Blu-ray van HD afspelen in OSx

Pagina: 1
Acties:

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 15:11
Wat wil ik:
Ik wil graag een blu-ray film op mijn mac afspelen.

Waarom/Wat heb ik gedaan:
Ik heb een blu-ray disc geript op de pc beneden omdat de geen Blu ray disc lezer heeft.
Deze wil ik nu graag boven op mijn mac afspelen.
Uit de rip zijn de 2 mappen: BDMV en CERTIFICATE gekomen.

Wat heb ik zelf gevonden:
- Uit wat zoekwerk op google ben ik erachter gekomen dat een mac geen blu-ray kan afspelen... ja logisch want er is nog geen mac met blu-ray disc reader.
- VLC zou blu-rays moeten kunnen afspelen, al is me niet duidelijk hoe dit in zijn werk gaat (iets met openen m2ts bestanden, maar mijn VLC doet daar niets mee?)

Wie o wie kan mij vertellen met welk programma en hoe ik gewoon de geripte blu-ray bestanden kan afspelen vanaf de HD?

Verwijderd

RVE_NL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:21:
Wat wil ik:
Ik wil graag een blu-ray film op mijn mac afspelen.

Waarom/Wat heb ik gedaan:
Ik heb een blu-ray disc geript op de pc beneden omdat de geen Blu ray disc lezer heeft.
Deze wil ik nu graag boven op mijn mac afspelen.
Uit de rip zijn de 2 mappen: BDMV en CERTIFICATE gekomen.

Wat heb ik zelf gevonden:
- Uit wat zoekwerk op google ben ik erachter gekomen dat een mac geen blu-ray kan afspelen... ja logisch want er is nog geen mac met blu-ray disc reader.
- VLC zou blu-rays moeten kunnen afspelen, al is me niet duidelijk hoe dit in zijn werk gaat (iets met openen m2ts bestanden, maar mijn VLC doet daar niets mee?)

Wie o wie kan mij vertellen met welk programma en hoe ik gewoon de geripte blu-ray bestanden kan afspelen vanaf de HD?
Er een iso van maken, deze mounten met Daemon Tools en dan de 'disc' afspelen met VLC

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 16:45
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:22:
[...]

Er een iso van maken, deze mounten met Daemon Tools en dan de 'disc' afspelen met VLC
Niet echt nodig.

Pak de grootste .m2ts file uit de STREAM directory in BDMV, vaak iets als 00000.m2ts

Ik heb wel eens BD movies gezien die ook kleinere .m2ts files bevatten, maar dat zijn vaak trailers
of extra's. Officieel moet je de .mpls en .clpi files in de PLAYLIST en CLIPINF subdirectories van BDMV
parsen om te checken hoe de structuur in elkaar zit, maar da's niet echt nodig. BD disks kennen niet een
maximale file grootte van 4 GB.

In een .m2ts file zitten ook de subtitles (PGS streams) en de DTS dan wel AC3 streams. Vaak als
meerdere talen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik gebruik Plex om .m2ts bestanden af te spelen, werkt fantastisch!