Packard Bell Recovery Management

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik wou mijn Easynote LJ61 RB 030 BE klaarzetten voor verkoop doormiddel van de recovery dvd's die ik bij aankoop had gemaakt.

Op de dvd's staan maar enkele kleine krasjes, maar blijkbaar op de verkeerde plaats, want ik krijg op het einde een foutmelding en kan op deze manier niet verder. Ik had op internet gelezen dat tijdens het booten op F11 drukken ook werkt om de herstelpartitie terug te zetten, maar bij mij lukt dit niet.

Vervolgens heb ik de herstelpartitie actief gemaakt, er een stationsletter aan toegewezen en ge-reboot.
Op deze manier kom ik wel in het recovery programma, en eerst kopieert het netjes alle bestanden, maar op 100% valt de pc gewoon uit.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? De herstelpartitie is meer dan 9 GB, dus die kan ik niet opnieuw branden, toch niet op 1 dvd.

EDIT (half uurtje later): Ik heb zonet een openbaring gehad >:) Ik heb er gisteren nog maar een topic over gemaakt.. Onze stopcontacten zijn niet geaard, enkel op de badkamer. Het zou wel eens goed kunnen dat daardoor sommige laptops uitvallen als ze hier op stroom aangesloten zijn (er is gewoon geen andere logische verklaring voor). Bij normaal gebruik valt het nooit voor. Ik ervaar dit soort problemen alleen bij Windows installaties of als ik in het BIOS menu moet zijn.

EDIT (weer een half uurtje later): *O* Ja hoor, even de batterij opgeladen, en probleemloos het recoveryprogramma ten einde kunnen brengen.

De moraal van dit verhaal: Formatteer geen pc's als je thuis geen geaarde stopcontacten hebt. Of doe het op accu ;)

[ Voor 77% gewijzigd door freekdl op 29-05-2010 04:08 ]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

freekdl schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:37:
De moraal van dit verhaal: Formatteer geen pc's als je thuis geen geaarde stopcontacten hebt. Of doe het op accu ;)
Goed om te weten, maar elke huis heeft teminste 1 geaard stopcontact in huis zitten.
Meestal in de keuken of badkamer.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
mexel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 05:59:
[...]

Goed om te weten, maar elke huis heeft teminste 1 geaard stopcontact in huis zitten.
Meestal in de keuken of badkamer.
Inderdaad, is bij ons ook zo.

Nog een tip voor mensen in een gelijkaardige situatie, haal even een stopcontact uit de muur.
Ik vond het nogal vreemd dat de badkamer wel geaard was en de rest van het huis niet, en toen ik even in de muur keek lag de groen-gele kabel overal, maar er was gewoon bespaard op stopcontacten :s