tweeweg rj-11 achter splitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort vraagje: zorgt een tweeweg rj-11 achter een splitter voor problemen? Ik wil vanaf mijn splitter 1 telefoonsignaal naar de Experiabox (siemens sx551) hebben, 1 internetsignaal naar de Experiabox en 1 naar een andere router. Op deze manier kan ik met internetten de Experiabox omzeilen en mijn VoiP intact houden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
allereerst lijkt het met stug dat je provider het gaat toestaan dat je je met twee modems aanmeldt op zijn netwerk, wat mij brengt op het tweede punt: Waarom?

Daarnaast ben je niet duidelijk in je taal, je wilt zoals ik het interpreteer de RJ11 kabel naar 2 modems en 1 router laten lopen. Die twee modems zijn allebei experiaboxen, en de derde router is alleen een router. Afgezien van wat ik net zei kun je het signaal dat op de RJ11 kabel staat niet direct in je router prikken, dat moet eerst door een modem, tenzij die router een zogenaamde gateway is (modem router in één) kan dat dus allereerst niet, en op dat moment wil je je dus met 3 modems aanmelden bij je ISP.

Ik denk dat dit dus gewoon niet gaat werken. Misschien kun je uitleggen waarom je dit wilt, en wat je ermee wilt bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor je reactie. De situatie is als volgt: Ik heb de experia box en een wag200g(=modem+router) staan. Ik wil mijn internet via de wag200g laten lopen omdat de experia box mij beperkingen oplegt tijdens het gebruik van xbox live. Daarnaast wil ik de telefonie door de Experia laten regelen.

Het lukt mij wel om het internet via de wag200g te laten lopen maar daardoor werkt de telefonie niet meer omdat de experiabox een internetlijn daarvoor nodig heeft. Ik kan de telefonie niet via de wag200g laten lopen omdat hij daar geen aansluiting voor heeft.

Ik hoop dat het iets duidelijker is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gaat je niet lukken. Je zult een ander voIP-modem moeten kopen als je problemen hebt met de Experia.

Want de Experia moet nu als eerste in de keten zitten en even twee modems parallel aansluiten kan niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klinkt logisch.. Ik heb geprobeerd een bridge te maken tussen de twee routers. Dat ging prima, internet en routers waren beiden bereikbaar. Alleen accepteerde de Experiabox het niet dat het internet via een RJ-45 kwam ipv de adsl poort dus werkte telefonie weer niet.

suggesties misschien rondom deze oplossing? ;)

Zoiets zou wel werken toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Nee, wat jij wilt kan je gerust vergeten.
Je kan alleen bellen met een Experiabox en die moet ook modem zijn om dat te kunnen.
Je moet blijven werken met de Experiabox.
Als je dat niet wilt, moet je overstappen naar een andere provider.
Pagina: 1