Ik heb al een paar topics hier geopend en ben iedere keer super goed geholpen, zoals ik van GOT gewend ben. Helaas (voor mij) kreeg ik wel steeds te horen dat mysql_* gaat verdwijnen en dat ik PDO moet leren. Na wat speur werk ben ik er zelfs achter gekomen dat mysql_query in PHP 6 waarschijnlijk helemaal niet meer werkt... Bij de tip om PDO te leren kreeg ik een aantal keer ook de tip om een boek aan te schaffen, aangezien mijn PHP 4 boek dus veroudert is. Nu zijn helaas alle PHP 5 boeken ook al 3-6 jaar oud en zit er, voor zo ver ik heb kunnen vinden, nergens PDO in. Er zijn ook al wel PHP 6 boeken, alleen is PHP 6 nog niet officieel gelanceerd en weet ik dus niet in hoeverre dit goede boeken zijn en of hier niet te veel code in staat die pas vanaf PHP 6 werkt en waar ik nu dus nog niks aan heb.
Is er hier iemand die mij een boek kan aanraden waarmee ik PHP 5.3 (PDO) kan leren?
Ik ben namelijk bang dat als ik een PHP 5 boek koop van 65 euro dat ze dan daar alsnog met mysql_* in werken, en dan schiet ik er dus niks mee op. Of dit soort topics op GOT horen/mogen weet ik niet, maar op mijn vraag welk boek ik zou moeten aanschaffen in mijn andere topics kreeg ik geen antwoord. Vandaar even een nieuw topic, die denk ik ook voor andere programmeurs van pas kan komen. Een boek met PDO vinden is namelijk knap lastig...
Is er hier iemand die mij een boek kan aanraden waarmee ik PHP 5.3 (PDO) kan leren?
Ik ben namelijk bang dat als ik een PHP 5 boek koop van 65 euro dat ze dan daar alsnog met mysql_* in werken, en dan schiet ik er dus niks mee op. Of dit soort topics op GOT horen/mogen weet ik niet, maar op mijn vraag welk boek ik zou moeten aanschaffen in mijn andere topics kreeg ik geen antwoord. Vandaar even een nieuw topic, die denk ik ook voor andere programmeurs van pas kan komen. Een boek met PDO vinden is namelijk knap lastig...