Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WP Tweakblog importer

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor mijn Tweakblog heb ik een importer geschreven. Deze importer haalt alle links van posts uit de feed van mijn Tweakblog, vervolgens haal ik aan de hand van die links alle hele berichten op van m'n Tweakblog, en die stop ik dan weer in de Wordpress database (voordelen zijn o.a. goede code tagging enz. (ik plemp de HTML gewoon direct in de WP database)). Dit script draait elke paar uur middels een cron-job. Nou is m'n grote vraag, is dit toegestaan (i.v.m. server load enz.)? (Ik denk ik vraag het even voordat ik het actief ga gebruiken ;))

Hoop trouwens dat dit het goede forum is

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat wil je nu precies downloaden van onze servers? Je eigen blogs als er een reactie onder bijgekomen is of *alle* blogs op tweakblogs.net?

En welke beoogde load zie je dan? Ik kan geen antwoord geven op een vraag 'is de load acceptabel' als ik geen load gegevens krijg ;) (dus; hoe vaak draait het script; en hoeveel pageviews doet het script gemiddeld)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• moto-moi

moto-moi

Ik vraag me eigenlijk af wat het doel ervan is om je eigen blogpostings te importen op een andere plek op het internet :? Ik bedoel, je tikt het zelf in, copy-paste het dan naar je andere blog, voor zover het uberhaupt zin heeft om content dubbel online te zetten.

• bindsa
  • Niet online
moto-moi schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:14:
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel ervan is om je eigen blogpostings te importen op een andere plek op het internet :? Ik bedoel, je tikt het zelf in, copy-paste het dan naar je andere blog, voor zover het uberhaupt zin heeft om content dubbel online te zetten.
Voordeel is voor mij dat ik het niet meerdere keren hoef te plaatsen, plus dat het code tagging e.d. dan al gedaan is (zit niet in Wordpress), zodat m'n blogs op Wordpress er ook goed uit zien.
Kees schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:10:
Wat wil je nu precies downloaden van onze servers? Je eigen blogs als er een reactie onder bijgekomen is of *alle* blogs op tweakblogs.net?

En welke beoogde load zie je dan? Ik kan geen antwoord geven op een vraag 'is de load acceptabel' als ik geen load gegevens krijg ;) (dus; hoe vaak draait het script; en hoeveel pageviews doet het script gemiddeld)
Wat ik downloads is als eerste de feed van mijn blog. Van die feed haal ik alle <link>-elementen eruit. Aan de hand van die links haal ik met PHP van elke link uit de feed de HTML source op. Welke ik dan verder bewerk (o.a. HTML -> XHTML) voordat ik hem in de Wordpress database stop.

Dit geheel zal dan een paar keer per dag gaan draaien (lees 3-4 keer ongeveer). Dit kost per keer dus aan pageviews:

1 voor de feed, en 1 per post. Op het moment zitten er 12 posts in m'n blog, dus dat zou neerkomen op 13 pageviews. Wat ik nog zou kunnen doen om dit aantal te reduceren is caching inbouwen, zodat ik nadat ik de feed heb opgehaald kijk welke links er al in de DB zitten, zodat ik die links vervolgens niet opnieuw ophaal.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

L0calh0st schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:29:
Dit geheel zal dan een paar keer per dag gaan draaien (lees 3-4 keer ongeveer). Dit kost per keer dus aan pageviews:

1 voor de feed, en 1 per post. Op het moment zitten er 12 posts in m'n blog, dus dat zou neerkomen op 13 pageviews. Wat ik nog zou kunnen doen om dit aantal te reduceren is caching inbouwen, zodat ik nadat ik de feed heb opgehaald kijk welke links er al in de DB zitten, zodat ik die links vervolgens niet opnieuw ophaal.
Als je dat laatste nog toevoegd zie ik geen enkel probleem om zoiets te draaien.

Je zou trouwens adhv de rss-feed natuurlijk ook gewoon de datum erbij kunnen pakken en kijken of er een nieuwe blog is bijgekomen danwel eentje is aangepast? Als je alleen de inhoud van je eigen blog-posting wil overnemen heb je die tijd tenslotte zelf in de hand.

• bindsa
  • Niet online
ACM schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:11:
[...]

Als je dat laatste nog toevoegd zie ik geen enkel probleem om zoiets te draaien.

Je zou trouwens adhv de rss-feed natuurlijk ook gewoon de datum erbij kunnen pakken en kijken of er een nieuwe blog is bijgekomen danwel eentje is aangepast? Als je alleen de inhoud van je eigen blog-posting wil overnemen heb je die tijd tenslotte zelf in de hand.
Da's een goeie ga ik er in stoppen. En bedankt ;)

• moto-moi

moto-moi

ok :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.