VMWare ESXi - Het meten van dataverkeer per VM

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoe meten jullie dataverbruik om VMWare ESXi? Ik gebruik momenteel VMWare ESXi voornamelijk voor trainingsdoeleinden, maar zou wel graag de beschikking hebben over mooie grafieken per virtual machine met:
• Mbit (95%) verbruik per virtual machine
• Maandelijks verbruik in GB's per virtual machine

vCenter heeft ondersteuning voor snmp, dus dit zou een optie zijn. Helaas zit ik ook nog steeds met problemen uit VMWare ESXi - vCenter verliest steeds verbinding. Ik heb dus ook nog niet goed kunnen testen of dit werkte, via Cacti kreeg ik nog geen statistieken binnen, maar vCenter heeft ook nooit langer dan 30 seconden verbinding bij mij met de ESXi host.

Voor de meeste VMWare oplossingen is dataverkeer niet zo'n probleem, omdat de infrastructuur al snel meer dan € 10.000,- kost. Hoe gaan jullie met dataverkeer statistieken om in VMWare omgevingen? Of meten jullie rechtstreeks vanaf de switch (snmp) en maakt het verbruik per VM, dat je hierdoor niet kunt zien, weinig uit?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:06
Je kan eens kijken naar Vfoglight van Vizioncore.
Doet wel meer dan alleen het dataverkeer waaronder ook I/O en CPU metingen.
Wat wel prettig is, is dat je op ESX niveau kunt kijken maar ook per specifieke VM.

Durf je alleen niet te zeggen hoe het zit met eventuele licentiekosten.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 00:06
Het kan volgens mijn ook gratis hier heb je een artikel hoe SMNP te enablen op je ESXI bak.

http://wellytonian.com/20...p-on-your-esxi-4-vsphere/

Vervolgens nog een topic over een cacti template:

http://www.webhostingtalk...nclusief-out-gezocht.html

Nu heb ik zelf een aftandse dus kan de dots niet connecten voor je door het zelf te testen. Ik hoop dat ik je een eind op weg heb geholpen.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”