Situatie: Ik kreeg de recoverypartitie van mijn laptop niet geïnstalleerd en had even een andere Windows 7 versie geïnstalleerd. Opeens had ik een probleem met een apparaat dat nooit eerder problemen vertoonde, namelijk de atheros ar5b93 wifi kaart. De driver voor de kaart was automatisch meegeïnstalleerd door de Windows setup. Volgens apparaatbeheer is er ook geen probleem met de driver, hij is up to date. Er staat wel een geel uitroepteken naast, en bij opmerkingen foutcode 10: this device cannot start. Ik had ook eerder de melding gehad dat de kaart niet aangesloten was. Vervolgens ben ik op internet op zoek gegaan naar drivers. Ik heb er van de Atheros website gehaald, en van de Packard Bell site, speciaal voor mijn type laptop (Easynote LJ61 RB 030 BE). Met geen van beide drivers kon ik het probleem oplossen. Apparaatbeheer bleef volhouden dat de drivers OK waren, het apparaat kon gewoon niet starten/was niet aanwezig.
Enkele uren later heb ik dan toch de recoverypartie kunnen installeren (dus alles origineel), en rarara, opeens zit die wifi kaart weer in mijn laptop
Vraag: Hoe kan het dat de Atheros kaart in Windows 7 Ultimate met geen enkele driver in werking te stellen is (ook niet met de ultimate 64 bits driver vanop de PB site), en dan in de Windows 7 Home Premium versie ineens vlekkeloos presteert. Stel nu dat ik ooit een andere versie van Windows op deze pc wil..
Enkele uren later heb ik dan toch de recoverypartie kunnen installeren (dus alles origineel), en rarara, opeens zit die wifi kaart weer in mijn laptop
Vraag: Hoe kan het dat de Atheros kaart in Windows 7 Ultimate met geen enkele driver in werking te stellen is (ook niet met de ultimate 64 bits driver vanop de PB site), en dan in de Windows 7 Home Premium versie ineens vlekkeloos presteert. Stel nu dat ik ooit een andere versie van Windows op deze pc wil..