asus rampage III extreme met gt dominator corsair en nvidea

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een vraagje over mijn nieuwe pc die ik wil in mekaar zetten,heb bijna alle onderdelen en moet nog geheugen en video/grafishe kaart hebben.

Vraag:ik wil op mijn Very cool _/-\o_ rampage III extreme van asus de corsair gt dominator 6 GB erin zetten met airflow,(Corsair Dominator GT TR3X6G2000C8GTF G)alleen de gene die ik vindt kost rond de 280 euro en ik zie ook dat er een GT Dominator is van 6 GB,(Corsair Dominator GT CMG6GX3M3A1600C7) wat is het verschil want ik wil wel het beste en over de video/grafishe kaart,..die wil ik hebben van 1 GB met hd resolutie,(1920/1080p of hoger) nvidea gtx van rond de 250 euro,...welke gtx versie is de beste van die prijs klasse want ik wil nog totaal rond de 500 a 550 euro uitgeven aan me pc want anders wordt het te gek!

groetjes,

GROOVERD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Alleen je mobo, geheugen en processor zit je al rond de 500 euro :)... voor eventuele 'koopjes' kan je het best kijken in de BBG gids.

[ Voor 21% gewijzigd door __1337__ op 30-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Beetje meer zoekwerk in Google / GoT, en wat nettere TS is ook geen schande.
De resolutie van de Graka lijkt me meer gerelateerd aan je monitor dan aan de kaart zelf, kan deze de full HD niet aan, dan maakt het niet uit welke Graka je neemt imho.
Waarom trouwens nog een oude serie kaart, als je beter en goedkoper kan krijgen in bijv Ati's 5xxx serie?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 12:48
__1337__ schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:41:
Alleen je mobo, geheugen en processor zit je al rond de 500 euro :)... voor eventuele 'koopjes' kan je het best kijken in de BBG gids.
Volgens mij wil hij nog maximaal 500 euro uitgeven aan het geheugen en de videokaart. Hij zegt namelijk: ik wil nog totaal rond de 500 a 550 euro uitgeven aan me pc want anders wordt het te gek! Natuurlijk is dit vrij vaag, hij heeft het over de woorden nog en totaal. Dat gaat niet echt samen zoals hij het in deze TS zegt.

Maar on topic, waarom wil je, zoals master_viper ook al zij, persee een Nvidia kaart? Een 5xxx presteerd beter voor minder geld! Ik zit, als je een goede videokaart + 6 GB geheugen wil, en er niet meer als €500 aan uit wil geven, eerder aan dit te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator TR3X6G1600C8D€ 188,40€ 188,40
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 249,10€ 249,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,50

Of, als je nog meer power wil, op aanraden van nedernakker,
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5870 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 343,91€ 343,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,31

[ Voor 69% gewijzigd door marcop23 op 30-05-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
marcop23 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Volgens mij wil hij nog maximaal 500 euro uitgeven aan het geheugen en de videokaart. Hij zegt namelijk: ik wil nog totaal rond de 500 a 550 euro uitgeven aan me pc want anders wordt het te gek! Natuurlijk is dit vrij vaag, hij heeft het over de woorden nog en totaal. Dat gaat niet echt samen zoals hij het in deze TS zegt.

Maar on topic, waarom wil je, zoals master_viper ook al zij, persee een Nvidia kaart? Een 5xxx presteerd beter voor minder geld! Ik zit, als je een goede videokaart + 6 GB geheugen wil, en er niet meer als €500 aan uit wil geven, eerder aan dit te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 249,10€ 249,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,50
en gooi er dan ipv de 5850 100 extra tegenaan en koop een 5870. nog ff meer performance

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe heb ik dus dit:

Asus rampage III extreme
Intel i7 920 quad core
Thermaltake Element G(pc kast)
Antec 1200 watt voeding
Western digital 1 TB Sata 600 64 mb caviar black
Thermaltake SpinQ VT cooler voor processor
G19 toetsenbord
Logitech performance mouse mx
Samsung tv monitor full hd 23 inch

nog aanschaffen:
Corsair gt dominator gt 6GB geheugen met airflow,(TR3X6G2000C8GTF G) of de (CMG6GX3M3A1600C7)
Wil hiervan het verschil weten!

Nvidea grafishe kaart van 1 GB een GTX versie dacht aan de geforce GTX 200 serie van rond de 250 a 300 euro.(waarschijnlijk de geforce gtx 250 of 280)Wil hiervan ook het verschil weten!

Dus als je het zo ziet staan heb het allemaal al wat gekost......wil dus nog tussen de 500 en 600 euro uitgeven, dan wordt het totaal ongeveer 1800 euro.

precies wat marcop23 zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Als je dan toch z'n enorm dikke PC hebt koop dan ook een SSD.
Dat zal pas een snelheidsboost geven.

Kan je die 1TB voor opslag gebruiken, SSD voor Win + Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik wist dus niet dat ati goeie kaarten had heb slechte ervaring ermee maar dat was alweer een tijdje geleden en kreeg van vrienden te horen dat nvidea beter was,dus zodoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou dat word me te veel ssd van 80 gb is al verrekte duur daarom heb ik de sata 600 met 64 mb wat snel genoeg is voor mij en ik kijk ook op langer termijn want over een jaartje wil ik wel ff upgraden als alles wat goedkoper is en er misschien nieuwe produckten zijn op de markt!

