Toon posts:

Systeem herstel niet mogelijk door fouten HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde dus systeemherstel doen maar dan krijg ik de melding: kan geen systeem herstel uitoveren op het volume :C, er zijn fouten gevonden met het bestandsysteem op volume :C, en deze dient eerst te worden gecontroleerd.

Maar als ik dan schijf controle aanvink, pc opnieuw opstart dan zie dan krijg ik de melding:
kan het volume niet ten behoeve van de directe toegang openen. Waarna de pc door gaat met opstarten.

Ik heb met HD Tune de HDD gescanned maar deze zegt dat er geen beschadigde clusters zijn.

Dus hoe kan ik dit oplossen

MB: Asus p5n-d
HDD: Samsung HD642JJ

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Ga naar start -> uitvoeren en vul in: CMD
Druk op enter en er verschijnt een zwart scherm
typ in:
chkdsk c:
<en druk op enter>

Er verschijnt nu de volgende tekst:

"The type of the file system is NTFS.

WARNING! F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode."

Laat de chkdsk doorlopen en kijk wat de melding is, als het nodig is om een chkdsk /f uit te voeren zal Windows dit melden (indien de schijf in orde is verschijnt de melding: "Windows has checked the file system and found no problems.")

Als de schijf niet in orde is voer dan in:
chkdsk c: /f
<en druk op enter>
Beantwoord de vraag om de chkdsk uit te voeren met een J of Y (afhankelijk van de taal van je besturingsysteem)

Herstart je systeem en als het goed is moet er een chkdsk uitgevoerd worden tijdens het opstarten.
Mocht dit niet werken, voer dan deze stappen uit:
http://www.vistax64.com/t...ot-run-startup-vista.html

[ Voor 13% gewijzigd door hellbringer op 29-05-2010 23:52 ]

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 11:39
Heb je in HD Tune de quick scan gedaan of de volledige?
Want met de quick scan vind hij niet alle beschadigde clusters.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarom steeds zo'n algemeen tool als HDtune gebruiken? Waarom niet direct de tooling van de fabrikant zelf? Mocht de hardeschijf toch defect zijn, dan ben je toch veelal een foutcode nodig vanuit deze tooling om uberhaubt RMA aan te vragen.

Ik denk dat je het beste eerst de aanwijzing van hellbringer kunt opvolgen helpt dit niet download dan de ISO image vanaf de website van de fabrikant om buiten windows de hardeschijf op fouten te controleren. De ISO kun je namelijk op CD branden en is bootable.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Op een niet nader te verklaren wijze voerde de computer nu opeens wel de schijfcontrole uit bij het opstarten :S
nouja iig bedankt voor jullie tijd en moeite, en mocht het probleem zich weer voordoen weet ik iig nog wat andere methodes om uit te proberen.

bedankt