EnGenius Router aan FritzBox koppelen - DHCP?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Hallo,
ik probeer nu al dagen mijn EnGenius Wireless 300 N router aan mijn Fritzbox 7120 (lagere 54G snelheid) (waar het ADSL signaal binnenkomt) te koppelen maar het levert problemen op.

Is het nu het handigst dat ik DHCP in de Fritzbox aan zet en op de EnGenius uit (verlies ik dan niet de mogelijkheid tot 300N snelheid?)? En kan ik de Engenius dan het beste als AP Router instellen of als repeater. Of moet ik DHCP in de Fritzbox uitzetten en in de Engenius aan? Dat laatste heb ik al geprobeerd maar dan krijgen sommige computers geen IP adres, of wel een IP adres maar alleen lokale toegang.

Mijn bedoeling is natuurlijk dat alle computers thuis via het snelle 300N signaal elkaar zien en ook de aan de EnGenius gekoppelde netwerkschijf (WD Mybook World Edition) zien.

Alvast dank.

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 30-05-2010 17:02 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1 dhcp !

Het makkelijkst lijkt me de frtizbox als dhcp te houden. en de enginius als access point instellen.

snelheid wireless is volgens mij niet afhankelijk van het feit of het acces point of router is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:16

itarix

404 soul not found

Zorg ook dat je de WAN port van de Engenius router niet gebruikt.
Sluit je netwerk kabel aan op een van de switch porten.
Als communicatie tussen de twee apparaten dan niet mogelijk is kan het zijn dat je een cross cable moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
itarix schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:26:
Zorg ook dat je de WAN port van de Engenius router niet gebruikt.
Sluit je netwerk kabel aan op een van de switch porten.
Als communicatie tussen de twee apparaten dan niet mogelijk is kan het zijn dat je een cross cable moet hebben.
He, misschien was dat wel het probleem. Ik heb volgens mij de WAN port van de EnGenius gebruikt, dat klinkt toch erg alsof daar het internet signaal binnen moet komen. Maar ik zal LAN1 eens proberen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je fritzbox is al een router dus dan moet hij niet op de WAN als je de EnGenius wil gebruiken als AP. Zie ook hier of hier voor meer informatie hoe je dat doet. Je wireless blijft gewoon 300Mbps verbindingssnelheid ondersteunen (= niet de doorvoersnelheid), tenzij je wireless netwerkkaartjes dat niet ondersteunen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Dank voor de reactie. Ik heb inmiddels de methode van kabel tussen Fritzbox en EnGenius LAN ipv WAN port maar dat werkt niet, althans lukte me niet.Vast iets verkeerd gedaan. Toen toch nog maar volgens de wizard van EnGenius gedaan, die laat DHCP in de EnGenius aan, terwijl ie in de Fritz ook aan is.
Tot nu toe werkt zowaar alles, kan ik via http://192.168.178.1/ inloggen in de Fritz, en via http://192.168.0.1/index.htm in de EnGenius, ook nog een Sitecom extender geinstalleerd, en daar kom ik nu ook in via http://192.168.0.234/index.asp

Volgens mij wat ik eerst ook al gedaan, maar goed, het werkt nu, dus zal wel ergens een vinkje anders hebben staan? Toch vreemd, 2 DHCP servers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nivk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:48:
Je fritzbox is al een router dus dan moet hij niet op de WAN als je de EnGenius wil gebruiken als AP. Zie ook hier of hier voor meer informatie hoe je dat doet. Je wireless blijft gewoon 300Mbps verbindingssnelheid ondersteunen (= niet de doorvoersnelheid), tenzij je wireless netwerkkaartjes dat niet ondersteunen natuurlijk.
Ik wil mss die andere methoden ook wel proberen, maar zolang als het nu werkt laat ik het hier maar bij... dank voor de tips!!

Pagina: 1