Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn windows 7 vervuild of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
In de verkenner zie ik
Mijn documenten
My documents
Mijn muziek
My music
Mijn video's
My video's
Mijn afbeeldingen
My picture's
Users
Gebruikers en daarin mappen met: (mijn naam is in dit geval mijn echte naam)
"mijn voornaam"
"mijn volledige naam"
"mijn naam,mijn volledige naam"
"MIJNNAAM"
users (nog een keer)
Etc, etc,
Dit is toch niet normaal
En al die mappen hebben weer allerlei submappen
En downloadmappen
Kortom:
Ik wordt er gek van, ik kan er werkelijk geen touw meer aan vastknopen het is een onoverzichtelijke brei.
En dan ga ik het maar niet hebben over de gedeelde mappen en accounts (ook 4 of 5 verschillende opties)
Windows 7 verzuipt in de optie's beveiligingsbelemmeringen en voor alles wat ik wil veranderen is de uitkomst altijd nul.
Kent iemand uberhaupt iemand die ooit wel eens iets gehad heeft aan de ingebouwde "probleemoplossers?"
Het antwoord is altijd:" windows kan dit probleem niet oplossen"
De vraag is:"moet ik opnieuw installeren of is dit normaal en moet ik op een 5 jarige 6-daagse dagopleiding om met Windows 7 te kunnen werken?" ;)

Verwijderd

Je moet gewoon overal van af blijven en je programmatjes draaien. :)

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Heb je ooit in Accounts gezeten en iets ingesteld.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• MatMich
Tja ik denk best wel dat ik heb zitten rotzooien. 7(8)7
Maar als ik het goed begrijp is wat ik schrijf dus niet normaal?
En dan bedoel ik vooral ook dat je bv zowel mijn documenten alsook my docments etc. hebt.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:50
Je hebt waarschijnlijk meerdere accounts aan gemaakt met verschillende varianten van je naam. Daarom staan er verschillende mappen in users met je naam en naam-achternaam enzo.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Users en Gebruikers zijn in ieder geval dezelfde directories, alleen is de één een alias van de ander. Heb je toevallig een Nederlandse 7 geïnstalleerd en daarna een Engelse language pack (of hoe heet dat ook al weer), of andersom?

Rail Away!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MatMich schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 03:20:

uberhaupt iemand die ooit wel eens iets gehad heeft aan de ingebouwde "probleemoplossers?"
Jup. Keurig een linkje naar een missende driver gekregen bijvoorbeeld, of een update op een printerdriver.
De vraag is:"moet ik opnieuw installeren of is dit normaal en moet ik op een 5 jarige 6-daagse dagopleiding om met Windows 7 te kunnen werken?" ;)
Nee hoor, enige wat je hoeft te doen is een boekje Windows 7 for dummies ofzo te halen, dan begrijp je binnen een paar dagen waarom je niet moet denken dat Windows 7 hetzelfde is als Windowxs 98 of XP.

Bijna al jouw klachten komen voort uit een gebrek aan relevante kennis en een eigenwijze handelswijze. Als je dat eenmaal beseft en je probeert je meer te verdiepen in waarom Windows Vista of 7 anders in elkaar zitten dan je gewend bent wordt het een stuk makkelijker om je systeem naar jouw wensen aan te passen zonder de boel gelijk te slopen ;)

Of je kan een Mac halen, kan natuurlijk ook :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MatMich
Mad Marty schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:30:
Users en Gebruikers zijn in ieder geval dezelfde directories, alleen is de één een alias van de ander. Heb je toevallig een Nederlandse 7 geïnstalleerd en daarna een Engelse language pack (of hoe heet dat ook al weer), of andersom?
Nee dat heb ik nooit gedaan dat stond standaard al na de eerste install zo.
Ook op de laptop bij mijn vrouw was dit direct al het geval.
We hebben allebei een ultimate x64 versie via surfspot (universiteitsmedewerkers)

• MatMich
alt-92 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:31:
[...]

Jup. Keurig een linkje naar een missende driver gekregen bijvoorbeeld, of een update op een printerdriver.

[...]

Nee hoor, enige wat je hoeft te doen is een boekje Windows 7 for dummies ofzo te halen, dan begrijp je binnen een paar dagen waarom je niet moet denken dat Windows 7 hetzelfde is als Windowxs 98 of XP.

