Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste Tweakers,

Ik ben nu een andere pc aan het verbouwen, maar ik heb hier nu 3 monitoren staan, die ik graag
alledrie zou aansluiten op mijn PC. Ik heb een ASUS P5Q moederbordje met deze indeling:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/e8pu88.jpg

Daarop zit in de PCI-E 16x slot een ATI HD 4850 met twee DVI aansluitngen. Die zitten nu allebei
vol en nu wil ik er eene goedkoop kaartje in doen waarop ik de derde aansluit. Is dit nog wel mogelijk?
Ik heb enkel nog de PCI-E 1x waar ik volgens mij een grafische kaart in kan doen en waar vind
ik nog zo'n PCI-E kaartje 1x? Of zou ik een PCI-E 16x kaartje er ook in krijgen? De performance is
tenslotte niet belangrijk want ik zal op deze derde monitor niet gaan gamen o.i.d.

Alvast bedankt!
Sander

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
LOL @ plaatje: I O+ www.dvhardware.net

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 29-05-2010 10:33 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Zo kunnen we je niet helpen he, upload hem even op een andere site.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vreemd dat ik hem wel te zien krijg, ach, nu heb ik hem op tinypic gezet, alvast bedankt voor de antwoorden ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon in het 2de PCI-E 16x slot (zwarte ding?).

[edit]Ah, zie mijn onderbuur.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je zegt dat je een p5q hebt en plaatst een foto van een p5q-pro.. dit is wel een significant verschil aangezien de p5q-pro gewoon een 2e pci-e slot hefet waar je dus zo een simpel videokaartje in kunt doen..
de p5q heeft maar 1 pci-e slot, hierbij zul je dus moeten uitwijken naar een pci kaartje

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik nog eens goed zoeken naar een PCI kaartje voor weinig geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Wat wil je eigenlijk doen ?
Zomaar een videokaart er bij stoppen lijkt me nutteloos ?
Dat zorgt er alleen maar voor dat je moet kiezen voor de ene videokaart of voor andere.

Als je alle drie de monitoren gelijktijdig wilt aansturen zou ik maar eens naar een andere videokaart gaan kijken.

Iets van Matrox of iets met ATI eyefinity ondersteuning.

Edit ; Lol,...Ik zat nog zo te denken,.. Wel de goeie fabrikant opschrijven !

[ Voor 11% gewijzigd door YVG op 31-05-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
maxtor maakt harde schijven, jij bedoelt Matrox

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YVG schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:21:
\Dat zorgt er alleen maar voor dat je moet kiezen voor de ene videokaart of voor andere.
Hoe bedoel je dit? Ik heb zelf twee pci-e ATI kaarten in mijn PC hangen en kan hiermee prima vier monitoren tegelijk aansturen. Je moet alleen zorgen dat de snelste kaart aan je hoofd monitor zit ivm games ed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je maar 1 PCIe x16 slot hebt kun je prima een x1 slot uitzagen zodat je daar een PCIe x16 kaart in kan stoppen (je kunt ook de PCIe connector van de videokaart inkorten, net wat je het fijnste vind). Dat heb ik ook op mijn Gigabyte X48 plankje gedaan (http://tweakers.net/ext/f/EdmgmX42WUVdaNqr0jHDaapi/full.jpg) zie verder: Terw_Dan in "[CM] Ik had een monitor over..."
Ik had ook een extra x16 slot nodig (omdat in de eerste een Areca 1220 zit en in de 2e een HD4870), maar omdat ik geen nieuw mobo wilde kopen heb ik er gewoon de zaag ingezet en dat werkt tot op de dag van vandaag prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:42:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ik heb zelf twee pci-e ATI kaarten in mijn PC hangen en kan hiermee prima vier monitoren tegelijk aansturen. Je moet alleen zorgen dat de snelste kaart aan je hoofd monitor zit ivm games ed.
Oké, ..... had ik inderdaad niet moeten zeggen.
Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met een PCI-e kaart naast een onboard Gfx. Tijdens het boot-en werkt dan alleen de PCI kaart. (Misschien dat je in het OS de onboard ook nog wel kan gebruiken !?)

Maar kan je dan ook op 2 schermen te gelijker tijd werken? Op de ene ben je bv aan het gamen, terwijl je op de andere aan het MSN-en bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige spellen kunnen dat wel maar de meeste vergrendelen de muis en tb op het hoofdscherm als je fullscreen aan het spelen bent. Ik heb meestal wel vanalles open staan op de andere schermen als ik aan het gamen ben maar moet het spel even minimaliseren als ik naar een ander scherm wil.
Pagina: 1