Heb mij nu enkele dagen nog eens grondig verdiept in MVC for php maar zit nog met een vraagje waar ik niet meteen een antwoord over vind en de mening/ervaringen van jullie wel eens zou wille weten.
Ik vraag mij af wat nu in het model hoort en wat in de controller.
Model: persistentie, het object zelf eigenlijk
Controller: Interactie tussen model en view
Nu heb ik de gebruikelijke functies in mijn model:
-setters
-getters
-create
-update
Nu vraag ik mij af of het gebruikelijk is om create, delete, getAll,... static te maken omdat dit eigenlijk buiten het object is.
En een tweede ideetje was om functies als login enz ook in een static te steken dat ik mijn model gewoon in het mapje model steek van mijn volgend project en meteen de functie kan oproepen ipv die in een controller helemaal op te bouwen of is dit niet echt de bedoeling dat dit in een model gedaan wordt?
Ik vraag mij af wat nu in het model hoort en wat in de controller.
Model: persistentie, het object zelf eigenlijk
Controller: Interactie tussen model en view
Nu heb ik de gebruikelijke functies in mijn model:
-setters
-getters
-create
-update
Nu vraag ik mij af of het gebruikelijk is om create, delete, getAll,... static te maken omdat dit eigenlijk buiten het object is.
En een tweede ideetje was om functies als login enz ook in een static te steken dat ik mijn model gewoon in het mapje model steek van mijn volgend project en meteen de functie kan oproepen ipv die in een controller helemaal op te bouwen of is dit niet echt de bedoeling dat dit in een model gedaan wordt?