Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:14
Hallo tweakers,

ik was vandaag mijn zolder eens aan het opruimen, en ik kwam mijn oude 19" Medion schermpje tegen. Omdat deze een maximale resolutie heeft van 1280x1024, lijkt het mij ideaal om op dit scherm te gamen. Dit omdat ik op het moment alleen over een laptop beschik, die slechts een ATi Mobility Radeon 3650 heeft, en dat terwijl het scherm van mijn laptop een resolutie heeft van 1920x1080.

Ik heb het Medion scherm dmv VGA aangesloten, en Windows herkent hem. Ik heb voor extend gekozen, omdat de resolutie van de schermen niet overeenkomen, waardoor mijn laptopscherm er dus lelijker uitzag. Tot op dit punt werkt alles goed. Maar, nu wil ik graag gaan gamen op mijn externe monitor, maar hij opent de games altijd op mijn laptopmonitor, wat ik dus niet wil.

Om het nog even samen te vatten: Ik wil dus windows zaken als Firefox, MSN, Office e.d. op mijn laptopscherm, en gamen op mijn externe scherm. Simpele vraag: kan dit of kan dit niet?

OT
Ik weet niet of dit topic goed staat, mijn excuses als dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:22
en als je probeert om het aangesloten beeldscherm in te stellen als je primaire monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

windows 7: druk op windows + P, klaar
vista/xp: rechtsklik op bureaublad -> eigenschappen (xp) of scherm reolutie (vista) en stel de externe minitor in als primair, je hoofdscherm kan je dan weer op 1080p instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ja, dat is het probleem. Ik vind het dan uitzonderlijk vervelend dat ik geen taakbalk heb onderin op mijn secundaire scherm. Wat ik dus graag zou willen is:
Laptopscherm: Hierop komt de taakbalk (start menu etc) + MSN, Firefox en andere Windows zaken.
Extern scherm: Games.

Weet iemand een manier om de taakbalk op beide schermen te krijgen, zonder ze bij elkaar te voegen?

Edit:
Het is ook goed mogelijk dat dit gewoon niet kan, dan is het een gevalletje jammer maar helaas :).

[ Voor 12% gewijzigd door Knul op 29-05-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 13:05
ik heb zo ook al iets geprobeerd, maar 1 keer je in je game zit met je muis op het 2e scherm kan je niet met je muis naar het andere scherm totdat je je spel afgezet of naar de achtergrond gezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57
Misschien kun je Ultramon downloaden, heb ik zelf ook. Dan krijg je een extra taakbalk op je andere scherm! Super fijn!. http://www.realtimesoft.com/ultramon/

[ Voor 17% gewijzigd door Clavis op 29-05-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
florejaen schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:04:
ik heb zo ook al iets geprobeerd, maar 1 keer je in je game zit met je muis op het 2e scherm kan je niet met je muis naar het andere scherm totdat je je spel afgezet of naar de achtergrond gezet hebt.
Ja, daar heb je inderdaad een punt. Maar daar gaat het me ook niet zozeer om, het gaat er me er dan meer om dat ik op mijn laptopscherm nieuwe msn berichten ed kan zien, terwijl ik aan het gamen ben :).

Edit:
Dank Clavis, ik zou hem uitproberen :)
Edit 2:
Dit is inderdaad precies wat ik zocht, heel erg bedankt! Nu nog een manier uit zien te vogelen waarmee ik tijdens het gamen ook met mn muis naar het andere scherm kan :).

[ Voor 17% gewijzigd door Knul op 29-05-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-vos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-04-2020
Nee, dit wil niet :)
Fullscreen neemt zowiezo vaak beslag op je muis etc. :)
Beetje irritant als je dan links wil kijken en je muis vervolgens naar je andere scherm vliegt ;).

Nogmaals, nee dus :).

Wat je hoogstens voor elkaar krijgt is je msn /browsers statisch open houden(dus zonder interactie van jou) terwijl je aan het gamen bent op een ander scherm. Je kunt hier dus niet interactief in werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:47
alt-tabben kan natuurlijk altijd. Dan gaat het game scherm wel ff omlaag en kun je naar je andere scherm. Lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
@Craven87
Ja, dat lijkt me ook. Ik heb nu gewoon MSN + Firefox links staan, en mijn game rechts. Nu kan ik het wel zien als iemand iets zegt, of als ik nieuwe mail heb. Ik denk dat ik niet veel verder ga komen dan dit.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flamingworm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 07:43
ultramon is idd hét programma voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
flamingworm schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:24:
ultramon is idd hét programma voor dit soort dingen.
Ja, hij bevalt uitstekend. Hij draait ook niet heel erg zwaar oid.
OT:gefeliciteerd :)
Pagina: 1