Word 2007 Lijst met afbeeldingen invoegen. (Niet mogelijk?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9705

Topicstarter
Het lukt mij niet om een lijst met afbeeldingen toe te voegen in Word 2007.
Een inhoudsopgave is geen probleem, volgens alle office helpsites zou het daar dus mogelijk moeten zijn om tabblad "lijst met afbeeldingen" te klikken om vervolgens die lijst in te voegen; dit tabblad blijft echter donkergrijs (onselecteerbaar). Afbeeldingsbijschriften zijn correct ingevoegd (zoals voorgeschreven in de Office Help).

Iemand die weet hoe dit wél lukt?

(Omweg die evt wel werkt is koppen 8 of 9 meegeven, en vervolgens alleen een TOC maken op basis van die koppen. Dat is echter níet de oplossing die ik zoek; ik wil gewoon dat die functie correct werkt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dit zou de volgorde moeten zijn:
1) Voeg afbeelding in
2) Rechtsklik op de afbeelding, 'bijschrift invoegen'
3) Als 'naam' nemen we aan dat dit 'figuur' is.
4) Ga naar tabblad 'verwijzingen', 'lijst met bijschriften invoegen'
5) Zorg dat onder 'algemeen', 'bijschrift' ingesteld is op 'figuur'
6) Klik 'ok', de lijst met verwijzingen zou nu correct ingevoerd moeten zijn.

Dit houd je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kuddo's; maar de functie via inhoudsopgave / Lijst met afbeeldingen is dus waardeloos in Office 2007?

Erg bedankt voor deze tip iig!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 9705 op 29-05-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nu je dit zegt snap ik pas wat je bedoelt.. je moet inderdaad onder tabblad 'Verwijzingen' op de juiste knop ('inhoud', 'bronvermelding' of dus 'lijst met bijschriften invoegen') klikken wil je in het volgende scherm op het juiste tabblad uitkomen. Een bug of feature, ik weet het ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jup, inderdaad, maargoed dit is dus de correcte oplossing aangezien je zo ook makkelijk een list op tables kunt maken. Super!