Diverse apparaten laten communiceren met wifi router

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
In mijn tv meubel staan een aantal apparaten (xbox360, wii, Popcorn hour c-200 en tv) welke ik wil laten communiceren met mijn Tele2 router (met wifi) welke 12m verderop in de meterkast hangt. Nu ben ik aan het puzzelen over hoe dit aan te pakken:
-Powerline
-Andere manier.

Ik wil graag een netwerksnelheid van minimaal 4-5 megabyte p/s kunnen realiseren. Ik heb nog geen powerline kunnen vinden welke deze snelheid kan garanderen, dus zou dit afvallen.

Wat zijn geschikte alternatieven? Om per apparaat een wifi-dongle o.i.d. aan te schaffen is duur en onhandig.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03
Linksys PLTK300

http://www.linksysbycisco.com/UK/en/products/PLTK300

Een 4 poort powerline.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
of je koopt 2 powerline adapters

eentje in de meterkast en eentje in het kastje, welk je op een switch aansluit. waar je weer alle apparaten op aansluit

dus:

Modem -> powerline adapter -> ~~~~~~(stroomnetwerk)~~~~~~~ -> powerline adapter -> switch -> apparaten

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
5MB/s komt overeen met zo'n 40Mbit/s, met een 54g router ga je dat niet halen, zeker niet als er nog iets van afstand tussen zit en er meerder clients actief zijn. Powerline lijkt mij hier ook nette oplossing. Jammer genoeg meestal niet erg goedkoop voor een fatsoenlijk setje (voldoende snelheid en beveiliging).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In een meterkast kun je meestal makkelijk (een draad) naar de kruipruimte krijgen. Als je nou ook nog een gat in de grond boort achter je TV meubel kan je simpel een UTP kabel leggen.

Als je full hd wilt streamen is kabel eigenlijk je enige optie dacht ik zo.

met kabel is je snelheid gegarandeerd, en een switch is simel te maken achter je tv meubel.

/Edit: in een flat is kabel uiteraard gratis internet voor de benedenburen. ;) :) :) :9

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 30-05-2010 13:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat wil je gaan streamen, red je dat met 4/5 MB/sec? Zo ja, dan volstaat powerline vaak wel (onder voorbehoud). 54g sowieso niet; half duplex maakt het 27 Mbit/sec max., en dat is dus optimaal.

Liefst bekabeling, 5e of 6..maar kan me vorostellen dat dat bij sommige mensen lastig te realiseren is.

@ leuk_he

kan zijn dat TS in een flat woont, is zijn kruipruimte het plafond van zijn onderbuurman :+

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

BV linksys vigor 700 ap:
# Bridge - Using two AP-700's, each connected to a separate wireless LANs, a wireless bridge can be formed connecting the two LANs. Ideal where a physical link (cable) isn't possible, for example, across a road.
# Station - The AP-700 acts as a wireless client to another wireless access point. Ideal for games consoles or PCs which need a self-contained 'intelligent' wireless interface with connectivity provided via their Ethernet point.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
HD streamen is niet de bedoeling, maar misschien dat ik in de toekomst wel meer bandbreedte kan gebruiken. Dan is een acces point is misschien sneller en net zo makkelijk. Even zoeken naar een accespoint/switch combo.

Wired werken gaat overgens niet werken; ik heb een tegelvloer met vloerverwarming.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zoals Exorcist al aangeeft zul je dan wel niet de 4/5MBps halen, aangezien je Tele2 router een (ook nog eens slechte) 802.11g router is, dus max ~27Mbps (~3,4MBps).
Pagina: 1