Van draadloos naar bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09 17:02
Hee,

Ik heb een vraagje en werd hier niet veel wijzer van op het internet. Ik heb een draadloos netwerk, hier heb ik een aantal computers/laptops op aangesloten. Maar mijn pc heeft de ene keer wel verbinding en de andere keer niet. Nu wil ik dus een constante verbinding, maar het is niet echt te doen om een utp-kabel te trekken. Is er een mogelijkheid om alsnog van draadloos naar bedraad te gaan. Ik heb ook iets gezien dat via het stopcontact gaat, in hoeverre is dit een goede oplossing?

Graag hoor ik de mogelijkheden,

Eelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Het probleem blijft bestaan. Waarschijnlijk is je verbinding gewoon niet goed (kijk eerst of je dit kan oplossen!). Die verbinding blijft even slecht ook al ga je daarna naar een UTP verbinding.
Je andere vraag kan je zelf makkelijk uitzoeken.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09 17:02
Wanneer ik een laptop op dezelfde locatie gebruik, is het bereik wel goed. Dus waarschijnlijk ligt het aan de netwerkkaart, of aan de pc zelf. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het al een computer is van 5 jaar, of mag dat in principe geen invloed hebben?

Groet,

Eelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan een powerline-setje kopen. Nummer 1 steek je op een goed bereikbaar stopcontact (met zo weinig mogelijk stekkerblokken ertussen) en nummer 2 plug je in een stopcontact nabij je PC.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:15
Welk OS gebruik je? Wat voor Wifikaartje en wat voor driver? Gebruik je bijvoorbeeld wzcsvc of software van de leverancier? Geen antwoord op je vraag maar goede kans dat je probleem gewoon "draadloos" op te lossen is).

[ Voor 27% gewijzigd door bszz op 29-05-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03-2021
battler schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:09:
Het probleem blijft bestaan. Waarschijnlijk is je verbinding gewoon niet goed (kijk eerst of je dit kan oplossen!). Die verbinding blijft even slecht ook al ga je daarna naar een UTP verbinding.
Je andere vraag kan je zelf makkelijk uitzoeken.
Ben ik het toch niet met je eens. Stel dat je draadloze verbinding om wat voor rede dan ook slecht is (veel metaal in de muren, slechte apparatuur wat dan ook) dan is dat wel opgelost als je naar UTP gaat. Waar jij op doelt zijn problemen met IP adressen en dergelijke. Maar dat lijkt mij hier het probleem niet aangezien de computer soms wel verbinding heeft.

Ikzelf heb dit soort problemen ook gehad en bij mij kwam het door slechte apparatuur (orange als provider met een slechte livebox en een dongle als draadloze kaart op de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Volgens mij heb jij het niet helemaal goed begrepen. Hij wilt de Wifi verbinding in stand houden en vanuit daar weer verder gaan met UTP.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
Wat je wilt heet Client bridge. Als je een router die DD-WRT oid ondersteunt, kan je dit opzetten.

Ik denk dat je opzet kan slagen, aangezien zo'n router meestal een betere antenne heeft dan je kaartje in je PC.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Bridge
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

EDIT: en als je dan ook nog draadloos wilt verbinden met die 2e router, heb je dit nodig:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge

[ Voor 18% gewijzigd door jeroenikke op 30-05-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Persoonlijk lijkt het me gemakkelijker als hij dan gewoon gebruik maakt van powerline, probeert een UTP-kabel te trekken of gewoon een betere draadloze netwerkkaart neemt (of een beter router/AP).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van DD-WRT en ik gebruik hier ook een repeater om het signaal te versterken, maar in deze situatie lijkt een van de bovenstaande oplossingen me gemakkelijker en beter dan het (toch iets ingewikkeldere) gebruiken van repeater/client/bridge-mode op een Tomato/DD-WRT geflashte router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Heeft je laptop Windows 7?
Zo ja, dan kun je proberen een hotspot te maken naast de normale wireless verbinding.
netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=<ssid> key=<passphrase> 

Vervang <ssid> met een netwerk naam en <passphrase> met een wachtwoord in WPA2.
En dan nog eens.
netsh wlan start hostednetwork

Deze manier zou je kunnen proberen als je Windows 7 hebt. Vergeet niet ICS in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je kan dat overigens ook gewoon via een GUI, je maakt eerst een nieuw ad-hoc netwerk, waarbij je ICS inschakeld om IP-adressen aan de rest uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
Ja, maar dan kun je geen internet op die anderen hebben immers. Zonder VirtualWi-Fi is maar een netwerk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat klopt. Als je de laptop naast de andere PC zet, kan je eventueel wel verbinden met een kabel en gewoon wireless connecten met de laptop (al lijkt mij dat je nog steeds best voor een beter WLAN-kaart gaat, tenslotte wil je niet heel de tijd de laptop aan laten staan wanneer je op de desktop wil internetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
Ik gebruikte het vroeger altijd. Nu heb ik gewoon een oude Pentium 4 neergezet met Server 2003 en een USB wireless dongle (de Nintendo Wifi USB Connector, andere drivers ;-) ). RRAS erop en klaar is men. En voor het gemak ook nog DHCP en DNS erop gezet.

Maar als ik in de tuin op het terras wil internetten, dan gebruik ik een hostednetwork. De AP 30 meter verderop is dan gewoon niet meer sterk genoeg. Dan gebruik ik dus gewoon een computer die alleen een hostednetwork uitzend. Dan zijn al mijn problemen gewoon opgelost. Mijn vader wil tegenwoordig in de zon internetten ;-).

Maar de TS moet eerst eens stoeien met kanalen, antenne richtingen en dergelijke. Misschien dat dat nog iets opleverd kwa signaal. Vooral wanneer er veel netwerken zijn, kan het moeilijk zijn de gulden middenweg te vinden.
Pagina: 1