Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc probleem, systeem sluit spontaan af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een giga probleem, elke keer als ik of IE of Mozilla opstart dan sluit mijn gehele pc af. Ik kan wel meteen mijn pc weer aanzetten maar ik kan dus niet op internet. (zit nu op mijn laptop)

Het is een hardware probleem omdat ik me gehele pc geformatteerd heb (was wanhopig).

Mijn systeem:

K9N platinum Modo
AMD Ahtlon 3800+ processor
Nvidia 9600GT videokaart
3GB geheugen
XP pro (ga overstappen op Seven asap)

Al de hulp is welkom, zelf als het slecht nieuws is.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je kan bij deze computer -> Properties-> Advanced -> Settings van Startup and Recovery uitzetten dat er bij een kritieke systeemfout gelijkw ordt gereboot, misschien krijg je dan een BSOD met meer informatie.
Is het ook bij MSN bijvoorbeeld? Want dan is het misschien je netwerkkaart.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor je snelle reactie afvazak,

heb de optie uitgevinkt, alleen maakte niks uit kreeg zelfs geen BSOD. Mijn pc schakelt zich helemaal af, reboot zich dus niet vanuit zichzelf, moet ik handmatig doen.

ik ga nu msn proberen, netwerkkaart zit op mijn mobo.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 23:57 ]

Verwijderd

Kan het zijn dat je koeling niet goed op je processor zit? (heb dat zelf namelijk gehad, sloot ie elk kwartier af omdat ie te warm werd :+ )

Verwijderd

Topicstarter
msn werkt ook niet inderdaad, ik zal de cooler even nakijken.

EDIT: cooler zit er gewoon goed op.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 00:11 ]

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou dan toch even proberen om gewoon al je netwerkverbindingen uit te schakelen via devicemanager o.i.d.
(of gewoon via netwerkverbindingen) als het dan allemaal goed gaat is het toch een probleem met je onboard netwerkkaart.

Het lijkt mij geen hitte probleem omdat het installeren van Windows zelf wel prima gaat blijkbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Afvalzak op 30-05-2010 00:15 . Reden: aanvulling ]

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu de netwerk "kaart" uitgeschakeld, weet je toevallig nu een manier om te testen of deze te testen?

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou zeggen als je nu firefox/iexplore/msn wel kan opstarten zou het daaraan moeten liggen;)

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
IE lukt nu weel ja, het lijkt er idd op zodra ik verbinding maak met me internet dat hij het dan opgeeft. ff msn testen, die kon ik helemaal niet openen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 18:45 ]

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Geen dank:)
Ja dat zou sowieso moeten helpen, eventueel drivers proberen te updaten van de onboard kaart zou ook kunnen helpen(Moet je ff googlen op de naam van het moederbord kom je er wel op uit).

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb vandaag een nieuwe netwerkkaart gekocht, alleen heeft het niet gewerkt, ik heb nog steeds hetzelfde probleem, alleen nu kan ik af en toe 3 minuten op internet.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51
Bestaat het probleem nog steeds?
Draait het systeem wel goed als je geen internet gebruikt? Of loopt het dan na een tijdje ook vast? Probeer eens een stresstest te draaien en kijken hoe de hardware het houdt. Als er een cpu koelingsprobleem is of een slechte voeding, dan zou dat daarmee naar voren moeten komen.
Je kunt ook booten vanaf een Ubuntu live-cd en kijken of je dan wel op internet komt... gaat dat wel goed? Dan lijkt het meer iets te zijn in Windows... netwerk drivers oid. Verwijder ook eens alle andere insteekkaarten als je die hebt. Vervang je netwerkkabel, mss dat er iets van kortsluiting ontstaat (alhoewel dat al eerder bij het booten zou moeten optreden, maar je weet het niet. Ik kan me geval herinneren van een buggy usb port, waarmee de computer spontaan uitviel na het inserten van een usb stick)

Verwijderd

Topicstarter
heb het opgegeven en naar de computerzaak gebracht, zal nog wel even melden wat nu uiteindelijk het probleem was

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ben benieuwd wat zij er van zullen maken:)

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Zij hebben ook helemaal niks gevonden :S, ik weet het nu ook echt niet meer :(

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 08:16

SupremeRick

Muse Fan

virus scanner.., durf te wedden dat dat een trojan is.. heb ik ook gehad, hoeft maar een simpel bat bestandje in je opstarten te staan, bekijk anders even msconfig openen door: start -> uitvoeren -> msconfig.msc in te typen, werkt msconfig.msc niet dan gewoon ff msconfig in typen, vink daar alles uit wat jij niet nodig denkt te hebben, en mischien sluit je pc dan niet meer af.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn pc al 3x geformateerd
Pagina: 1