Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Vorige week onderdelen voor mijn nieuwe pc besteld. Nu kwam gister het laatste pakketje binnen. In mijn systeem zit als hoofdschijf een Corsair SSD 60GB. Daarnaast had ik deze 2TB als opslag schijf gehaald.

Nu alles goed en wel, windows draait als een zonnetje, alles top. Echter heel willekeurig als ik mijn pc reboot ziet hij de schijf niet meer. Niet in de bios en niet hier. Asus M4A88TD-M EVO als moederbord en ik heb dus 3 sata apparaten.

Op sata1: Corsair SSD
Op sata2: Samsung HDD
Op sata4: DVD Brander

De dvd brander en de corsair hdd geven nooit problemen, en zijn altijd te zien. Echter de samsung valt dus af en toe gewoon helemaal weg. Nu had ik al gelezen dat de schijf tijdens het opstarten af en toe kan tikken, en dat dit normaal is bij deze schijf. Dat doet hij dan ook weleens tijdens het aanzetten van het systeem.

Ik heb niets gedaan met jumper settings op de samsung disk en hij komt dus gewoon zo uit de doos. Sata kabel erin, stroom erin en werken maar.. In ieder geval, dit dacht ik, omdat dit voorheen ook altijd zo was.

Nu heb ik mijn moederbord net geupdate met een nieuwe firmware: 1301 omdat ik dacht dat het hieraan zou kunnen liggen, maar tevergeefs. Ik heb ook al een andere power kabel gebruikt om te zien of dit het probleem was. Hetzelfde geld voor de sata kabel.

Zijn er nog mensen met geniale ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Kabels nakijken en eventueel verwisselen, sata connector omwisselen met de dvd.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
anders kijken naar een RMA , ik weet niet of dit hier het geval is maar sommige mobo's ondersteunen 2TB schijven niet

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Dit heb ik dus gedaan..

Ik heb de kabel gepakt die op de dvd brander zat, deze in de 2TB disk gedaan, en dan hoor ik hem net zoals gewoonlijk opspinnen maar hij verschijnt nergens.. Ik heb hem al wel gezien en er staat ook al wat data op....
DjThase schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:49:
anders kijken naar een RMA , ik weet niet of dit hier het geval is maar sommige mobo's ondersteunen 2TB schijven niet
Dit mobo zou de 2TB zonder problemen moeten ondersteunen.

Zijn er toevallig bekende problemen met deze schijf en bios settings op IDE ipv ADHI (ik typ het vast fout! :P)

[ Voor 46% gewijzigd door Aapje! op 30-05-2010 13:51 ]