Bijna al jouw klachten komen voort uit een gebrek aan relevante kennis en een eigenwijze handelswijze. Als je dat eenmaal beseft en je probeert je meer te verdiepen in waarom Windows Vista of 7 anders in elkaar zitten dan je gewend bent wordt het een stuk makkelijker om je systeem naar jouw wensen aan te passen zonder de boel gelijk te slopen ;)

Of je kan een Mac halen, kan natuurlijk ook :P
Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van Windows en netwerken en wat mij betreft spant versie 7 de kroon wat betreft "niet intuitief"
Helemaal dom ben ik natuurlijk ook niet ;) ik ben al met computers bezig sinds de Commodore Amiga die ik prima begreep.
Maar ja in de jaren ebt je intresse wel weg en wil je de computer steeds meer gebruiken als hulpmiddel voor allerlei zaken ipv als hobby en dan ga je natuurlijk in zo een snel zichzelf ontwikkelend fenomeen de boot missen.
Zie het maar als auto's denk ik dan, daar is tegenwoordig zolangzamerhand ook weinig meer zelf aan te sleutelen zonder de nodige kennis
En de meeste problemen krijg ik uiteindelijk wel opgelost alleen het netwerk-gedeelte blijft me maar "treiteren"
Het is iets waar je niet zonder kunt maar ik haat de gortdroge feiten die je er voor nodig hebt :Z
Maar dan toch nog een vraagje.
Kan je die accounts een soort van resetten zonder van alles kwijt te raken?

[ Voor 50% gewijzigd door MatMich op 29-05-2010 13:51 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Ik weet niet wat er aan de hand is, het lijkt erop of je meerdere taalsettings hebt gedaan.

Misschien een upgrade van Vista NL naar Win 7 UK (of andersom).

Trouwens windows 7 is als je het moet leren veel beter als win xp, alleen als je xp kent en dan naar vista/7 gaat dan is het ff wennen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• MatMich
Kevinp schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:54:
Ik weet niet wat er aan de hand is, het lijkt erop of je meerdere taalsettings hebt gedaan.

Misschien een upgrade van Vista NL naar Win 7 UK (of andersom).

Trouwens windows 7 is als je het moet leren veel beter als win xp, alleen als je xp kent en dan naar vista/7 gaat dan is het ff wennen.
? Ik heb Windows 7 Ultimate x64 NL

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
De versie van Slim / surfspot zijn zogenaamde upgrade versies.

Wat betekend dat die over de oude windows heen gaat.

In het geval van taalverandering (als bv de vorige versie een UK versie was) dan kan gebeuren wat jij nu beschrijft.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MatMich schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:47:
En de meeste problemen krijg ik uiteindelijk wel opgelost alleen het netwerk-gedeelte blijft me maar "treiteren"
Terwijl het toch stukken eenvoudiger is geworden met Vista, en helemaal met Windows 7 :)

Bij de weg: de C'T van deze maand heeft een heel artikel over allerlei Windows 7 zaken ivm netwerken en bestanden delen met meerdere Windows versies.
Die moet je echt even in huis halen, staat heel goed uitgelegd daar :)
Maar dan toch nog een vraagje.
Kan je die accounts een soort van resetten zonder van alles kwijt te raken?
Je kan de bestaande desktop.ini bestanden (hidden system files) een keer nakijken welke dubbele talen hebben bijvoorbeeld.. en die default shell folders kun je ook resetten.
http://www.google.nl/sear...t+shell+folders+windows+7

Niet de oude ShellFolders registry keys gebruiken met Vista en 7, die zijn deprecated.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09
Gewoon nooit je eigen naam gebruiken met een windows instal.
Dit geld ook met sofware ;)
Het is normaal dat je die overal terug vind, of je nu een wordfile tikt, een foto overzet, alles vind je terug in de eigenschappen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 13:03

BaRF

bijna kerst

alt-92 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Je kan de bestaande desktop.ini bestanden (hidden system files) een keer nakijken welke dubbele talen hebben bijvoorbeeld.. en die default shell folders kun je ook resetten.

Niet de oude ShellFolders registry keys gebruiken met Vista en 7, die zijn deprecated.
Lol, goed advies geef je daar aan iemand die er blijkbaar niet zoveer verstand van heeft :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Von Henkel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:04:
Gewoon nooit je eigen naam gebruiken met een windows instal.
:?
En waarom niet?
Ik bedoel: prima als je iets niet begrijpt ofzo, maar de meeste software pakketten lezen gewoon de RegisteredOwner en Registeredorganization entries uit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion.
Office en dergelijke bieden je ook nog eens opties om die informatie zelf in te stellen of zelfs op te schonen.

En dat je Profile folders met je NT userID aangeduid worden is ook niet zo heel vreemd natuurlijk.

• MatMich
Kevinp schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:54:
De versie van Slim / surfspot zijn zogenaamde upgrade versies.

Wat betekend dat die over de oude windows heen gaat.

In het geval van taalverandering (als bv de vorige versie een UK versie was) dan kan gebeuren wat jij nu beschrijft.
.
Klinkt logisch maar is helaas niet het geval.
Upgrade is ook mogelijk op een schone geformatteerde ntfs partitie als je maar een retail versie van een vorig Microsoft OS er tijdens de install instopt om te verifieren.
Daarna haal je die er uit (wat in mijn geval gewoon XP NL was) en istalleer je gewoon Windows 7.

• MatMich
BaRF schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:04:
[...]

Lol, goed advies geef je daar aan iemand die er blijkbaar niet zoveer verstand van heeft :+
Daar kom ik wel uit hoor zo ingewikkeld is dit nu ook weer niet.

