[WIndows 7] Nieuw systeem verse installatie netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Goedenacht allemaal,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc samengesteld. Zie gallery: Spuitelf ...
Alle drivers zijn geinstalleerd, en als Netwerkadapter ziet hij netjes: Realtek PCIe GBE Family Controller.

Zodra ik net ingelogd ben zie ik de netwerkkaart zoeken naar een netwerk, echter 5 seconden daarna komt er een kruis in te staan. Als ik de kabel in mijn laptop doe, werkt het netwerk direct.

Enige wat niet in de wenslijst staat mijn OCZ Vertex 60GB niet bij. Hierop staat de WIndows 7 Ultimate 64bits.

De nieuwe 2TB harde schijf ziet hij soms wel soms niet, ik heb de schijf op dit moment los gekoppeld om problemen te voorkomen.

Heb de hardware al eens verwijderd, heb de windows opnieuw geinstalleerd echter zonder geluk..

Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?

Mvg,
Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03-2021
heb je de instellingen m.b.t ip adressen en dergelijke wel correct ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
elco-OS schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:29:
heb je de instellingen m.b.t ip adressen en dergelijke wel correct ingesteld?
Ik maak gebruik van DHCP via een router hier. Nogmaals andere laptop heeft met dezelfde kabel geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57

epic_gram

undercover moderator

zelfde kabel maakt niets uit, je hebt een hele andere pc eraan hangen, met een andere computernaam. Kijk even in de instellingen van je router.

[ Voor 11% gewijzigd door epic_gram op 30-05-2010 10:00 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Dus als ik het goed begrijp, jij gaat hier een topic maken omdat er een kruisje komt als je de stekker er in steekt nadat hij even bezig is? Wat dacht je van te kijken of hij wel een IP krijgt, wat voor een instellingen je laptop heeft bij het bedraad netwerk en welke instellingen je computer heeft (waarschijnlijk niets aangezien het een nieuwe installatie is).

Nu begrijp ik je wel weer achteraf, kan je anders niet even op de website van je moederbord fabrikant (ASUS) kijken of er nieuwe driver updates zijn voor je onboard NIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je alle chipset-drivers correct geinstalleerd? Laatste update van de Realtek-driver al geinstalleerd, of juist exact de driver van de moederbordfabrikant? Heb je al eens geprobeerd om een static IP in te stellen? Heb je het laatste BIOS op dat moederbord?

Overigens, ben je wel zeker dat alles correct is aangesloten en ook daadwerkelijk werkt? Aangezien je blijkbaar niet enkel problemen ondervind met het netwerk maar ook met je HDD.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Ik heb het werkend inmiddels. Het had totaal niet te maken met de netwerk drivers, die waren namelijk up to date. Mijn netwerkkaart krijgt gewoon dhcp, en hoort standaard allemaal te werken. Het probleem lag hem in de PCI USB3 controller die er los bijgeleverd zat door Asus... doordat die erin zat kwam het netwerk niet omhoog.
Pagina: 1