet gerepareerd kan worden maar dat is gelukkig eenvoudig te fixen.

Bedankt voor de goede tips :).

• jorben
No problemo ;)
Pagina: 1