Toon posts:

nvidia gtx 260 zakt naar low 3d performace modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Nvidia GTX 260 die tijdens het spelen van een spel zakt naar de low 3d performance modus met als gevolg dat het spel niet meer werkt. Pas na een herstart van Windows (7 64 bit) schakelt de videokaart weer in naar de high performance 3d modus. Ik heb op diverse forums gezien dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar geen oplossing voor het probleem gevonden. Om de oorzaak vast te kunnen stellen heb ik de data gemonitort tijdens het spelen van een game met EVGA Precision tool. Het blijkt dat de terugschakeling telkens voorkomt als de GPU load 100% is. Meestal is de GPU ~97 - 98 % . Is er een manier er voor te zorgen dat de (ik neem aan) driver niet terug schakelt naar low 3d modus?

Verwijderd

Wat zijn de temperaturen?
Welke drivers heb je allemaal gebruikt?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temp ong. 70 max. zal even kijken. De drivers die ik heb geprobeerd zijn 197.45 en nu de beta 215.x

Edit 257.15 beta

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 12:12 ]

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Je hebt je kaart niet overgeklokt? Indien wel, dan proberen iets terug te klokken.
Verder bestaat er nog wel een truc waarmee je zonder herstart weer naar de normale clocks kunt gaan. Dit kun je doen door onder apparaatbeheer je videokaart tijdelijk te disablen. Hiermee wordt de Nvidia driver tijdelijk gestopt en wordt de standaard driver gebruikt. Je houdt wel gewoon beeld ;) Na het enablen wordt de driver weer opnieuw gestart en worden de high performance 3D clocks weer hersteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de kaart overgeklokt (tis een Sonic van Palit, standaard 625 gpu 1348 shader 1100 geheugen: nu 675 pu 1455 shader 1188 geheugen), zal proberen weer wat lager te klokken. Temp is trouwens 76c bij 46% ventilator als de klok terug wordt gezet. Als het probleem blijft bestaan ook bij standaard waarden ben ik weer terug :-)

edit:

Problem solved. bedankt voor de tip

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 18:02 ]