Ik heb hier nu 2 Qnap 419P NAS devices staan die ik graag ik constante sync wil hebben.
Dit om een offsite backup te hebben van al mijn data.
er komt 1 Qnap bij mij thuis te staan, de andere bij mijn ouders.
Beide locaties hebben 50Mbit glasvezel dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Na enig speurwerk op internet vond ik dat Qnap een sync mogelijkheid aanbied, itt tot andere NAS devices.
Helaas lijkt deze sync mogelijkheid een kopieslag te zijn die max 1x per dag plaats kan vinden....
Via de support pagina's van qnap kwam ik op de mogelijkheid om via Unison een sync te doen maar daarvoor heb je een client op een windows pc nodig. (uitgevoerd en werkt goed)
Is er een andere mogelijkheid om beide NAS devices via het internet realtime te syncen zonder tussenkomst van een pc?
Dit om een offsite backup te hebben van al mijn data.
er komt 1 Qnap bij mij thuis te staan, de andere bij mijn ouders.
Beide locaties hebben 50Mbit glasvezel dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Na enig speurwerk op internet vond ik dat Qnap een sync mogelijkheid aanbied, itt tot andere NAS devices.
Helaas lijkt deze sync mogelijkheid een kopieslag te zijn die max 1x per dag plaats kan vinden....
Via de support pagina's van qnap kwam ik op de mogelijkheid om via Unison een sync te doen maar daarvoor heb je een client op een windows pc nodig. (uitgevoerd en werkt goed)
Is er een andere mogelijkheid om beide NAS devices via het internet realtime te syncen zonder tussenkomst van een pc?
[ Voor 3% gewijzigd door arjants op 30-05-2010 13:38 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)