Verwijderd

Topicstarter
Ik heb software van mijn bedrijf op een computer die op kantoor staat. Nou wil ik een server nemen waar ik die software op kan zetten, zodat ik er ook thuis gebruik van kan maken.
Aan wat voor een server moet ik dan denken?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
Een server die jouw software kan draaien.

Ofwel, meer info aub!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:08

Pogostokje

* twiet *

Wat voor software en waarom wil je dat thuis op een server?
Wat zijn de systeem eisen van de makers van die software?
Heb je enige ervaring in het opzetten en beheren van een server?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:46

job

Wat wil je kwijt zijn aan software en hardware kosten?
Wat is je kennis van verschillende platformen? Moet het windows zijn of kijk je ook breder?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor software? Je kan denken aan: webservers, rdp-servers, mailservers, database servers, ftp servers, en nog een lading meer, waar de ene handig is voor de ene software, en de andere voor de andere. Als jij bijvoorbeeld gek bent op de outlook op je werk, en je wilt dat overal hebben, dan zet je een exchange server neer. Houd je heel erg veel van je custom-design boekhoud/administratie pakket wat toevallig een MySQL back heeft, dan zet je ergens een MySQL server neer.

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 14:29
Ik denk dat je een terminal server bedoelt.
Tenminste als het de bedoeling is dat je remote aan verschillende soorten programma's wilt kunnen voor thuiswerk.

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 17:09
probeer je pc op de zaak remote beschikbaar te stellen via een rdp programma (of VNC) dan kan je thuis de pc van de zaak overnemen....

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57
In plaats van een (dure) server aan te schaffen/te installeren, kun je misschien ook gewoon gebruik maken van een VPN verbinding en dan met RDP inloggen op je werkstation.
Je zou dan alles moeten kunnen als op kantoor, maar dan remote.

Handiger zou zijn een laptop te nemen als werkstation, maar dat terzijde.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vooral software op 2 lokaties zetten (thuis en werk); weet je bijna zeker dat je data nergens meer gelijk loopt.

Inderdaad een TS-oplossing of VPN-achtige meuk zou iets kunnen helpen maar dan nog weet ik niet of je alle software van je kantoor lekker kan opstarten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1