Website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359226

Topicstarter
Ik ben van plan om een website te maken, kan iemand mij adviseren welke manier het beste is.
Is bijv. Dreamweaver een geschikt programma om alles in te verwerken of gewoon kladblok. Of een ander dergelijk programma.
wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 22:42

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dreamweaver is zeker zeer geschikt. Maar omdat je geen ervaring hebt in het maken van websites kan ik aanraden om een tutorial te volgen over dit of er een boek over te kopen. Dan heb je een idee waar je moet beginnen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04

Onbekend

...

De startpost is wel heel erg karig.

Wat moeten de bezoekers op de website kunnen?
Heb je ervaring met html schrijven?
Hoe vaak wil je de website bijwerken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb veel ervaring met HTML javascipt CSS etc. ik heb het altijd in dreamweaver gedaan maar hoorde van veel mensen dat het je code verkloot. Dus ik vroeg me af wat jullie zoal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En een paar vrienden hebben veel ervaring met programmeren. c++ en met php enzo. die hebben wel een mening hoe je dat moet doen maar wilde graag van andere mensen horen wat zij doen. Het moet een dynamic website worden waar mensen kunnen reageren op posts en dergelijke dingen. Dus het moet vaak worden gewijzigd en bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 22:42

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het gebruik van een IDE is aan te bevelen boven kladblok. Een voorbeeld van een IDE, Integrated development environment, is bijvoorbeeld Dreamweaver. Vanuit een IDE kan je makkelijker werken aan de meerdere bestanden binnen je project. Het biedt bijvoorbeeld ook syntax-highlighting.

Eclipse is ook een hele goede om PHP in te schrijven.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en hoe doen de meeste websites dat tegenwoorden (web 2.0)? denk aan websites die vaak moeten worden bijgehouden (even extreem voorbeeld Hyves) hoe zijn zij bijv. begonnen. Ook gewoon een IDE? of daar meer aan te pas gekomen? of een andere vergelijkbare website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOfferijns
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 13:08
Dreamweaver is erg handig in het begin, omdat het veel code voor jou kan schrijven (en het zelfs een WYSIWYG editor heeft) maar zodra je het een beetje door begint te krijgen raad ik eerder een simpele editor, bijvoorbeeld InType of Sublime Text, of als je toch meer functies wil (debugger, svn/ftp integratie) maar niet dat hij alles voor je doet kan je bijvoorbeeld kijken naar JetBrains PhpStorm of phpDesigner.
Anoniem: 359226 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:23:
en hoe doen de meeste websites dat tegenwoorden (web 2.0)? denk aan websites die vaak moeten worden bijgehouden (even extreem voorbeeld Hyves) hoe zijn zij bijv. begonnen. Ook gewoon een IDE? of daar meer aan te pas gekomen? of een andere vergelijkbare website.
Valt wel mee, Hyves wordt niet heel vaak wat aan veranderd zo ver ik weet, alleen de layout laatst.
Als er door meerdere mensen aan een website wordt gewerkt dan kan je SVN of GIT gebruiken, wat in alle wat grotere IDEs is geintegreerd.

[ Voor 42% gewijzigd door JOfferijns op 29-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:10

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je een dynamische website wilt maken, zou ik niet aan Dreamweaver beginnen.

Ik zou gewoon de PHP code schrijven in Notepad++ oid.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zo werkt de Devschuur niet. IDE discussies zijn vaak loos, zeker in het geval van een website. Zie ook Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.