Ik heb een Ford Focus uit 2006. Als ik de auto een week laat staan (vakantie o.i.d.) is altijd de accu leeg. Hij is al een keer naar de garage geweest, die hebben niks kunnen vinden en hebben de accu verwisseld. Probleem is echter niet verholpen.
Ik ben gaan meten en heb per zekering de opgenomen stroom gemeten. Nu blijken er drie groepen iets van 100mA op te nemen:
- Voeding instrumentengroep, centrale zekeringkast
- Voeding audiomodules
- Accusaver, interieurverlichting (interieurverlichting was uitgeschakeld)
Op de Radio zijn een Carkit en een Parrot (handsfree set) aangesloten.
Probleem is dat er een soort van slaapstand in de instrumentatieverlichting en de radio zit. Als de auto een uur is afgesloten geweest, dooft de instrumentatieverlichting (kilometerteller) en de radio (display). Zodra ik de zekering trek om te meten springt hij weer uit zijn slaapstand. Moeilijk te meten dus.
De Parrot springt meteen uit bij het verbreken van het contact.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Hoe kun je een betrouwbare meting uitvoeren?
Wat is een accusaver, werkt die wel?
Ik ben gaan meten en heb per zekering de opgenomen stroom gemeten. Nu blijken er drie groepen iets van 100mA op te nemen:
- Voeding instrumentengroep, centrale zekeringkast
- Voeding audiomodules
- Accusaver, interieurverlichting (interieurverlichting was uitgeschakeld)
Op de Radio zijn een Carkit en een Parrot (handsfree set) aangesloten.
Probleem is dat er een soort van slaapstand in de instrumentatieverlichting en de radio zit. Als de auto een uur is afgesloten geweest, dooft de instrumentatieverlichting (kilometerteller) en de radio (display). Zodra ik de zekering trek om te meten springt hij weer uit zijn slaapstand. Moeilijk te meten dus.
De Parrot springt meteen uit bij het verbreken van het contact.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Hoe kun je een betrouwbare meting uitvoeren?
Wat is een accusaver, werkt die wel?