Philips ambilight niet meer wat het geweest is

Pagina: 1
Acties:

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
Beste

Was bijna overtuigd om bij saturn of mediamarkt de 40' 9704 aan te kopen maar wat me tegenhoud is de povere ambilightverlichtingssterkte
Bij mijn huidige TV , 32PF9731 heb ik nog van die buislampjes zitten aan de zijkant

Maar die geven tenminste veel ambilight, ik kan er een "gloed" mee geven van meer dan 1/3 van de schermbreedte

Als ik nu naar die nieuwe LED ambilight verlichting kijk, krijg ik amper 10 cm, de verkoper deed nog zo zijn best om alles maximaal in te stellen maar helaas

En dat bij de duurste TV uit de showroom ( van 40' ) weliswaar

Vinden jullie hier geen verschil met vroeger en ben ik fout ?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Hoe was de televisie opgesteld, want wanneer de TV echt strak tegen de muur aan hangt is de reikwijdte van die lampjes natuurlijk minder dan wanneer de televisie 10 cm van de muur af komt.. het heeft o.a. te maken met de plek waar ze de ambilight strips geplaatst hebben.. die moeten ze zoveel mogelijk aan de buitenkant doen zodat het effect het grootst is.. In de nieuwe lijn van Philips zitten echter toch wat mooie modellen waar ik vind dat Ambilight voldoende effect heeft op een muur :)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Was het ook helemaal donker? Overdag valt de lichtopbrengst natuurlijk tegen.
Een buurman hier heeft een ambilight en als het donker is is de halve straat roze en groen als hij de luxaflex niet omlaag heeft.

Verwijderd

Ik heb de 32pfl7962D en die heeft maar 3 leds per zijkant maar geven toch genoeg licht.

• brekson
Vind dat bij mij overdag de ambilight toch ook zijn werk doet hoor
In de winkel hing deze tegen de muur, bij mij thuis niet

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kleur van de muur waarop het licht weerkaatst scheelt ook gigantisch.

Opzich is een winkel ook een verre van ideale omgeving. Zowel qua belichting, weerkaatsing van het licht en de afstelling van de apparatuur.

Ik zou bijna zeggen koop hem, probeer hem thuis uit en als hij dan niet bevalt alsnog terug brengen. Als je de lokale mediazaak hebt dan kun je dat soort dingen best afspreken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik herken niet wat je zegt. Ik ken de oudere Ambilight modellen nog goed (9986, 9966, 9731) en heb zelf al 2 jaar een 47" 9703. De LED Ambilight van de 9703 is zeker zo fel als de oudere CCFL-Ambilights en de LEDs gaan ook nog 's langer mee. Bij ons is de kamer behoorlijk verlicht als Ambilight aan staat.

Het zou natuurlijk kunnen dat in de 9704 goedkopere LEDs zitten, maar je moet sowieso NOOIT de omstandigheden in een winkel gebruiken om een TV te beoordelen. Zo'n winkel is een zee van licht vergeleken met je huiskamer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• brekson
Ok dat je zegt dat het zou kunnen dat er in de 9704 andere led's zitten
Maar het is de duurste TV van 40' in de gehele toonzaal, 2200 euro, ( met korting 2000 rond )

Ik wil dit er aan geven omdat iedereen er zo gek over is, maar dan wil ik top op alle gebied

Ik was in eerste instantie bang dat ik "korrels" zou zien op het beeldscherm omdat ik een zeer kritische kijker ben
Nu heb ik dat niet omdat ik maar een 32' heb, maar bij mijn broer vind ik niet dat het beeld goed is
Hij heeft ook een philips , zelfs in full HD en ik zie daar korrel, ik kan dus maw de pixels tellen....

Daarom wil ik meer uitgeven en de duurdere Full LED van philips nemen
Maar ik geraak niet overtuigd
Volgende week een paar winkels in Nederland bezoeken ( ben een grensgeval ;) )

Verwijderd

Als je zo kritisch bent qua beeldkwaliteit zou ik Philips/ambilight gewoon laten vallen en kijken of je ergens nog een van de laatste Pioneer Kuro modellen op de kop kan tikken. Die lopen nog steeds 50 rondjes om alles wat er nu op de markt is.

• brekson
haha , klopt wel ergens wat je zegt
Maar laat ik nu die ambilight van onze huidige zo'n een meerwaarde geven aan het "kijken" zelf

Het is gewoon prachtig als je ergens anders in de huiskamer bent geweest, je komt thuis , en je zet je eigen toestel op met die ambilight..........daar kan een nog beter beeld niet tegen op

Als de beeldkwaliteit zeer goed is , moet ie toch niet beter ??
Alleen mag je niet achteruitgaan als je 2000€ uitgeeft vind ik dan

Dus ik zoek een toestel dat goed beeld geeft + ambilight
En ik dacht dit gevonden te hebben in die 9704
Ik wacht nog even af.....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:49

Exirion

Gadgetfetisjist

brekson schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:43:
Dus ik zoek een toestel dat goed beeld geeft + ambilight
En ik dacht dit gevonden te hebben in die 9704
Ik wacht nog even af.....
Joh, koop gewoon die 9704 en als ie echt niet bevalt gaat ie terug. Ik kan me niet voorstellen dat de LEDs bij de 9704 ineens een stuk minder fel zijn dan bij de 9703, en die geeft een aardige bom licht in je huiskamer. Het kan ook zijn dat je gewoon moet wennen aan het veel betere detail van enkele tientallen LEDs tov 2 of 3 CCFL's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• edwinjn
  • Laatst online: 26-05-2023
Afgelopen weekend bij de BCC de 40PFL9704 gekocht voor €1849. De TV stond ook in de winkel spelend en ik was daar nog niet overtuigd van de beeldkwaliteit. Maar wilde erg graag weer Ambilight. Eenmaal thuis gekomen en de TV aangesloten op de HD-decoder, Samsung DCB-360R, was het geweldig om te zien wat een beeldkwaliteit. Zeer tevreden dus met de keuze.
Ambilight is bij ons prima maar dat kan ook komen omdat de TV in een witte kast, ook binnenkant, staat

Informeer eens bij BCC, zij bieden (bijna) de goedkoopste prijs ook t.o.v. internet winkels. Helaas zat het GOUD WK pakket er niet bij. Dus dat wordt gewoon kratjes Jupiler kopen.

Succes met het maken van je keuze,

Edwin.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Vraag de verkoper in de winkel eens om Pixel Plus en aanverwanten uit te zetten, de korrels zullen verdwijnen of drastisch verminderen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1