Toon posts:

Problemen Netgear RND2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de Netgear RND2000 ontvangen en aangesloten zoals voorgeschreven. Nu had ik in mijn pc een tweede harde schijf van 1Tb zitten en deze heb ik dus in de nas geplaatst. Schijf werd wel herkent, maar ik kon hem niet benaderen. Hierna de schijf weer verwijderd en opnieuw aan mijn pc gekoppeld en opnieuw geformateerd (ntfs) Hierna weer in de nas geplaatst, maar nu als ik de nas aanzet blijven alle lampjes knipperen, maar er gebeurt verder niets meer. Heb hem gisteren 0ngeveer 3 uur aan laten staan maar alleen alles knipperd en dat is het dan, iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Kan diverse oorzaken hebben.
Wellicht wat meer informatie:
- Wat heb je zelf al verder geprobeerd?
- Wat voor schijf is het? (merk/type) staat hij b.v. op de Hardware Compatibility List
- Als je de schijf weer uit de NAS haalt, werkt de NAS dan weer naar behoren?
- Hoeveel schijven zijn er in totaal geplaatst?

Handige links:
Informatie over LED status codes
ReadyNAS FAQ

Voor zover ik kan zien en opmaken uit de zeer summiere informatie lijkt het of een defect in je harddisk of een defect in je NAS.
Of hij blijft hangen in z'n boot ("Power LED shall stay solid during normal operation or blinking/pulsing at regular rate during boot time")
Maar het blijft giswerk.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ken deze NAS niet, maar kan deze NAS wel overweg met NTFS? Een NAS heeft een eigen OS welke helamaal geen NTFS hoeft te ondersteunen. Veelal is het bijvoorbeeld gebasseerd op Linux welke heel ander bestandsysteem hanteerd. Ik zou zeggen duik de handleiding eens in om te zien of de hardeschijf niet gewoon door de NAS zelf geformateerd kan worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KniveKnight
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03-2023
Hallo,

Ik overweeg ook om deze aan te schaffen. Alleen kan ik nergens in de specificaties terugvinden wat de maximale bestandsgrootte is die dit apparaat aankan. Als deze bv. gelimiteerd is op 4GB per file is deze voor mij onbruikbaar. Weet iemand hier toevallig antwoord op?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, ben er achter gekomen dat d.m.v. het resetknopje minimaal 30 sec. ingedrukt te houden dat hij weer helemaal opnieuw gaat installeren. Hierna werkte alles prima.

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem is dat als ik een blueray film heb gedownload en deze op mijn tv wil afspelen dit af en toe stottert. Normale bestanden afspelen is geen probleem, dus de snelheid over het netwerk zal wel niet voldoende zijn. Hoe is dit het beste op te lossen?
Gigabit switscher plaatsen?
Snellere draadloze (gigabit) router aanschaffen?
Of zijn er nog andere opties?
Pagina: 1