• MatMich
alt-92 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Terwijl het toch stukken eenvoudiger is geworden met Vista, en helemaal met Windows 7 :)

Bij de weg: de C'T van deze maand heeft een heel artikel over allerlei Windows 7 zaken ivm netwerken en bestanden delen met meerdere Windows versies.
Die moet je echt even in huis halen, staat heel goed uitgelegd daar :)

[...]

Dit zijn fijne tips.
Daar ga ik eens even rustig en vooral geduldig mee aan de slag.
Dank je wel

• MatMich
Ik heb de C'T en ben aan het lezen maar er staan wel erg vaak termen in de trent van "als U deze horde heeft genomen" etc.
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het een niet erg lineaire materie vind.
Na twee alinea's ben ik echt wel de werkwijze weer kwijt en het wie wat en waar ben ik eigenlijk.
Ik ben toch erg benieuwd wat er dan staat in windows 7 voor dummy's.
Dit is erg onoverzichtelijke materie en als ik eerlijk mag zijn het normale gebruikersvriendelijke karakter wat Windows 7 probeert uit te stralen een beetje tot een wassen neus te verklaren en dus daarmee ook best wel zijn doel dus voorbij gaat.
Deze onoverzichtelijkheid zal m.i. bij de meeste mensen thuis resulteren in een verkeerd en dus onbeveiligd of overbeveiligd systeem, want op maat is schier onuitvoerbaar.
Ik zal nog wel even lezen maar ik ben bang dat ik toch uit ga komen op de gedachte dat ik er weinig zin in heb om er te "moeten zijn" voor Windows i.p.v. andersom.
Ik snap best dat er veel mensen zijn die dit helemaal niet vinden maar die hebben er dus "gevoel" voor en dat is niet hoe Microsoft dit systeem verkoopt.
Ik heb een rijbewijs en als ik een auto koop kan ik rijden en hoef ik niet allerlei extra cursussen te volgen om een vernieuwd brilliant schakelgedrag opnieuw te moeten leren.
Als Microsoft ieder besturingssysteem weer onieuw van allerlei nieuwe visies gaat voorzien betekent dat dus vooral dat ze nog geen duidelijke visie hebben.
Zucht maar ik ga maar weer lezen om te kijken of weer een heel klein radertje kan begrijpen
Maar ik blijf Windows 7 een draak vinden op netwerk gebied.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien helpt het meer als je niet met een vooringenomen aversie gaat lezen? :)

En wat wil je precies bereiken qua netwerk dan? Wat lukt je niet wat je wel zou willen doen?
Het valt me op dat je erg uitweidt dat het allemaal kameleharenballen zuigt en niet goed is, maar dat je vaak niet vertelt wat je dan wel wil bereiken ;)
Zo komen we er nooit uit natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 30-05-2010 19:17 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

MatMich schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:08:
Klinkt logisch maar is helaas niet het geval.
Upgrade is ook mogelijk op een schone geformatteerde ntfs partitie als je maar een retail versie van een vorig Microsoft OS er tijdens de install instopt om te verifieren.
Daarna haal je die er uit (wat in mijn geval gewoon XP NL was) en istalleer je gewoon Windows 7.
Gek, die mogelijk had mijn surfspot upgrade cd niet. Staat me bij dat dat sinds vista al uit windows is gesloopt.
Ook hoor je niemand over die optie als je over de clean install methodes van de upgrade versies leest.

Anyway, met jouw install is wat raars aan de hand. Standaard hoor je niettig versies van allerlei mappen op je pc te hebben. Je hebt gewoon zelf iets raars gedaan. Nieuwe install en opnieuw beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 30-05-2010 20:13 ]

• MatMich
job schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:15:
[...]

Gek, die mogelijk had mijn surfspot upgrade cd niet. Staat me bij dat dat sinds vista al uit windows is gesloopt.
Ook hoor je niemand over die optie als je over de clean install methodes van de upgrade versies leest.

Anyway, met jouw install is wat raars aan de hand. Standaard hoor je niettig versies van allerlei mappen op je pc te hebben. Je hebt gewoon zelf iets raars gedaan. Nieuwe install en opnieuw beginnen.
Dat is waarschijnlijk het meest zinvolle advies.

• MatMich
alt-92 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:09:
Misschien helpt het meer als je niet met een vooringenomen aversie gaat lezen? :)

En wat wil je precies bereiken qua netwerk dan? Wat lukt je niet wat je wel zou willen doen?
Het valt me op dat je erg uitweidt dat het allemaal kameleharenballen zuigt en niet goed is, maar dat je vaak niet vertelt wat je dan wel wil bereiken ;)
Zo komen we er nooit uit natuurlijk.
Ik wil er ook niet meer uitkomen nadat ik dat artikel heb gelezen.
Windows netwerken is een grote foute grap.
En neem maar van mij aan dat meer mensen het met mij eens zijn dan met jou.
(de wereld is nl veel groter dan Tweakersnet)
Closed.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, zoals je wilt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.