En niet dat het echt veel uitmaakt maar het oog wil ook wat ,...alles is dus zwart rood behalve dan de graka!

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:39:
nou dat word me te veel ssd van 80 gb is al verekte duur!
Het is natuurlijk jou PC dus mag je ook zelf bepalen wat je ermee doet maar als je kijkt naar je configuratie is het gewoon zonde. 9 van de 10x doet je pros niks omdat hij moet wachten op je disk.

Vandaar de tip om een SSD te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke weer wat geleerd,...nu heb ik wel wat geduld ervoor dus wachten een aantal seconden meer vindt ik niet erg alleen wil ik dus de verschillen weten van het geheugen en de graka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Waarom die REX3? serieus, voor normaal game gebruik en niet overklokken ( extreem ) verbrand je echt je geld om het daar aan uit te geven. geef het dan aan mij, PM voor rekeningnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LMAOROFLOL.....budget is rond de 1800 euro....en met de REX3 kan ik ff vooruit!!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Het is enkel een suggestie, maar je hebt er echt geen drol aan tenzij je met stikstof gaat overklokken etc. zelfde als dat die dominator GT 2000mhz echt enorm kansloos is om mee te gamen, het is gewoon geld verbranden. je zal sowieso moeten overklokken om die dingen op 2000mhz te laten draaien. op die 2 dingen kan je al mininmaal 200EU besparen. koop daar een dikkere videokaart voor dan, of een mooie 5.1 set of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
De GT TR3X6G2000C8GTF G is veel sneller als de GT CMG6GX3M3A1600C7, maar die laatste heeft dan weer een lagere CAS latencie. Met de eerste zal Windows (een HEEL klein beetje) sneller zijn, maar het voordeel van de tweede ga je merken bij het overklokken. (Correct me if wrong). Maar waarom wil je niet gewoon dat geheugen wat ik eerder al hier heb gepost? Dan heb je meer budget voor de videokaart, en dat ga je echt merken!

Maar waarom wil je nou zo graag het verschil tussen die twee Nvidia kaarten weten? De ATi 58x0 is gewoon meer bang for buck!

[ Voor 15% gewijzigd door marcop23 op 30-05-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben overtuigd wat betrefd de graka alleen nu zegt een ander dat ik geen drol heb aan de gt dominator en dat ik er pas wat aan heb als ik die overklok en anders kansloos is dus ik kan dat niet gebruiken voor het gamen en me werk wat ontwerper is en ik gebruik autocad 3D(via me werk) en speel b.v. WOW en EVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het geheugen wat je me aanraad is goed genoeg voor het gene wat ik ermee wil doen want dan ben ik overtuigd en kan ik de rest aanschaffen,(wil voorlopig ook niet gaan overklokken als dat niet hoef met wat ik heb),...dus de hd 5850 en de Corsair Dominator TR3X6G1600C8D!?

In ieder geval zeer bedankt voor het reageren allemaal
MVG,

grooverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:28:
oke ik ben overtuigd wat betrefd de graka alleen nu zegt een ander dat ik geen drol heb aan de gt dominator en dat ik er pas wat aan heb als ik die overklok en anders kansloos is dus ik kan dat niet gebruiken voor het gamen en me werk wat ontwerper is en ik gebruik autocad 3D(via me werk) en speel b.v. WOW en EVE
Wat is hier de vraag? Ik vind dat je iets meer leestekens of hoofdletters kan gebruiken. Je hebt inderdaad ''geen drol'' aan die extreem dure reepjes geheugen. Voor normaal gebruik (Gamen, AutoCAD 3D) heb je zat genoeg aan de Corsair Dominator TR3X6G1600C8D. Het geld wat je extra aan geheugen uit zal geven kan je beter aan een betere videokaart uitgeven, dit ga je WEL merken in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke thnx alot!!!!

Me vraag en of vragen zijn bij deze: Kan ik de GT TR3X6G2000C8GTF G helemaal niet gebruiken tenzij ik het overklok?

Is dat puur omdat ik dan teveel geld zou uitgeven of moet je het perse overklokken om te gebruiken?

In ieder geval zal ik de graka en het geheugen aanschaffen wat je voorstelde.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Inderdaad, je moet overklokken om die 2000mhz te halen, zelfde geld ook voor 1600mhz geheugen trouwens. met je i7 920 zal je geheugen standaard op 1333mhz lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik b.v. de 1600mhz erin plaats en niet overklok dan loopt het op 1333mhz wat voldoende is om te doen wat ik ermee wil doen?
Als ik later zwaardere processen wil draaien kan ik het alsnog overklokken waardoor het dan loopt op de 1600mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik zou gewoon 1333mhz geheugen kopen, overklokken voor autocad lijkt me wat krom, straks is het niet helemaal stabiel, verkloot jij een render waar je uren aan gewerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Zoals de voorgangers hier ook al zeggen, alleen als je de extra opties zou gebruiken die je vind op het mobo/geheugen ie overklokken, is het extra geld waard, zo niet dan heb je er iets aan.
Waarom stop je dit geld niet in bijv. de graka , of toch een SSD? En mocht je geen SSD willen, is misschien een hybribe schijf een optie, zoals de Seagate Momentus XT?

[ Voor 4% gewijzigd door master_viper op 30-05-2010 18:46 ]

-= Very annoying forum person =-

Pagina: 1