[macbook late 2008] Audio 150ms vertragen

Pagina: 1
Acties:

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 09:58
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een dikke hd tv (Sharp Aquos led tv). Daar wil ik natuurlijk regelmatig een leuke hd film op kijken wat ik doe via mijn macbook(unibody late 2008) met displayport --> hdmi kabeltje.
Uiteraard zit er geen geluid op op die displayport dus heb ik een mini jack kabel van mijn macbook naar mijn 5.1 setje.

Enig probleem is dat het beeld ongeveer 150ms langzamer is dan het geluid.
Met een film is dit vrij simpel met bijvoorbeeld vlc op te lossen.
Maar bijvoorbeeld met een youtube filmpje of andere tv programma's via internet kan dat dus niet.

Nu zou ik graag willen weten of er iets is waardoor ik het algehele geluid met 150ms vertraging kan uitsturen.

Nu ik toch een topic heb gestart prop ik er 'stiekem' nog een vraag in:
Ik gebruik dus vlc om hd films en series af te spelen.
720P gaat vlekkeloos en wordt dus perfect afgespeeld, maar 1080P zit regelmatig wat geschok in.
Iemand hier een tip voor?

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
NEOeo schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:06:

Nu ik toch een topic heb gestart prop ik er 'stiekem' nog een vraag in:
Ik gebruik dus vlc om hd films en series af te spelen.
720P gaat vlekkeloos en wordt dus perfect afgespeeld, maar 1080P zit regelmatig wat geschok in.
Iemand hier een tip voor?
Speel je vanaf een externe hdd? Heb wel eens .mkv bestanden van >10gig afgespeeld vanaf een externe hdd maar dat verliep toch ook niet zo soepel, vanaf de interne schijf wel

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 15:33
Naast een te langzaam medium kan het stotteren ook liggen aan je codecs, weet je welke codecs je gebruikt?

• NEOeo
Nee ik speel ze gewoon lokaal af.
en het zijn voornamelijk mkv bestanden, ik heb geen specifieke codecs daarvoor geinstalleerd, gewoon vlc

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 12:31

DanceTrend

w0ei

Als ik het niet verkeerd heb kun je in Plex de audio delayen.

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat Plex .mkv bestanden soepeler kan afspelen dan oa. VLC.

• NEOeo
Oke bedankt, ik zal plex binnenkort eens proberen.

Is er nog iemand die weet of en hoe het mogelijk is om al de audio te vertragen met 150ms?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik ken geen applicatie waarbij je specifiek een delay kunt instellen voor alle audio, maar ik ken wel wat tooltjes die onbedoeld dit effect nabootsen. Helaas kun je de precieze delay niet instellen, maar misschien is het net genoeg.

Zo heb je SoundFlower, waar AirFoil gebruik van maakt. Om de audio over het netwerk met andere computers te syncen delayed deze app het geluid van de host.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Je zegt dat je VLC gebruikt. Daarin kun je gewoon de audio-delay instellen toch :?

Probeer ook eens VLC 1.1, is wel een release candidate, maar met name 1080p/MKV schijnt een stuk geoptimaliseerd te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 31-05-2010 18:31 ]

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-02 13:11
Bosmonster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:29:
Je zegt dat je VLC gebruikt. Daarin kun je gewoon de audio-delay instellen toch :?

Probeer ook eens VLC 1.1, is wel een release candidate, maar met name 1080p/MKV schijnt een stuk geoptimaliseerd te zijn.
Maar bijvoorbeeld met een youtube filmpje of andere tv programma's via internet kan dat dus niet.
Startpost volledig lezen O-)

@bobsqaud: misschien wel... want stel dat bosmonster een oplossing heeft, en nog online is kan hij meteen opnieuw antwoorden en heeft de TS een sneller antwoord. Dus ... onrechtstreeks misschien wel

[ Voor 18% gewijzigd door D!zzy op 31-05-2010 19:20 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
mastadizzy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:33:
[...]

[...]

Startpost volledig lezen O-)
Jij hebt een zinnige bijdrage wil je zeggen |:(

ontopic:
TS is dit niet toevallig wat je zoekt? http://www.hitsquad.com/smm/programs/SoundDelayOSX/

[ Voor 8% gewijzigd door bobsquad op 31-05-2010 18:43 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Als de TV (door alle beeld- "verbeterende" technieken) 150ms langzamer is, is dus je muis ook tenenkrommend laggy. Als je om te beginnen eens al die functies uitzet en de TV gewoon native de 1920x1080 laat zien, dan zou je gewoon een normale monitor over moeten houden, die gewoon op normale snelheid alles laat zien.

Of anders de TV op game mode zetten, deze zet 9 van de 10 keer ook alle oppoetsende technieken uit. :)

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:11
Bovenstaande persoon heeft gelijk, je moet even die instellingen in je tv aanpassen
Meestal een optie PC-modus/Game Modus en je probleem is opgelost.

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
Zoals gezegd, eerst kijken of je de delay in beeld kunt oplossen, zo niet dan is dit het allerbeste: Audio Hijack Pro. Hiermee kun je allerhand audioeffecten over de 'master' van de audio in je computer gooien. Dus een delay (zet deze op 0% feedback, 100% drywet en dan 150ms delaytijd) maar ook een EQ of compressor over je audio is mogelijk. Laatsten zijn ook handig voor een situatie waar geen fatsoenlijke speakers staan, en je een te zachte film op laptopspeakers moet kijken.
Pagina: 1