Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usb-poorten niet automatisch van stroom voorzien bij boot

Pagina: 1
Acties:

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 15:46
Hey allemaal,

Ik zit met een bijzonder vervelend probleem, namelijk dat mijn USB-poorten niet automatisch van stroom worden voorzien bij het opstarten.
Voordat het XP bootscherm getoond word krijgt mijn USB-muis wel stroom (lampje op de ontvanger brand), maar zodra het bootscherm word getoond gaat het lampje uit.
Pas nadat ik de muis opnieuw aansluit werkt deze dan weer.

Dit is zeer irritant, aangezien ik elke keer nadat ik mijn pc opstart de muis opnieuw kan gaan aansluiten.
Heeft iemand anders hier ervaring mee? En is hier misschien een oplossing voor?

Mijn moederbord is een MSI K9A2 CF-F , misschien dat iemand met hetzelfde moederbord het probleem ook heeft?

Bij voorbaat dank :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Andere muis?
Voorkant usb en achterkant geprobeerd?
Met ubuntu livecd opstarten, heb je het hier ook? Anders windows misschien opnieuw installeren.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ga eens naar apparaatbeheer, klik en open Universal Serial Bus Controller... check daar bij alle beschikbare USB root hubs -> eigenschappen -> energiebeheer of er geen vinkje staat bij de optie 'uitschakelen om stroom te besparen'.

Ik zeg dit overigens zo uit mijn hoofd op, het kan zijn dat ik een term niet helemaal goed heb :) Maar 9 van de 10 zit een dergelijke probleem in het energiebeheer van de USB-hub in de pc.

• Pali
MicGlou schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:35:
Ga eens naar apparaatbeheer, klik en open Universal Serial Bus Controller... check daar bij alle beschikbare USB root hubs -> eigenschappen -> energiebeheer of er geen vinkje staat bij de optie 'uitschakelen om stroom te besparen'.

Ik zeg dit overigens zo uit mijn hoofd op, het kan zijn dat ik een term niet helemaal goed heb :) Maar 9 van de 10 zit een dergelijke probleem in het energiebeheer van de USB-hub in de pc.
Ah gevonden, denk dat dat het inderdaad was. Even opnieuw opstarten om te proberen :)

Edit:
Dat was het inderdaad! Soms zit een probleem in de meest simpele functies, stom dat ik daar niet zelf op ben gekomen :+

Bedankt!

[ Voor 46% gewijzigd door Pali op 31-05-2010 09:09 ]

• Pali
Na een paar keer opnieuw opstarten is het probleem toch weer terug.
Ik heb nu alle energiebesparings opties uitgezet, in het bios gekeken of de USB poorten aan stonden (deze stonden gewoon aan), en de muis al op alle 6 USB poorten aangesloten, allemaal met hetzelfde resultaat als in het begin.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Verwijderd

Ik heb sinds het installeren van een nieuw moederbord en Windows 7 installatie hetzelfde probleem.
Muis werkt niet bij opstarten (had dit topic even niet zo snel gezien)

De oplossing met het vinkje bij energiebeheer werkte bij mij gister ook. Echter, vandaag doet het probleem zich weer voor. In apparaatbeheer zag ik vervolgens dat het vinkje er weer stond. Het lijkt erop dat Windows elke dag dus het vinkje weer aan zet?

• Pali
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:09:
Ik heb sinds het installeren van een nieuw moederbord en Windows 7 installatie hetzelfde probleem.
Muis werkt niet bij opstarten (had dit topic even niet zo snel gezien)

De oplossing met het vinkje bij energiebeheer werkte bij mij gister ook. Echter, vandaag doet het probleem zich weer voor. In apparaatbeheer zag ik vervolgens dat het vinkje er weer stond. Het lijkt erop dat Windows elke dag dus het vinkje weer aan zet?
Hmm ik heb zelf XP erop staan, en de vinkjes staan gewoon uit, dus daar ligt het niet aan volgens mij.
Iemand anders nog ideeën?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieuwste chipsetdrivers installeren?

Lijkt erop alsof Windows Xp de USBhost niet juist initialiseert,

Nog wat anders, dit gaat om XP SP3?

• Pali
Vorkie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:13:
Nieuwste chipsetdrivers installeren?

Lijkt erop alsof Windows Xp de USBhost niet juist initialiseert,

Nog wat anders, dit gaat om XP SP3?
Nóg niet, deze staat klaar om geinstaleerd te worden.
Moet ik hier mee wachten tot het probleem is verholpen, of gewoon installeren?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Pali schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:13:
[...]

Nóg niet, deze staat klaar om geinstaleerd te worden.
Moet ik hier mee wachten tot het probleem is verholpen, of gewoon installeren?
Altijd eerst zorgen dat je de laatste drivers etc. draait voordat je gaat vragen/klagen ;) Ja dus... eerst installeren :)

• Pali
Ondertussen staat SP3 erop, alle nieuwste drivers etcetera stonden er al wel op.
Maar, het probleem blijft bestaan.
Iemand anders nog suggesties? Het begint echt zeer irritant te worden.

Verwijderd

Volgens mij is bij mij het probleem opgelost.

In de Bios heb ik de volgende instellingen veranderd:
Onder advanced stond bij mij advanced PCI/PnP Settings.
Daar stond bij Plug and Play O/S No. Ik heb dat veranderd in Yes.

Misschien dat je ook zoiets in je bios kunt vinden en dat het helpt?

Edit: Vanmorgen bij het opstarten weer zelfde probleem dus blijkbaar nog geen goede oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 09:40 ]

• Pali
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:32:
Volgens mij is bij mij het probleem opgelost.

In de Bios heb ik de volgende instellingen veranderd:
Onder advanced stond bij mij advanced PCI/PnP Settings.
Daar stond bij Plug and Play O/S No. Ik heb dat veranderd in Yes.

Misschien dat je ook zoiets in je bios kunt vinden en dat het helpt?

Edit: Vanmorgen bij het opstarten weer zelfde probleem dus blijkbaar nog geen goede oplossing.
Hmm vervelend.
Ik ben zelf ook met verschillende dingen aan het puzzelen geweest. Onderandere met het bios en het energiebeheer. Ook heb ik een andere muis geprobeerd, maar helaas heeft tot nu toe niks langer dan 1x opstarten gewerkt.

Iemand nog suggesties?
Pagina: 1