Na mijn eerste testcase over de ierse landschappen (Deathchant in "[Testcase] Landschap Ierland"), heb ik besloten een 2e testcase toe te wijden aan dit prachtige land.
Mijn 2-weken trip besloeg de hele zuidwest kust van Ierland, met name alle 5 de schiereilanden en heb in 13 dagen op 17km na geen 3000km gereden.
In deze vakantie heb ik voor deze testcase iets meer gekeken naar het ochtend/avondlicht. Daarnaast ben ik de trotse bezitter van een 10-22, maar ben er nu na 1 jaar wel achter dat ultra wide angle niet altijd alles is. Daarom heb ik nu ook voor de eerste keer gewerkt aan panoramafoto's, omdat deze het wijdse veel beter vastleggen en het perspectief toch dichterbij halen. Ik ben niet in het bezit van een flickrPRO-account en krijg de panorma's niet extreem groot geupload
Het typisch ierse stenen-muurtjes-groene-weiden landschap heb ik in mijn vorige testcase wat meer laten zien en heb dit hier dus wat meer uitgelaten.
Ook heb ik bij enkele foto's een HDR bewerking toegepast.
Kortom; een testcase met hoop ik, wat variatie erin
#1: Black Valley/Gap of Dunloe, Killarney National Park:

Groter
#2: Conor Pass, Dingle (panorama, 6 foto's):

Iets groter
#3: Don't look down, Sheep's Head:

Groter
#4: Ring of Beara sunset, Kenmare:

Groter
#5: Mini-stonehenge, Ring of Beara (HDR):

Groter
#6: Beach, Mizenhead (panorama, 7 foto's):

Iets groter
#7: Funghi the wildlife dolphin
#8: Forestpath near Torc Waterfall, Killarney National Park:

Groter
#9: Sunset, Glengariff/Kenmare (HDR):

Groter
#10: Slea Head in the mist, Dingle
#11: Healy Pass, Ring of Beara (panorama, 6 foto's):

Iets groter
#12: Cliffs, Mizen Head:

Groter
Ik heb zo nog meer foto's, maar ik moest een selectie maken. Misschien maak ik een 2e testcase, who knows
Deze foto's zijn gemaakt met een Canon 40D, Canon 10-22/3.5-4.5 USM, Canon 17-55/2.8 IS USM.
Mijn 2-weken trip besloeg de hele zuidwest kust van Ierland, met name alle 5 de schiereilanden en heb in 13 dagen op 17km na geen 3000km gereden.
In deze vakantie heb ik voor deze testcase iets meer gekeken naar het ochtend/avondlicht. Daarnaast ben ik de trotse bezitter van een 10-22, maar ben er nu na 1 jaar wel achter dat ultra wide angle niet altijd alles is. Daarom heb ik nu ook voor de eerste keer gewerkt aan panoramafoto's, omdat deze het wijdse veel beter vastleggen en het perspectief toch dichterbij halen. Ik ben niet in het bezit van een flickrPRO-account en krijg de panorma's niet extreem groot geupload
Het typisch ierse stenen-muurtjes-groene-weiden landschap heb ik in mijn vorige testcase wat meer laten zien en heb dit hier dus wat meer uitgelaten.
Ook heb ik bij enkele foto's een HDR bewerking toegepast.
Kortom; een testcase met hoop ik, wat variatie erin
#1: Black Valley/Gap of Dunloe, Killarney National Park:

Groter
#2: Conor Pass, Dingle (panorama, 6 foto's):

Iets groter
#3: Don't look down, Sheep's Head:

Groter
#4: Ring of Beara sunset, Kenmare:

Groter
#5: Mini-stonehenge, Ring of Beara (HDR):

Groter
#6: Beach, Mizenhead (panorama, 7 foto's):

Iets groter
#7: Funghi the wildlife dolphin
#8: Forestpath near Torc Waterfall, Killarney National Park:

Groter
#9: Sunset, Glengariff/Kenmare (HDR):

Groter
#10: Slea Head in the mist, Dingle
#11: Healy Pass, Ring of Beara (panorama, 6 foto's):

Iets groter
#12: Cliffs, Mizen Head:

Groter
Ik heb zo nog meer foto's, maar ik moest een selectie maken. Misschien maak ik een 2e testcase, who knows
Deze foto's zijn gemaakt met een Canon 40D, Canon 10-22/3.5-4.5 USM, Canon 17-55/2.8 IS USM.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 01-06-2010 10:42 . Reden: Op verzoek van de moderators #7 & #10 veranderd in links ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar