Rippen/Converteren audio CD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik hoop dat ik deze topic in de goede categorie heb gezet, ik weet niet helemaal zeker waar deze onder moet vallen.

Ik heb hier een audio cd met daarop .cda bestanden (een .cda bestand is een soort index bestand, welke aangeeft, waar op de cd de juiste data staat)

In mijn cd speler wordt de cd normaal afgespeeld. Ik wil de audio op de cd op mijn harde schijf hebben (als .wav of .mp3) Ik heb nu al meerdere (4) converteer programma's geprobeerd, maar de uitkomst is altijd heel slecht (stiltes om de 3 seconden, hij slaat over of hij converteert hem maar tot een bepaald punt) Windows Media Player loopt zelf helemaal vast als ik hem probeer te rippen. Andere cd's kan ik wel rippen. Zijn er meer mensen die dit probleem ook zijn tegen gekomen en kan dit eventueel een beveiligingsmaatregel zijn?

Mijn PC is 5 maanden oud (Quad Core, 4 gig geheugen, 1TB HD, Windows 7)
Tijdens het rippen draai ik geen andere programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het helpt als je even vermeldt welke pakketen je (naast WMP) al hebt gebruikt.
Ikzelf ben erg tevreden met Foobar of EAC. Die laatste geeft ook een hele berg aan opties en instellingen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Ik heb: WavePad, EAC, dbpoweramp, Zilla free audio converter/extractor en Audio Converter geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 07:24
Lijkt me sterk dat dit een nieuw soort DRM is, maar je kan altijd zoeken op Google naar de naam van de CD om te kijken of er meer mensen zijn met dit probleem.

Verder zou ik hier meer denken aan een fysiek probleem met de CD. Kan je hem wel op je computer afspelen (met WMP)? En zijn er zichtbare krassen op de CD aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Er zij helemaal geen krassen op de CD aanwezig. WMP loopt vast bij het afspelen.
Het vreemde is dat hij hem in een gewone cd speler wel afspeelt.

[ Voor 29% gewijzigd door R1cardo01 op 30-05-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Trek er eens een ISO van en probeer die te rippen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Ik heb er een ISO van gemaakt, maar als ik daar de audio files van extract dan vallen er steeds periodieke stiltes om de 3 seconden in het nummer. Nog meer mensen met ideen?

[ Voor 13% gewijzigd door R1cardo01 op 05-06-2010 18:26 ]

Pagina: 1