Toon posts:

TX-SR608 + HKTS 11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

1

Ik ben van plan om een versterker te kopen incl. een surroundset.

Ik ga eerlijk zijn, ik ken er niet zo veel van, maar ik heb al het internet wat afgezocht achter wat versterkers & k'heb men ogen laten vallen op de TX-SR608.

Iemand ervaring met Onkyo?

Men budget zou max. 1000 € mogen zijn dus met versterker incl. surroundspeakers & woofer.

Mijn vraag: Is dat mogelijk met zo'n budget? Of is het beter om de front & rear speakers, center speaker & woofer apart te kopen?

2

TX-SR508 + Harman Kardon HKTS 11

Reciever +- 350 € + HKTS 11 +- 359 € = 709 €

TX-SR608 + Harman Kardon HKTS 11

Reciever +- 477 € + HKTS 11 +- 359 € = 836 €

Er is dus een prijsverschil van bijna 130 €. Bij de TX-SR608 heb je wel THX® Select2 Plus™ Certified. Heeft dit een meerwaarde aan de HKTS 11 surroundspeakers of moet je dan al speakers kopen van 500 't stuk 'bij wijze van spreken' om te kunnen genieten van THX?

Mvg

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

In Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic zijn genoeg mensen met ervaring met Onkyo receivers.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:29:
Er is dus een prijsverschil van bijna 130 €. Bij de TX-SR608 heb je wel THX® Select2 Plus™ Certified. Heeft dit een meerwaarde aan de HKTS 11 surroundspeakers of moet je dan al speakers kopen van 500 't stuk 'bij wijze van spreken' om te kunnen genieten van THX?
THX zegt helemaal niets, zeker niet met een receiver van een paar honderd euro. De Z-5500 van Logitech heeft ook een THX-certificaat en dat is een pc-setje. Als je echt van THX wilt genieten moet je ook speakers met THX hebben, idem met speakerkabels en bronnen. En dan is het de meerprijs nog niet waard naar mijn inziens.

En oudere Onkyo's hadden ook een THX certificaat, terwijl die (en de huidige receivers ook) gewoon inkakken qua vermogen bij meerkanaals gebruik. Dus reken op een Watt of 30-40 per kanaal als je een surround set-up draait. Dus niet de 100+ Watt die Onkyo op geeft. Nu is die 30-40 Watt meer dan genoeg om jezelf en de buren hoofdpijn te bezorgen, het is toch wel apart dat THX zijn logo daaraan verleent.

Dus lang verhaal kort: THX zegt niets en kan gewoon met die HKTS 11 surround set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik dacht al dat THX geen meerwaarde was of je moest al zwaar investeren in THX speakers.

De TX-SR508 zo in principe ook al voldoende zijn in combinatie met de HKTS 11?

Ik zal het topic van 'Het Onkyo Reciever ervaringen/discussie Topic es grond doornemen. Dank u

Mvg

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 22:30
Waarom ga je eigenlijk voor een 5.1 opstelling, terwijl de Onkyo een 7.1 opstelling kan aansturen? Mij lijkt dat een 7.1 opstelling een betere surround ervaring zal geven dan een 5.1 opstelling.

Waarom hebben de Harman Kardon HKTS 11 BQ speakers de voorkeur?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk liever wat vooruit, stel dat ik later toch kies voor een 7.1 setup dan kan ik die zonder problemen aansluiten. De kabels voor de 2 achterste speakers zijn al aanwezig, voor de 2 in het midden niet, & ik heb geen zin om wat gaten in de muur te boren.

Hierzo: http://www.kieskeurig.be/...11/reviews/339188/reviews

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 22:30
Oke, duidelijk. 1 ding wat je wel echt moet weten als je voor de TX-SR508 gaat, is dat deze i.c.m. een PS3 een ''handshake'' probleem heeft. Dit zal misschien later nog wel opgelost kunnen worden door Onkyo. Ik denk dat het ligt aan het ontbreken van HDCP in het menu van de PS3.

Hoe ziet dat er dan uit in het menu van de PS3?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft de TX-SR578 daar ook last van?
Pagina: 1