Windows 7 gecrashed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:07
Hey, mijn windows 7 is gecrashed. Was bezig in vmware met enkele virtual machines en opeens getuut en kon niets meer doen. laptop uitgezet en terug willen starten maar windows komt niet verder dan het zwart scherm met de windows animatie en 'starting windows'. Heb het opstartherstel ook al geprobeerd, daar laad hij al de files maar krijg dan zwart scherm met niets meer op. Heb dan uiteindelijk vanop de bootcd van de laptop (msi cr700) proberen booten, daar laad hij ook de files mee maar komt niet verder dan het starting windows scherm...

Wat nu gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:02
Wat geeft dat getuut aan op die laptop? (Vaak fan fail of iets dergelijks, is wel in je bios te vinden waarom hij tuut)
Hoelang heb je de laptop of starting windows laten staan? Heb je al met de klantenservice gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
ongeveer 5 minuten. soms loopt ie zelf vast tijdens de windows animatie bij het starten. Neen heb nog niet gebeld met klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Begin met het luisteren naar de bieps die je krijgt. Er zal (hoogstwaarschijnlijk) een logica inzitten die je vervolgens op de site van de bios-bakker kunt opzoeken. Combinatie (aantal) lange en korte pieps geeft de foutmelding weer. Dit zijn hardware foutmeldingen. Begin met die te troubleshooten. Als dat opgelost is, en er zijn geen pieps meer, dan ga je eens kijken of Windows wil opstarten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
Heb maar 1 keer die piep gekregen, toen hij crashte. Dit was een constant gepiep (overhitting?). Nu start hij gewoon niet meer op. Geen piep niets meer. Heb opstartherstel geprobeerd, hij laad de bestanden in maar dan kom ik terecht op een zwart scherm en kan niets meer doen. Als ik een andere kopie van windows 7 insteek en boot vanaf die dvd dan laad hij ook eerst de bestanden op en dan krijg ik weer het zwarte scherm en kan niets meer doen. Ga nu met hiren boot cd eerst wat bestand proberen redden en een HDD check doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CaPsLoCkEr schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:10:
Heb maar 1 keer die piep gekregen, toen hij crashte. Dit was een constant gepiep (overhitting?). Nu start hij gewoon niet meer op. Geen piep niets meer. Heb opstartherstel geprobeerd, hij laad de bestanden in maar dan kom ik terecht op een zwart scherm en kan niets meer doen. Als ik een andere kopie van windows 7 insteek en boot vanaf die dvd dan laad hij ook eerst de bestanden op en dan krijg ik weer het zwarte scherm en kan niets meer doen. Ga nu met hiren boot cd eerst wat bestand proberen redden en een HDD check doen.
Probeer eerst eens met een Live Boot CD (Knoppix, Ubuntu) en kijk of je dit OS wel gewoon kan opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
Als je in hiren's boot cd de mini xp start kan je toch aan je hdd aan of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou kunnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
Hmm vind niet direct terug hoe ik eraan kan. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 21:33
HD er uit halen, in andere pc hangen. Is gewoon SATA aansluiting zijn, dus is snel en makkelijk te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Noel op 30-05-2010 16:25 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CaPsLoCkEr schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:01:
Hmm vind niet direct terug hoe ik eraan kan. Iemand?
Denk eens zelf na?
Wat zou de reden kunnen zijn dat een XP geen serial ATA aangesloten HD ziet?
Drivers voor je controller bijvoorbeeld :)
Noel schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:07:
HD er uit halen, in andere pc hangen. Is gewoon SATA aansluiting zijn, dus is snel en makkelijk te doen.
Gaat wel om een laptop in dit geval he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 21:33
Laptop sata == desktop sata. Zoals ik dus zei, snel en makkelijk.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
alt-92 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Denk eens zelf na?
Wat zou de reden kunnen zijn dat een XP geen serial ATA aangesloten HD ziet?
Drivers voor je controller bijvoorbeeld :)

[...]
Gaat wel om een laptop in dit geval he ;)
Nee, ik krijg in die mini xp gewoon het "hbcd menu" niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar dat zei je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPsLoCkEr
Ziezo het gaat terug :). heb de HD eruit gehaald en bij in een xp pc gezet en daar een checkdiSk gedaan. Daarna terug in laptop gezet en dan kon ik opstart herstel doen en hierna ging alles weer.
Pagina: 1