Telefoon ontvangen ondanks geannuleerde bestelling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
27 april jongst leden mijn abonnement verlengd bij Vodafone, telefonisch. Verlengd met als nieuwe toestel een HTC Desire.

Het duurde me te lang, toestel zou pas begin juni komen, dus ik heb rond 15 mei mijn bestelling telefonisch geannuleerd. 3, 4 en 5 dagen na annuleren nog gebeld of het verwerkt was en elke keer zei de medewerker ''ik zie de annulering wel staan maar de annulering duurt nog een paar dagen''. Op de site stond toen nog mijn nieuwe abo-type met als einddatum augustus 2012. Na een paar dagen was het dus goed geannuleerd, op de site stond weer mijn oude abo-type en einddatum augustus 2010. Nog even gebeld ter confirmatie, en ja hoor ,het was geannuleerd.

Toen bij BelCompany besteld en daarvan krijg ik denk ik volgende week mijn toestel.

Maar! Vandaag kwam ik thuis en zag ik een briefje liggen, van GLS, dat ik een pakketje had dat bij de buurman lag. Opgehaald, en net open gemaakt, is het een HTC Desire van Vodafone!

Mijn vraag is nu dus: ben ik wettelijk verplicht dit toestel terug te sturen/te melden dat ik hem ontvangen heb? Geen zin in moreel gedoe, als ik hem gewoon mag houden doe ik dat ook, moet Vodafone maar niet zo kutten.

Hij is dus verzonden met GLS, niet aangetekend, en bezorgd bij mijn buurman, dus ik heb zelf geen enkele handtekening gezet, dus niemand die kan bewijzen dat ik hem ontvangen heb.

Vandaag nog gebeld, gesprek ging als volgt:

Ik: Kunt u bevestigen dat de annulering verwerkt is?
Medewerker: Ik zal even voor u kijken, wat is uw nummer
<moment later>
Medewerker: ik zie het in het systeem staan, de annulering is verwerkt.
Ik: kan ik dat misschien schriftelijk ontvangen?
Medewerker: Dat is niet mogelijk maar ook niet nodig, er staat werkelijk geannuleerd in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Wat jij met het toestel doet moet je zelf weten. Wettelijk gezien heb je geen recht op dat toestel en dan kun je wel zeggen dat Vodane dan maar had op moeten letten, maar dat is wel heel simpel geredeneerd.

En uit je verhaal af te leiden zoek je naar een weg zodat je het toestel mag houden. Beetje triest, maar goed, dat is mijn mening. Het is maar een telefoon, waar hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
McWolf82 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:31:
Wat jij met het toestel doet moet je zelf weten. Wettelijk gezien heb je geen recht op dat toestel en dan kun je wel zeggen dat Vodane dan maar had op moeten letten, maar dat is wel heel simpel geredeneerd.

En uit je verhaal af te leiden zoek je naar een weg zodat je toestel mag houden. Beetje triest, maar goed, dat is mijn mening. Het is maar een telefoon, waar hebben we het over.
PolluxDKB schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:25:
Mijn vraag is nu dus: ben ik wettelijk verplicht dit toestel terug te sturen/te melden dat ik hem ontvangen heb? Geen zin in moreel gedoe, als ik hem gewoon mag houden doe ik dat ook, moet Vodafone maar niet zo kutten.
Overigens zijn het ordernummer en klantnummer die in de brief die in het pakketje zat mij niet bekend. Het zijn niet mijn nummers in ieder geval.
En ik kan de telefoon goed gebruiken of verkopen, daarom wil ik hem gewoon houden ja, heb alleen geen zin om over een tijd gedoe er om te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door bóòbó op 29-05-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Laatst online: 19-09 10:42
In de VS zou je in je recht staan als je hem gewoon zou houden, hoe het in Nederland zit zou ik niet weten, maar ik zou hem idd gewoon houden.

Als het van de kleine ondernemer op de hoek kwam zou ik hem terug sturen maar als grote bedrijven hun administratie niet op orde hebben ben je daar vaak genoeg de dupe van, als toevallig een keer in mijn voordeel uitpakt laat ik dat lekker zo. Heb het zelf 2 keer aan de hand gehad, heb het geleverde product een tijdje bewaart om te kijken of ze het door hadden en het daarna verkocht. (was alleen nooit met zo iets duurs)

[ Voor 0% gewijzigd door martijnve op 29-05-2010 16:36 . Reden: typos ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je geen moreel gedoe wil, moet je maar geen bericht plaatsen. Alsof een ander mij gaat vertellen wat ik wel/niet plaats. Je bent gewoon verkeerd bezig in mijn ogen, maar dat zal de leeftijd wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Hmm, ik zou hem in de verpakking laten zitten voor een maand ofzo. Als je dan nog niks van Vodafone gehoord hebt, zou ik hem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Shopping Forum, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je ven updaten of je het toestel nog hebt? of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

IANAL maar als je weet dat het gewoon een fout is en dat ze geen cadeautjes gaan weggeven moet je dat wel melden lijkt me. Zelf versturen niet als je daar geen zin in hebt want jij wilde dat ding niet.

Edit: oh damn, 29 mei. :P

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 08-06-2010 20:39 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IANAL, maar iemand anders wel.
Pagina: 1