Toon posts:

Timecapsule: Bestaand draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een Apple Timecapsule verbonden met mijn router.
Deze router is draadloos en ik heb via de timecapsule gezegd dat deze moet verbinden met een draadloos netwerk.

mijn opstelling is als volgt:

BENEDEN: TIMECAPSULE + DRAADLOZE LINKSYS ROUTER + PRINTER GEKOPPELD
ZOLDER: DRAADLOZE ROUTER + SWITCHES

Het internet komt binnen vanaf de ZOLDER en gaat zo via het draadloos naar beneden (naar oa de timecapsule)

Nu is mijn vraag kan ik de LAN poorten op de timecapsule ook nog gebruiken als de timecapsule gejoined is aan een bestaand draadloos netwerk. (zodat ik ook mijn printer kan gebruiken in het bekabeld en het draadloze netwerk. (omdat de timecapsule deze dan omzet en verzend naar de draadloze router ?)

(werken de LAN poorten nog op de timecapsule als deze in client-mode verbonden staat met de draadloze router) (draadloze switch)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Met vriendelijke groet

Jeroen

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ja dit kan gewoon, want wanneer je de TimeCapsule een bestaand netwerk laat verlengen (extenden) dan zal hij gaan fungeren als bridge en ook de LAN porten worden dan gebridged, dus kun je gewoon een pc of Mac bekabeld aansluiten. Let wel op dat de draadloze link tussen de router en de TimeCapsule de beperkende factor in doorvoersnelheid is wanneer je data van boven naar beneden gaat kopiëren.

Dit soort dingen kun je trouwens ook gewoon ongestraft proberen ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:56:
Ja dit kan gewoon, want wanneer je de TimeCapsule een bestaand netwerk laat verlengen (extenden) dan zal hij gaan fungeren als bridge en ook de LAN porten worden dan gebridged, dus kun je gewoon een pc of Mac bekabeld aansluiten. Let wel op dat de draadloze link tussen de router en de TimeCapsule de beperkende factor in doorvoersnelheid is wanneer je data van boven naar beneden gaat kopiëren.

Dit soort dingen kun je trouwens ook gewoon ongestraft proberen ;)
Hallo Herby

Ik d8 ook dat het wel kon werken maar de printer en andere apparaten (die gekoppeld zijn aan het LAN) krijgen geen IPadres en werken dus niet overige apparaten die gekoppeld zijn aan het draadloos BOVEN krijgen wel een ipadres (ook de timecapsule beneden krijgt een IP adres die gekoppeld staan aan een existing network. maar de apparaten die achter de timecapsule hangen die krijgen geen IP adres.

ik snap er echt niets meer van :(

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoe staat de TC nu ingesteld met betrekking tot Internet Sharing ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε