Verwijderd

Topicstarter
Na het doorbranden van mijn oude systeem heb ik dit aangekocht:

- proc: Intel I5 750
- koeling: scythe Mugen 2 rev B
- mobo: Msi P55 GD65
- ram: Kingston value ram KVR 4G
- hd: Samsung spinpoint 1Tb
- GPU: saphire HD 5850 1Gb Gddr5 overclockt edition
- Behuizing: Coolermaster CM 690 II advanced
- Voeding: Antec True power TP- 750
- bestaande dvd writer

nu heb ik alles ingebouwd, maar krijg ik geen beeld ( zwart scherm ) als ik opstart.
waar zou dat aan kunnen liggen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 15:10 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:10:
nu heb ik alles ingebouwd, maar krijg ik geen beeld ( zwart scherm ) als ik opstart.
waar zou dat aan kunnen liggen ?
Sluit je monitor eens aan op de andere video uitgang.
Bios induiken, videokaart op pci-e instellen opslaan. en weer van video uitgang wisselen.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Staat je monitor op de juiste input? (d-sub / hdmi)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook al geswitched van output

vanaf kaart is het hdmi, op mijn monitor kan ik alleen normale aanluiting pluggen ( moet toch ook kunnen )

ik ga die link even proberen

Verwijderd

Topicstarter
mm de link naar opstart problemen , kom ik niet verder.

ik heb net de zaak ingebouwd en ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan. vooral omdat 1 fan helemaal niet draait en 1 fan alleen even bij opstarten.
cpu fan en 1 andere draait wel.

snap er niks van, alle connectors aangeduwd en bekeken

ik heb de Msi P55 GD65
en daar een 4pins voeding voor de cpu ingeplugt, ik zie echter dat er nog 4pins zijn die afgedekt zijn ( ik ging ervan uit dat die niet nodig waren. Is dat het misschien, weet iemand hoe de cpu gevoed moet worden op dit bord ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een verschrikkelijke dooddoener, maar er zat toch een installatiehandleiding bij je moederbord?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Ik had hetzelfde probleem, omdat ik redelijk enthousiast begonnen ben met bouwen en voor mijn gevoel alles op de juiste plek had gebouwd.
Dit was ook zo, maar alleen het RAM-geheugen moet tegennatuurlijk in specifieke sloten worden gestopt.
Mogelijk heb dus je je ram geheugen niet in de juiste sloten gestopt.
Dat moet redelijk specifiek gebeuren, als het goed is staat er een voorbeeld in de handleiding.
Zo te zien moet in elk geval het zwarte slot dat het dichtste bij de CPU zit worden gevuld, en in geval van dual channel moet ook het andere zwarte slot worden gevuld.

Piept het moederbord wel?
Zoja, wat is dan de piepcode?

Overigens werkt het moederbord wel met een 4 pins CPU power connector.

[ Voor 49% gewijzigd door DrEvil1986 op 30-05-2010 15:53 . Reden: toevoegen informatie ]

Verwijderd

Topicstarter
bij de installatie handleiding ( echt heb ik doorgespit op alles ;) ) staat niks over 4 of 8 pin voeding.

ik heb net met een gamemaat gebeld en die heeft een 8 pin erin zitten, ik ga dat eerst even proberen.

wellicht klink ik als noob en dat ben ik ook , dit is mijn eerste pc die ik zelf bouw, thnx voor alle adviezen.
als het is gelukt post ik dat ook even.

als het niet lukt geef ik de piepcode, maar die piept weinig , ik denk door de gebrekkige voeding.

• DrEvil1986
Het moederbord werkte hier prima met een 4 pins CPU voedingskabel.

Verwijderd

Topicstarter
ook na 8 pin voeding geen beeld, en geen enkele piep

mobo stuk ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:00

D4NG3R

kiwi

:)

Een mobo/CPU hoort gewoon te werken zonder de extra 4 pins aansluitingen.. (Zowel bij de 20+4 aansluiting als bij het CPU) alleen werkt dan niet alles op 100%...

Haal je videokaart er eens uit. en doe hem dan aan, krijg je nu piepjes?
Haal daarna ook het geheugen eruit, en nu dan.. nu piepjes?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu beeld , het waren de ram slotjes.
ik had ze in de 1e en 3e gezet en ze moesten in de 2e en 4e. ik wist niet dat dat zoveel uitmaakt.

thnx voor de support heren !!!

• DrEvil1986
Fijn dat het is opgelost ;)
Ik kan je verder aanraden om de nieuwste bios op het moederbord te flashen, bij mij verbeterde de dat de stabiliteit ontzettend.
Met de standaardbios moest ik veel (overigens standaard)waarden zelf goedzetten voor dat ik een crashvrij systeem had.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DrEvil1986 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:25:
Fijn dat het is opgelost ;)
Ik kan je verder aanraden om de nieuwste bios op het moederbord te flashen, bij mij verbeterde de dat de stabiliteit ontzettend.
Met de standaardbios moest ik veel (overigens standaard)waarden zelf goedzetten voor dat ik een crashvrij systeem had.
Hij geeft te kennen dat dit de eerste PC is die hij inelkaar gezet heeft en jij gaat beginnen over je BIOS flashen :?

Nee, daar zou ik mij (hoewel het kidernlijk simpel is tegenwoordig als je weet wat je doet) eens even niet aan wagen als dit mijn eerste PC zou zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
hahaha je hebt gelijk , ik ga even niet flashen. Als hij wat instabiel wordt laat ik het wel doen.
ik weet dat je de cpu daarmee kan vergallen.

ik ben blij dat alles werkt
windows komt er op as we speak

• DrEvil1986
Notna schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:29:
Hij geeft te kennen dat dit de eerste PC is die hij inelkaar gezet heeft en jij gaat beginnen over je BIOS flashen :?

Nee, daar zou ik mij (hoewel het kidernlijk simpel is tegenwoordig als je weet wat je doet) eens even niet aan wagen als dit mijn eerste PC zou zijn.
In het geval van dit moederbord hoef je alleen het driversoftwarepakket te installeren.
Deze zal ook de biosupdate voor zijn rekening nemen.
Het risico dat daar iets mee mis gaat is behoorlijk klein.

Overigens was die tip niet verplichtend maar adviserend bedoeld, ik hoop niet dat de TS verdere problemen krijgt, maar die zouden met een bios-update waarschijnlijk in een keer opgelost zijn.
Pagina: 1